Taske til fødslen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2013

CroQuis

SjeBets skriver:

Jeg havde helgarderet mig og taget 50-56 0g 62 med, men det var fordi at min første var en lille sag der kunne være i en str 50 og min nummer to var en lang fætter der ikke kunne være i det tøj jeg havde med den gang, han var 59 cm så han startede i en 62.

Så ville være sikker på at jeg havde med hvis det nu var jeg lavede en igen der havde den længe, men det gjorde jeg så ikke.

Nåårh, så tøjstørrelsen handler måske mere om længden, og ikke tykkelsen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2013

FruJacobsen

CroQuis skriver:

Tænkte bare en top, bh eller evt en kjole (som dækker lidt dernede også), så man ikke var helt nøgen?

Ifølge fødselsforberedelsen, vil der være jordemoder, jordemoder studerende til stede ved fødslen, samt vil der blive tilkaldt en læge liiiiige når presseveerne starter, og det lød som om det var meget normal procedure..

Så 3 personer, plus min mand.. 

Ok, du kan jo tage noget med, men kan ikke forestille mig, at du kan holde ud at have det på der er jo meget varmt i rummet og du sidder i varmt vand....og så en våd T-shirt, der klistrer om kroppen :/ du kan takke nej til en studerende - det gjorde jeg! Og en læge kommer der vel kun, hvis der er problemer? Under min søns fødsel havde jeg kun min mand og 1 jordemor tilstede i rummet. Og lige når barnet er født tilkalder hun en assistent, som sørger for en masse praktiske ting. Eksempelvis var det hende, der sørgede for at give mig en badekåbe på osv...

Anmeld

15. december 2013

CroQuis

BigHope13 skriver:

har lige kort skimtet din tråd igennem og Kan se at du skal føde i sønderborg, har lige selv født der for knap 5 uger siden og vi da gerne komme med nogle af de ting jeg har erfaret derfra

jeg var som du også meget frustreret over hvad man skulle putte inden kære taske og må sige at jeg havde taget alt for meget med. 2 heldragter en i str 50 og en i str 56. 2 langærmede bodyer også en i hver str og så et par bukser med fødder i str 50.
Til hjemturen havde jeg taget en fleccetrøje str 56 og en hue med som han kunne have på som overtøj og så bare et tæppe så han kunne holdes varm inden vi kom til til den opvarmede bil.

Knægten blev en stor en 4350 g og 52 cm men kunne sagtens være i str 50 Da han ikke var så lang , nu er han knap 5 uger gammel og vejer 5100 g og er 55 cm lang og bruger nu str 56 og faktisk også nogle bukser i str 50 endnu. så større end 56 skal du ihvertfald ikke tage med.

Derudover så har de alt på sønderborg sygehus både til dig og bebsen. Hverken jeg eller sønnemanden fik vores eget tøj på før vi skulle hjemad og det var faktisk rart nok.

god idé at tage en top med hvis du vil ligge i kar, kan godt følge dig nat man ikke vil være for blottet, men kan sige som så mange andre at når først det hele går i gang tænker du ikke spor på det. før jeg fødte tænkte jeg bare ja ja, men sådan får jeg det ikke når folk fortalte mig at det ville jeg ikke tænke på når først fødslen gik igang
men må bide det i mig og tilstå at jeg bare tænkte på at få den baby ud og var ligeglad med hvem der så hvad.

Vil dog lige spørge om du ved om du må føde i vand på sønderborg?? jeg fik nemlig at vide det kun var til smertelindring! Bare lige så du måske får det undersøgt hvis du ikke allerede har gjort det.

Ellers vil jeg da bare ønske dig held og lykke, og sige at vi have en rigtig rigtig god oplevelse med at føde i sønderborg trods komplikationer til slut. men alt det personale vi var igennem kan få thumps up herfra, de var være så venlige og gode til at snakke og guide en igennem det hele

Tak for dit uddybende svar! 

Det lyder rigtig rart vedr. Sønderborg og tillykke med lille Thor 

Mht. fødselen i kar, ja så er det måske bare en top man skal have på, det er jo ikke lige til at have badedragt eller lign. på, når der skal en baby ud.. 

Altså jeg har sagt til min JM at jeg gerne vil føde i kar, men hun har ikke rigtig sagt noget til det...? 

