epi og håndtere smerte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.782 visninger
29 svar
22 synes godt om
12. december 2013

mch

Jeg er nysgerrig og håber I vil være søde at svare mig. Jer som normalt er gode til at håndtere smerte hvordan håndtere I fødslen? fik I smertestillende eller klarede I det uden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

Lukas&Liam<3

mch skriver:

Jeg er nysgerrig og håber I vil være søde at svare mig. Jer som normalt er gode til at håndtere smerte hvordan håndtere I fødslen? fik I smertestillende eller klarede I det uden?

Fik epidural og skal jeg helt sikkert også ha næste gang hvis det er muligt
Efter jeg havde fået den kunne jeg få lov at sove lidt, det var rigtig rart.

Anmeld

12. december 2013

Masig

mch skriver:

Jeg kan godt tage et par smertestillende mod en hovedpine eller rygsmerter, men klarede fødslen uden anden form for smertelindring end vand... Men mine veer var heller ikke så slemme synes jeg... ikke i forhold til hvad jeg har hørt de kan være...

Anmeld

12. december 2013

lineog4

Jeg ved ikke om jeg er god til at håndtere smerte - kan da godt være en piveskid ;-) men er en af dem der meget sjældent tager en hovedpinepille.... Jeg har født første gang og 4. gang uden nogen form for smertelindring og de to andre med lattergas - altså ville lyve hvis jeg sagde det ikke gjorde ondt, men gjorde det gerne igen så helt slemt var det nok ikke ;-)

Anmeld

12. december 2013

mch

Maria&Lukas skriver:

Fik epidural og skal jeg helt sikkert også ha næste gang hvis det er muligt
Efter jeg havde fået den kunne jeg få lov at sove lidt, det var rigtig rart.

er det ikke svært at falde i søvn når man ved hvad der snart skal ske?

Anmeld

12. december 2013

mch

Masig skriver:

Jeg kan godt tage et par smertestillende mod en hovedpine eller rygsmerter, men klarede fødslen uden anden form for smertelindring end vand... Men mine veer var heller ikke så slemme synes jeg... ikke i forhold til hvad jeg har hørt de kan være...

vil det sige du fødte i vand eller hvad mener du ?

Anmeld

12. december 2013

mch

lineog4 skriver:

Jeg ved ikke om jeg er god til at håndtere smerte - kan da godt være en piveskid ;-) men er en af dem der meget sjældent tager en hovedpinepille.... Jeg har født første gang og 4. gang uden nogen form for smertelindring og de to andre med lattergas - altså ville lyve hvis jeg sagde det ikke gjorde ondt, men gjorde det gerne igen så helt slemt var det nok ikke ;-)

Okay mange tak for dit svar

Anmeld

12. december 2013

Masig

mch skriver:

vil det sige du fødte i vand eller hvad mener du ?

Ja 

Anmeld

12. december 2013

Karina84

Første gang tog det lang tid og derfor var epi en rigtig god til at faa mig til at slappe lidt af og holde lidt fri fra smerterne. 

Anden gang gik det saa stærkt at jeg ikke naaede at faa smertestillende... 

Det "gode" ved veer er jo at du ved at smerten forsvinder igen, saa du har en lille pause som selvfølgelig bliver kortere og kortere. Men det gjorde at jeg synes det var nemmere at haandtere det, for ellers synes jeg at jeg er lidt en pivskid... Eller var, synes det har ændret sig efter at man har oplevet hvor ondt man kan have, og heldigvis slutter det jo paa et tidspunkt 

Men ja, det gør pokkers ondt! Heldigvis glemmer man det igen og gør det jo gerne en gang til, for det er jo fantastisk naar det saa endelig er ovre 

Og naar du er i det, arbejder du med smerterne synes jeg, men smertestillende er rigtig godt, især hvis det trækker ud.

Undskylder hvis det er noget roddet noget det jeg har skrevet 

Anmeld

12. december 2013

Janni.

Jeg havde gæster hele dagen hvor jeg gik med veer. gæsterne sendte vi hjem kl 17.30. 2 timer senere var vi på sygehuset, jeg var 8 cm åben. Det gik fint med at have gæster.

Jeg fik lagt ve drop og epi samtidig da fødslen gik lidt i stå. jeg småblundede/sov da epi'en virkede. tror jeg var for udmattet til at forstå at jeg snart skulle møde min søn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.