FruJacobsen skriver:
Selvfølgelig kan du sige nej tak til en studerende
! Det er din fødsel! Og jeg gad simpelthen ikke, at skulle undersøges to gange (først skal den studerende og så skal jm tjekke efter) og ville heller ikke risikere at sidde med en studerende, der evt. ville spørge en masse. Da de spurgte efter min begrundelse, sagde jeg bare, at jeg ikke ville bruge energi på at forholde mig til en studerendes usikkerhed.
Er sikker på, at det er en assistent, som er den 3. person. Men hun kommer så først, når barnet er ude og jm har brug for én til at sørge for praktiske ting - det var også assistenten, der kom med mad til os, kan jeg huske...
Og mht. tøj i vandet, så kan du jo bare pakke noget, som du tror vil være behageligt og så kan du jo altid bare tage det af igen, som du selv skriver 
Er nødt til lige at kommentere dit indlæg, da det foregår lidt anderledes på Sønderborg Sygehus, hvor TS skal føde!
Til TS: sosu assistenten kommer ind på stuen, under den sidste del af fødslen, hun er bl.a. med til at holde dit ene ben ( og manden holder som regel det andet!), hvis du altså ender med at føde på briksen, og så hjælper hun ellers jordemoderen med diverse klargøring, bl.a. sørger hun for at varme håndklæder til baby osv.
Mht en jordemoder studerende på stuen, så synes jeg ikke du skal være helt afvisende over for det. Ved min første fødsel var det fx den studerende der "styrede showet" og den rutinerede jordemoder holdt sig i baggrunden. Og jeg følte mig på intet tidspunkt utryg ved det, da jeg vidste at jordemoderen ville tage over, hvis der skulle være problemer. Og det var altså kun den studerende der tjekkede mig undervejs i forløbet, så ikke noget med dobbelttjek i understellet!

Men det afhænger måske også af hvor langt den studerende er i uddannelsen, hvis hun er helt grøn skal hun jo læres op!

Men som nogle af de andre også skriver, så er man altså fløjtede ligeglad med hvem og hvormange der er på stuen, når først fødslen er igang!