Taske til fødslen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.956 visninger
48 svar
7 synes godt om
12. december 2013

CroQuis

Okay, jeg er så lige ved at gå i panik..!

Hvad pokker skal jeg putte i den taske til sygehuset?

Hvilket noget babytøj og størrelse? Aner jo ikke hvor stor h*n er når h*n kommer ud..

En body, en bluse, et par bukser, et par strømper, futter og en køre/flyverdragt samt hue til turen hjem? Eller skal jeg have mere end én med af hver, og hvad størrelser? 

Vi venter jo i Januar, så det er jo nok frost udenfor.

Og skal vel også have noget tandbørste mm. til os forældre?

Desuden skal jeg føde i badekar (hvis alt går som planlagt).. Hvad har man på i det? Ville helst gerne være lidt tildækket, da jeg ikke bryder mig voldsomt om at ligge splitter nøgen foran en masse.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

De3Guldklumper

CroQuis skriver:

Hvilket noget babytøj og størrelse? Aner jo ikke hvor stor h*n er når h*n kommer ud..

En body, en bluse, et par bukser, et par strømper, futter og en køre/flyverdragt samt hue til turen hjem? Eller skal jeg have mere end én med af hver, og hvad størrelser? 

Desuden skal jeg føde i badekar (hvis alt går som planlagt).. Hvad har man på i det? Ville helst gerne være lidt tildækket, da jeg ikke bryder mig voldsomt om at ligge splitter nøgen foran en masse.. 

Jeg skal føde i Horsens der skal jeg ikke have noget med til selve fødslen men til hjemturen har jeg pakket

En body, en heldragt, strømper og en køredragt, hue og babydyne.

Til mig selv har jeg pakket

Et sæt tøj, strømper og rene trusser

Hvis vi bliver indlagt manden hjem og hente.

Anmeld

12. december 2013

Lykke:)

CroQuis skriver:

Jeg havde to sæt tøj med til baby et i 50 og et i 56. (Vidste ikke at han ville sejle i 50 på det tidspunkt )
Til mig selv havde jeg pakket som jeg ville have gjort hvis jeg skulle overnatte et eller andet sted. Altså tandbørste, tøj, toilettaske. Og så havde jeg selvfølgelig kamera, telefon og opladere med og min iPad. (Der har jeg bøger på, så der var lidt underholdning til timerne inden ) og husk endelig sutsko!!! Gulvene, i hvert fald på Roskilde, var så beskidte!

Anmeld

12. december 2013

CroQuis

Pylle3 skriver:

Jeg skal føde i Horsens der skal jeg ikke have noget med til selve fødslen men til hjemturen har jeg pakket

En body, en heldragt, strømper og en køredragt, hue og babydyne.

Til mig selv har jeg pakket

Et sæt tøj, strømper og rene trusser

Hvis vi bliver indlagt manden hjem og hente.

Årh, så man skal måske spørge hospitalet ad, hvad man skal have med?? 

Hvad størrelse babytøj tog du med? Og passede det størrelsen på din baby da den kom ud (hvor stor var den)?

Anmeld

12. december 2013

CroQuis

Lykke:) skriver:

Jeg havde to sæt tøj med til baby et i 50 og et i 56. (Vidste ikke at han ville sejle i 50 på det tidspunkt )
Til mig selv havde jeg pakket som jeg ville have gjort hvis jeg skulle overnatte et eller andet sted. Altså tandbørste, tøj, toilettaske. Og så havde jeg selvfølgelig kamera, telefon og opladere med og min iPad. (Der har jeg bøger på, så der var lidt underholdning til timerne inden ) og husk endelig sutsko!!! Gulvene, i hvert fald på Roskilde, var så beskidte!

Hvor lille var han da, siden han svømmede i en str 50..

Årh, jeg var ved at pakke en str 56 og 62, for tænk hvis jeg tog noget med der var for småt  

Men et "sæt", er det sådan at "alt" på kroppen er dækket? Man varmer vel også lige bilen lidt op, så den ikke er iskold, inden man kommer ud med babyen i den? 

Anmeld

12. december 2013

De3Guldklumper

CroQuis skriver:

Årh, så man skal måske spørge hospitalet ad, hvad man skal have med?? 

Hvad størrelse babytøj tog du med? Og passede det størrelsen på din baby da den kom ud (hvor stor var den)?

Du kan som regel finde det på sygehusets hjemmeside

Jeg har haft str 56 med de første to gange men er blevet indlagt begge gange og der har farmand været hjemme og hente str 50 da de svømmede i 56 selvom nr 2 var 54 lang.

Denne gang har jeg også pakket str 56 men det er egentlig mere fordi de regner med at hun vægt mæssigt kommer til at veje mere end de to store. Men måske jeg alligevel lige putter en str 50 heldragt i

Anmeld

12. december 2013

Anitta Kristiansen

https://www.baby.dk/videnom/5p423/foedsel-hvad-skal -man-have-med-paa-foedegangen.aspx
baby.dk har skrevet en fin liste med ting der kan være godt

Anmeld

12. december 2013

CroQuis

Anitta Kristiansen skriver:

https://www.baby.dk/videnom/5p423/foedsel-hvad-skal -man-have-med-paa-foedegangen.aspx
baby.dk har skrevet en fin liste med ting der kan være godt

Uiii tark 

Synes jeg har søgt og søgt, uden rigtig at kunne finde noget 

Anmeld

12. december 2013

Lykke:)

CroQuis skriver:

Hvor lille var han da, siden han svømmede i en str 50..

Årh, jeg var ved at pakke en str 56 og 62, for tænk hvis jeg tog noget med der var for småt  

Men et "sæt", er det sådan at "alt" på kroppen er dækket? Man varmer vel også lige bilen lidt op, så den ikke er iskold, inden man kommer ud med babyen i den? 

Han var 52 cm og vejede 3605! men 50 var alt for stort. han passer fint en 50 nu og lidt 56 og han er næsten 3 uger. Men
For en sikkerheds skyld havde jeg begge størrelser med

Altså, jeg havde body, bukser, bluse, strømper, hue, vanter, flyverdragt/køredragt og sutsko med. Og stofbleer og et tæppe.
Min kæreste hentede bilen fra parkeringspladsen og kørte den op til indgangen og derved blev den varmet op

Anmeld

12. december 2013

CroQuis

Pylle3 skriver:

Du kan som regel finde det på sygehusets hjemmeside

Jeg har haft str 56 med de første to gange men er blevet indlagt begge gange og der har farmand været hjemme og hente str 50 da de svømmede i 56 selvom nr 2 var 54 lang.

Denne gang har jeg også pakket str 56 men det er egentlig mere fordi de regner med at hun vægt mæssigt kommer til at veje mere end de to store. Men måske jeg alligevel lige putter en str 50 heldragt i

Har ledt på hospitalets hjemmeside, men synes ikke jeg kunne finde det..  Kan måske også spørge jordemoderen her på onsdag? Hun må da også vide lidt.. 

Har størrelsen mest med længden eller vægten af babyen at gøre?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.