epi og håndtere smerte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2013

Mor til Ella

mch skriver:

Jeg er nysgerrig og håber I vil være søde at svare mig. Jer som normalt er gode til at håndtere smerte hvordan håndtere I fødslen? fik I smertestillende eller klarede I det uden?

Jeg er meget god til at håndtere smerte. Synes jeg selv

Jeg fik 2 bistik i lænden, det var det. Fødte så 20 min efter så fik vist ikke den helt store effekt af dem til veerne

Oplevelsen gør at jeg nok vil prøve at klare det på samme vis i juni

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

ette1987

mch skriver:

Jeg er nysgerrig og håber I vil være søde at svare mig. Jer som normalt er gode til at håndtere smerte hvordan håndtere I fødslen? fik I smertestillende eller klarede I det uden?

Er det ikke noget med vi alle håndtere smerte forskelligt? Jeg tryglede om en epi, men nåede det aldrig. Næste gang vil jeg også gerne føde naturligt Det jeg håndterede det ved var min vejrtrækning, og så tænke min krop havde styr på det

Anmeld

12. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg er ikke specielt hårdfør ift smerte, men veerne håndterede jeg med  dyb vejrtrækning og fokus vendt indad dvs at jeg ikke rigtig registrerede noget omkring mig. Da min krop løb tør for kræfter fik jeg en epi og et vedrop, og faldt i søvn næsten med det samme  

Anmeld

12. december 2013

Muffinmus

Har altid haft meget høj smertetærskel, men efter 40 timers veer eller sådan noget, fik jeg epn fordi min krop slet ikke kunne slappe af mellem veerne og det stressede babyen. Og det endte desværre i aks.
Anden gang troede de det ville trække ud som de gjorde lidt første gang og efter 6 timer tilbød de epi, jeg tog imod fordi jeg ikke ville igennem en tur som første gang. Men epien fik mig til at slappe nok af mellem veerne at min krop arbejde meget bedre og efter 8 timers veer ca kom hun ud
3 gang gik starten langsomt de første 7 timer, havde småveer konstant, men der var ligesom første gang totalt uregelmæssige og hjalp ikke en fis. Vidste godt, så blev bare hjemme og hyggede mig så godt det kunne lade sig gøre.
Tog på FG kl 12. Og blev undersøgt. Hn sagde veerne var uregelmæssige og spurgte om hun lige skulle provokere det dernede. Kort tid efter kom de gode veer og kl 13.30 var jeg i fødsel og blev indlagt. Fik pressemeddelelse da jeg var 4 cm åben. Kæmpede med presserende LÆNGE....for var jo slet ikke åben nok til at kunne få en baby ud. Indtil presseveerne kom, arbejde jeg bare skide godt med veerne, havde styr på det hele følte jeg og trak vejet perfekt men, ja, de presseveer jeg slet ikke måtte presse med på, tog pippet fra mig, skulle gispe konstant og alt pressede i vildskab for at få babyen ud af et 4 cm stort hul, til sidst sagde jeg at NU skulle jeg fandme have et eller andet for at stoppe det fis, orkede ikke at kæmpe mere imod de dumme presseveer. Var stadig kun 4 cm åben da kl blev ca 15.45 og hun bestilte narkoselægen.......men 20 min senere var jeg pludeslig ti cm åben og ud kom hun med det samme. Så, nåede det ikke. Og vil sige at havde det ikke været fordi hun lå som stjernekrigsprojekt indtil 2 min før fødslen, så havde jeg klaret det uden problemer. Det gik bare så godt indtil da. Men, ja, det var simpelthen fordi jeg havde lært at trække vejret ordentligt og arbejde med smerten i stedet for at holde vejret

Anmeld

12. december 2013

Bell'star

mch skriver:

Altså jeg vil sige det sådan, at jeg normalt IKKE er særlig god til at håndtere smerte.. Jeg er nok lidt pivet når det gør ondt..

Men jeg fik ingen epidural, under min fødsel..

Jeg havde sagt til mig selv inden fødslen, at jeg helst ville undgå en, hvis jeg kunne.. Men at jeg bestemt ikke ville udelukke den ( da jeg jo ikke er så god til smerte)

Min kæreste var fra starten overbevist om, at jeg ville trække min "jeg vil helst undgå epidural" så snart jeg fik veer.. MEN det gjorde jeg ikke..

Vil sige det sådan, at den sidste halve time af min fødsel, der fortrød jeg godt nok, men i dag er jeg meget stolt af mig selv over at jeg ikke fik det

Anmeld

12. december 2013

2babygirls

mch skriver:

Første fødsel varede 39 timer, og efter ca 33-34 timer spurgte jm om jeg ville have en epi, og det takkede jeg ja til.

Anden gang nåede vi kun at være på fødestuen i 10 min, men F*CK det gjorde NAS og ville gerne have haft en epi igen, men det kunne lillesøster ikke vente på..

Synes selv jeg er god til at håndtere smerter.. 2. gang mente jeg ko at vi kun skulle til tjek og behøvede ikke pakke bilen.. Så naiv er jeg

Anmeld

12. december 2013

LinLin

Synes jeg normalt er "god" til smerte
Har dog begge gange bedt om epi - men det har begge gange været for sent så sådan lige inden presseveerne har jeg syntes det var for meget
Anden gang var værst - men det gik også hurtigere end første (4,5 time fra allerførste ve uden optræk til noget som helst inden)

Anmeld

12. december 2013

Chris86

mch skriver:

Er normalt ikke pivet.. Men fik epi første gang pga varigheden og jeg intet havde fået sovet op til, dog synes jeg ikke at den virkede synderligt...
Anden gang var uden nogen form for smertelindring...

Anmeld

12. december 2013

Trekløver(:

mch skriver:

Jeg klarede det uden form for smertelindring. Min fødsel varede 33 timer. Næste gang vil jeg heller ikke have smertelindring

Anmeld

12. december 2013

Lukas&Liam<3

mch skriver:

er det ikke svært at falde i søvn når man ved hvad der snart skal ske?

Nej, jeg var helt ødelagt efter kun 4 timer med slemme veer også er det en god måde til at få tiden til at gå hurtigt. Vågnede da blokaden ikke virkede mere da jeg var 10cm åben

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.