Taske til fødslen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2013

De3Guldklumper

CroQuis skriver:

Har ledt på hospitalets hjemmeside, men synes ikke jeg kunne finde det..  Kan måske også spørge jordemoderen her på onsdag? Hun må da også vide lidt.. 

Har størrelsen mest med længden eller vægten af babyen at gøre?

Hun har garanteret en pjece du kan få

Hvor skal du føde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

Anitta Kristiansen

CroQuis skriver:

Uiii tark 

Synes jeg har søgt og søgt, uden rigtig at kunne finde noget 

det var da så lidt. tror snart jeg har været over alt på forskellige hjemmesidder så er det let lige at tænke tilbage. men held og lykke til januar. og tillykke med det!

Anmeld

12. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis du vil være dækket helt ind ift evt indlæggelse, så pak :

2 sæt behageligt tøj til dig

ammetop/amme-bh

tandbørste + toiletgrej

3 sæt babytøj (har i ikke fået vægtskøn på jeres baby siden du er vildt meget i tvivl med str?? anyway, de fleste babyer vil kunne være i en 56, måske er det lidt stort men det er vel ikk så vigtigt i de par dage)

Lille bomuldshue

overtøj til baby (dragt)

babydyne

Bleer

skumklude

oplader

telefon

evt kamera

vores var i øvrigt 4300g og 56cm og passede str56 perfekt.

Anmeld

13. december 2013

Aabye

Det der med størrelsen af tøj er rigtig svært... Vi havde udelukkende pakket str 56 da vi fik at vide på sygehuset at vi ville få et stort barn.. 

Han var 3740 gram og 55 cm og kunne fint passe str 50 - det var endda lidt til den store side.. 

Da vi så fik nr 2 fik vi at vide at vi ventede os et lille barn (de skønnede ham til 3100 12 timer inden jeg fødte) så der havde jeg pakket både 50 og 56 fordi jeg vidste at de første gang tog fejl.. Da nr 2 så kom vejede han 4635 og var 56 cm lang.. Han passede så str 56 selvom det var lidt stort til ham.. Så det er altså rigtig svært med det tøj der.. 

Da vi tog hjem med nr 2 fra sygehuset (han er født 29 oktober og kom hjem den 2 november) gav vi ham en køredragt på som hed str 50/56 og den passede han helt perfekt.. 

Anmeld

13. december 2013

MH82

Husk at undersøge hospitalets regler grundigt. Det er meget forskelligt fra hospital til hospital hvad man skal have med.

Skejby ændrede i hvert fald deres regler i sommers, så nu skal man have tøj med til baby til ALLE dage, samt eget tøj til under fødslen. Så et sæt er ikke længere nok. Synes godt nok det er lidt vildt som de sparer, at man nu skal ødelægge sit eget tøj under fødslen.

Anmeld

13. december 2013

Lukas&Liam<3

Jeg ville tage str 50 med
Synes endda str 50 var lidt stort og lukas var ikke lille. 4020 og 54

Anmeld

13. december 2013

JuniMama

Kan se at du skal føde på Sønderborg Sygehus!

De har alt hvad du skal bruge til baby: dyne, tøj, stofbleer, bleer, skumklude osv.

Til mor har de også det meste: kæmpe bind, megatrusser og tøj, hvis man vil have det. Jeg var i hvert fald kæmpe fan af deres hospitalsskjorter, dejligt nemme at amme i!

Anmeld

13. december 2013

CroQuis

Pylle3 skriver:

Hun har garanteret en pjece du kan få

Hvor skal du føde?

Sønderborg 

Anmeld

13. december 2013

lille fnug

Pylle3 skriver:

Jeg skal føde i Horsens der skal jeg ikke have noget med til selve fødslen men til hjemturen har jeg pakket

En body, en heldragt, strømper og en køredragt, hue og babydyne.

Til mig selv har jeg pakket

Et sæt tøj, strømper og rene trusser

Hvis vi bliver indlagt manden hjem og hente.

Hvis du er førstegangs gravid, vil jeg anbefale dig at gå ind på horsensbaby.dk. For vi skal nemlig selv medbringe nogen ting, bl.a dyne til barnet ;-)
Ellers plejer fødestederne have en hjemmeside hvor der står hvad de anbefaler man medbringer

Anmeld

13. december 2013

CroQuis

Anitta Kristiansen skriver:

det var da så lidt. tror snart jeg har været over alt på forskellige hjemmesidder så er det let lige at tænke tilbage. men held og lykke til januar. og tillykke med det!

Tak for det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.