Taske til fødslen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2013

Aabye

CroQuis skriver:

Okay, det lyder godt 

Man kan godt høre jeg er nybegynder, hva 

Haha... 

Det har vi alle sammen været på et tidspunkt
Kan så fortælle dig at det der med tasken til sygehuset.. Det er lige så slemt anden gang :p

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2013

CroQuis

FruJacobsen skriver:

Jeg fødte også i vand og kan slet ikke forestille mig, at man skal have noget på i vandet? I øvrigt vil der kun være 1 jordemor og din partner + evt. andre personer, som I har valgt skal med....en fødsel i vand kan jo kun foregå, hvis der ikke er nogle komplikationer og derfor vil der ikke være en masse til stede så snart du kommer op får du en morgenkåbe over dig...hvad havde du tænkt, at du skulle have på i vandet?

Tænkte bare en top, bh eller evt en kjole (som dækker lidt dernede også), så man ikke var helt nøgen?

Ifølge fødselsforberedelsen, vil der være jordemoder, jordemoder studerende til stede ved fødslen, samt vil der blive tilkaldt en læge liiiiige når presseveerne starter, og det lød som om det var meget normal procedure..

Så 3 personer, plus min mand.. 

Anmeld

15. december 2013

CroQuis

Aabye skriver:

Haha... 

Det har vi alle sammen været på et tidspunkt
Kan så fortælle dig at det der med tasken til sygehuset.. Det er lige så slemt anden gang :p

Virkelig 

Det havde jeg ikke lige forestillet mig 

Anmeld

15. december 2013

Aabye

CroQuis skriver:

Virkelig 

Det havde jeg ikke lige forestillet mig 

:p Jeg har "kun" 18 mdr mellem mine to.. Og da jeg anden gang stod og skulle pakke tasken til sygehuset lignede jeg også et kæmpe spørgsmålstegn.. For hvad var det nu liiiiige det var man skulle have med?

Jeg tror dog at jeg har styr på det hvis en nr 3 skulle komme på banen engang om et år eller 2.. :p

Anmeld

15. december 2013

CroQuis

Aabye skriver:

:p Jeg har "kun" 18 mdr mellem mine to.. Og da jeg anden gang stod og skulle pakke tasken til sygehuset lignede jeg også et kæmpe spørgsmålstegn.. For hvad var det nu liiiiige det var man skulle have med?

Jeg tror dog at jeg har styr på det hvis en nr 3 skulle komme på banen engang om et år eller 2.. :p

Haha, ja man husker vel heller ikke detaljer til sådan en taske, når der er gåt 1-1½ år 

Anmeld

15. december 2013

Aabye

CroQuis skriver:

Haha, ja man husker vel heller ikke detaljer til sådan en taske, når der er gåt 1-1½ år 

Nej det er jo det man ikke gør.. Det tror jeg heller ikke man gør selvom der kun går 11-12 mdr.. 
Man har jo tankerne kredsende et andet sted jo

Anmeld

15. december 2013

Sitrani

CroQuis skriver:

Okay, jeg er så lige ved at gå i panik..!

Hvad pokker skal jeg putte i den taske til sygehuset?

Hvilket noget babytøj og størrelse? Aner jo ikke hvor stor h*n er når h*n kommer ud..

En body, en bluse, et par bukser, et par strømper, futter og en køre/flyverdragt samt hue til turen hjem? Eller skal jeg have mere end én med af hver, og hvad størrelser? 

Vi venter jo i Januar, så det er jo nok frost udenfor.

Og skal vel også have noget tandbørste mm. til os forældre?

Desuden skal jeg føde i badekar (hvis alt går som planlagt).. Hvad har man på i det? Ville helst gerne være lidt tildækket, da jeg ikke bryder mig voldsomt om at ligge splitter nøgen foran en masse.. 

Jeg havde det her med i tasken:

Tøj til baby: en body, en lille bluse, og et par bløde bukser, samt strømper og en lille hue. Jeg havde vidst str. 50 og str. 56 med, så to stk. af hvert tøj. Derudover havde vi et par bleer og et par stofbleer med.