Og til fødselsforberedelsen, hvor vi har en anden JM (også fra Sønderborg), har hun sagt at man kun må føde i kar, hvis man ikke har haft en kompliceret graviditet. Fx slem bækkenløsning, for man skal selv kunne komme op hurtigt, hvis det bliver nødvendigt.. Desuden sagde hun, at de ældre jordemødre på sygehuset godt kunne finde på at sige nej til en fødsel i badekar, fordi det var en dårlig arbejdsstilling, men det var kun få der gjorde det.. 

Ved ikke om du har haft en kompliceret graviditet eller en "ældre" jordemoder..??

Tror da i hvert fald liiiige jeg spørger JM igen på onsdag!! 

Anmeld

15. december 2013

CroQuis

FruJacobsen skriver:

Ok, du kan jo tage noget med, men kan ikke forestille mig, at du kan holde ud at have det på der er jo meget varmt i rummet og du sidder i varmt vand....og så en våd T-shirt, der klistrer om kroppen :/ du kan takke nej til en studerende - det gjorde jeg! Og en læge kommer der vel kun, hvis der er problemer? Under min søns fødsel havde jeg kun min mand og 1 jordemor tilstede i rummet. Og lige når barnet er født tilkalder hun en assistent, som sørger for en masse praktiske ting. Eksempelvis var det hende, der sørgede for at give mig en badekåbe på osv...

Nååh, kan man godt takke nej til den studerende??

Det lød som det var en selvfølge at der var en studerende med til fødselen.. Men det tror jeg da også jeg vil så.. 

Bliver den studerende ikke skuffet/ked over at være uønsket?

Det kan da godt være det bliver for varmt/klistret. Det havde jeg ikke lige tænkt over.. Men så kan man da tage den af igen.. 

Årrh ja, det kan måske godt være assistenten jeg har tænkt på som den tredje, også bliver der tilkaldt en læge hvis der evt. er noget galt..

Anmeld

15. december 2013

FruJacobsen

CroQuis skriver:

Nååh, kan man godt takke nej til den studerende??

Det lød som det var en selvfølge at der var en studerende med til fødselen.. Men det tror jeg da også jeg vil så.. 

Bliver den studerende ikke skuffet/ked over at være uønsket?

Det kan da godt være det bliver for varmt/klistret. Det havde jeg ikke lige tænkt over.. Men så kan man da tage den af igen.. 

Årrh ja, det kan måske godt være assistenten jeg har tænkt på som den tredje, også bliver der tilkaldt en læge hvis der evt. er noget galt..

Selvfølgelig kan du sige nej tak til en studerende ! Det er din fødsel! Og jeg gad simpelthen ikke, at skulle undersøges to gange (først skal den studerende og så skal jm tjekke efter) og ville heller ikke risikere at sidde med en studerende, der evt. ville spørge en masse. Da de spurgte efter min begrundelse, sagde jeg bare, at jeg ikke ville bruge energi på at forholde mig til en studerendes usikkerhed.

Er sikker på, at det er en assistent, som er den 3. person. Men hun kommer så først, når barnet er ude og jm har brug for én til at sørge for praktiske ting - det var også assistenten, der kom med mad til os, kan jeg huske...

Og mht. tøj i vandet, så kan du jo bare pakke noget, som du tror vil være behageligt og så kan du jo altid bare tage det af igen, som du selv skriver 

Anmeld

15. december 2013

SjeBets

CroQuis skriver:

Nåårh, så tøjstørrelsen handler måske mere om længden, og ikke tykkelsen 

Ja det skulle jeg mene fordi min nr 2 og 3 har vejet 4010 og 4075 men den ene startede i 62 og tøsen bruger 56 og det er lidt stort til hende da hun kun er 52 cm

Anmeld

15. december 2013

JuniMama

FruJacobsen skriver:

Selvfølgelig kan du sige nej tak til en studerende ! Det er din fødsel! Og jeg gad simpelthen ikke, at skulle undersøges to gange (først skal den studerende og så skal jm tjekke efter) og ville heller ikke risikere at sidde med en studerende, der evt. ville spørge en masse. Da de spurgte efter min begrundelse, sagde jeg bare, at jeg ikke ville bruge energi på at forholde mig til en studerendes usikkerhed.

Er sikker på, at det er en assistent, som er den 3. person. Men hun kommer så først, når barnet er ude og jm har brug for én til at sørge for praktiske ting - det var også assistenten, der kom med mad til os, kan jeg huske...

Og mht. tøj i vandet, så kan du jo bare pakke noget, som du tror vil være behageligt og så kan du jo altid bare tage det af igen, som du selv skriver 

Er nødt til lige at kommentere dit indlæg, da det foregår lidt anderledes på Sønderborg Sygehus, hvor TS skal føde!

Til TS: sosu assistenten kommer ind på stuen, under den sidste del af fødslen, hun er bl.a. med til at holde dit ene ben ( og manden holder som regel det andet!), hvis du altså ender med at føde på briksen, og så hjælper hun ellers jordemoderen med diverse klargøring, bl.a. sørger hun for at varme håndklæder til baby osv.

Mht en jordemoder studerende på stuen, så synes jeg ikke du skal være helt afvisende over for det. Ved min første fødsel var det fx den studerende der "styrede showet" og den rutinerede jordemoder holdt sig i baggrunden. Og jeg følte mig på intet tidspunkt utryg ved det, da jeg vidste at jordemoderen ville tage over, hvis der skulle være problemer. Og det var altså kun den studerende der tjekkede mig undervejs i forløbet, så ikke noget med dobbelttjek i understellet!
Men det afhænger måske også af hvor langt den studerende er i uddannelsen, hvis hun er helt grøn skal hun jo læres op!

Men som nogle af de andre også skriver, så er man altså fløjtede ligeglad med hvem og hvormange der er på stuen, når først fødslen er igang!

Anmeld

15. december 2013

Ida.celina

Jeg pakkede str. 44, 50 og 44 var næsten for stor

Hun var så også født for tidligt Og temmelig lille

Anmeld

16. december 2013

CroQuis

JuniMama skriver:

Er nødt til lige at kommentere dit indlæg, da det foregår lidt anderledes på Sønderborg Sygehus, hvor TS skal føde!

Til TS: sosu assistenten kommer ind på stuen, under den sidste del af fødslen, hun er bl.a. med til at holde dit ene ben ( og manden holder som regel det andet!), hvis du altså ender med at føde på briksen, og så hjælper hun ellers jordemoderen med diverse klargøring, bl.a. sørger hun for at varme håndklæder til baby osv.

Mht en jordemoder studerende på stuen, så synes jeg ikke du skal være helt afvisende over for det. Ved min første fødsel var det fx den studerende der "styrede showet" og den rutinerede jordemoder holdt sig i baggrunden. Og jeg følte mig på intet tidspunkt utryg ved det, da jeg vidste at jordemoderen ville tage over, hvis der skulle være problemer. Og det var altså kun den studerende der tjekkede mig undervejs i forløbet, så ikke noget med dobbelttjek i understellet!
Men det afhænger måske også af hvor langt den studerende er i uddannelsen, hvis hun er helt grøn skal hun jo læres op!

Men som nogle af de andre også skriver, så er man altså fløjtede ligeglad med hvem og hvormange der er på stuen, når først fødslen er igang!

Tak for svar.. Måske skal jeg lige høre mere uddybende til fødselsforberedelse eller JM, hvordan det præcist foregår.. 

Måske er man fløjtende ligeglad når man er i det, men eftersom jeg har været i behandling for barnløshed, har jeg haft flere studerende med inde i værelset til diverse undersøgelser, blandt andet indvendige scanninger, ægudtagning og ægoplægning - og det har jeg fundet meget ubehageligt, nok fordi jeg ikke blev informeret om, at jeg faktisk havde muligheden for at sige nej, men især også fordi at jeg bare kunne se de studerende stå og glo mig op skridtet, og fulgte lægens bevægelser meget grundigt med øjnene.. Og det synes jeg ikke har været nogle behagelige oplevelser, da jeg er en meget privat person..

Og føler måske lidt, at nu har mit underliv været hjælp til nogle studerende, så det behøver det ikke blive ved med at være..

MEN hvis det er som du beskriver, at det  bare er den studerende der kører showet og den "gamle" JM der holder sig i baggrunden, er jeg nok mere tilbøjelig til at lade den studerende komme til. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.