Så havde vi lidt ekstra tøj med til os selv, samt tandbørste og toiletartikler, ikke noget voldsomt. Vi havde også opladere til vores telefoner, samt et kamera og opladeren til det. Jeg havde også min journal med, du ved, den man får fra jordemoderen og sin læge. Da vi så sku køre, puttede vi vores punge i også... Tror ikke vi havde mere med.... Jo, et tæppe til den lille... Jeg fødte om sommeren, så vi havde ikke store vinter-trøjer eller flyverdragt med....

Anmeld

15. december 2013

SjeBets

Jeg havde helgarderet mig og taget 50-56 0g 62 med, men det var fordi at min første var en lille sag der kunne være i en str 50 og min nummer to var en lang fætter der ikke kunne være i det tøj jeg havde med den gang, han var 59 cm så han startede i en 62.

Så ville være sikker på at jeg havde med hvis det nu var jeg lavede en igen der havde den længe, men det gjorde jeg så ikke.

Anmeld

15. december 2013

BigHope13

CroQuis skriver:

Okay, jeg er så lige ved at gå i panik..!

Hvad pokker skal jeg putte i den taske til sygehuset?

Hvilket noget babytøj og størrelse? Aner jo ikke hvor stor h*n er når h*n kommer ud..

En body, en bluse, et par bukser, et par strømper, futter og en køre/flyverdragt samt hue til turen hjem? Eller skal jeg have mere end én med af hver, og hvad størrelser? 

Vi venter jo i Januar, så det er jo nok frost udenfor.

Og skal vel også have noget tandbørste mm. til os forældre?

Desuden skal jeg føde i badekar (hvis alt går som planlagt).. Hvad har man på i det? Ville helst gerne være lidt tildækket, da jeg ikke bryder mig voldsomt om at ligge splitter nøgen foran en masse.. 

har lige kort skimtet din tråd igennem og Kan se at du skal føde i sønderborg, har lige selv født der for knap 5 uger siden og vi da gerne komme med nogle af de ting jeg har erfaret derfra

jeg var som du også meget frustreret over hvad man skulle putte inden kære taske og må sige at jeg havde taget alt for meget med. 2 heldragter en i str 50 og en i str 56. 2 langærmede bodyer også en i hver str og så et par bukser med fødder i str 50.
Til hjemturen havde jeg taget en fleccetrøje str 56 og en hue med som han kunne have på som overtøj og så bare et tæppe så han kunne holdes varm inden vi kom til til den opvarmede bil.

Knægten blev en stor en 4350 g og 52 cm men kunne sagtens være i str 50 Da han ikke var så lang , nu er han knap 5 uger gammel og vejer 5100 g og er 55 cm lang og bruger nu str 56 og faktisk også nogle bukser i str 50 endnu. så større end 56 skal du ihvertfald ikke tage med.

Derudover så har de alt på sønderborg sygehus både til dig og bebsen. Hverken jeg eller sønnemanden fik vores eget tøj på før vi skulle hjemad og det var faktisk rart nok.

god idé at tage en top med hvis du vil ligge i kar, kan godt følge dig nat man ikke vil være for blottet, men kan sige som så mange andre at når først det hele går i gang tænker du ikke spor på det. før jeg fødte tænkte jeg bare ja ja, men sådan får jeg det ikke når folk fortalte mig at det ville jeg ikke tænke på når først fødslen gik igang
men må bide det i mig og tilstå at jeg bare tænkte på at få den baby ud og var ligeglad med hvem der så hvad.

Vil dog lige spørge om du ved om du må føde i vand på sønderborg?? jeg fik nemlig at vide det kun var til smertelindring! Bare lige så du måske får det undersøgt hvis du ikke allerede har gjort det.

Ellers vil jeg da bare ønske dig held og lykke, og sige at vi have en rigtig rigtig god oplevelse med at føde i sønderborg trods komplikationer til slut. men alt det personale vi var igennem kan få thumps up herfra, de var være så venlige og gode til at snakke og guide en igennem det hele

Anmeld

15. december 2013

CroQuis

Aabye skriver:

Nej det er jo det man ikke gør.. Det tror jeg heller ikke man gør selvom der kun går 11-12 mdr.. 
Man har jo tankerne kredsende et andet sted jo

Nårh, nej nej.. Hehe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.