epi og håndtere smerte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg fik ikke noget smertestillende til nogle af mine tre fødsler, og jeg havde også på forhånd afgjort, at det kun skulle ske i yderste nødstilfælde. Jeg havde let ved at arbejde med vejrtrækningen og gå ind i smerten i stedet for at arbejde imod, og det var hver gang en helt fantastisk oplevelse at "klare det selv" - jeg blev rigtigt gode venner med min krop og syntes, den var skidesej. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

mch

Hvor er det dejligt at så mange af jer vil dele jeres erfaring med mig Synes det er rart at hører jeres tanker om hvorfor eller hvorfor I ikke fik bedøvelse eller andet smertelindrende, for det hjælper en til at tænke at man ikke nødvendigvis behøver at have besluttet sig for hvad man vil inden, så mange tak for hjælpen

Anmeld

16. december 2013

Clisolka

mch skriver:

Jeg er nysgerrig og håber I vil være søde at svare mig. Jer som normalt er gode til at håndtere smerte hvordan håndtere I fødslen? fik I smertestillende eller klarede I det uden?

Jeg er en af dem der bestemt ikke er god til at håndtere smerte. Ved min første fødsel lå jeg på fødebriksen i 15 timer før de besluttede at tage hende med et akut kejsersnit (hun sad skævt i mit bækken). Jeg fik igennem aftenen en epidural, så jeg kunne få sovet og slappet lidt af 

Her ved min 2. fødsel for 13 uger siden klarede jeg det på 8 timer uden smertestillende, fordi det gik alt for stærkt (normal fødsel) - og hvis jeg kan, så kan du bestemt også 

Anmeld

16. december 2013

Mor til Majbørn

Fik at vide, at jeg burde gen-overveje at droppe den epidural jeg ellers havde skreget på, da jeg arbejdede fint med veerne. Men det kunne f.... aldrig falde mig ind - så det blev med epi som smertestillende.

... men det handler også om at få ro på situationen og sove lidt og samle kræfter, for det er godt nok et langt forløb at føde...

Anmeld

16. december 2013

VIPpigen

Jeg er smertepatient, og har dagligt smerter, så er vel ret god til at håndtere smerter. Jeg fik en varmedunk under fødslen.

Jeg kom ind aftenen før, hvor jeg fik et skud smertestillende, for at jeg kunne få noget søvn, og se om det kunne stoppe fødslen.

Under fødslen var jeg egentligt mere fokuseret på min fod, som jeg ikke havde en skinne på, og derfor havde rigtig ondt i. Under presseveerne havde jeg endnu mere svært ved at de tog ved omkring anklerne. Så for mig var veerne og fødslen ikke det svære....

Anmeld

16. december 2013

L&V

Ved den første fik jeg epi men det var mere så jeg kunne få ro da det var en mega lang fødsel.. Det gjorde ondt men ku klare det.. Anden gang gjorde det mega ondt værre end den føste men hurtigt så fik ikke noget smertelindring

Anmeld

16. december 2013

Aabye

Jeg har født 2 gange.. Begge gange uden smertestillende.. 

Første gang var jeg 9 cm åben da jeg ankom, og 15 min senere var knægten ude efter knap 5 timers veer.

Anden gang nåede jeg kun lige ind på briksen før knægten var ude.. Der havde jeg haft veer i 1 time og 20 min.. :s

Hvis der bliver en 3. gang bosætter jeg mig ude på sygehusets græsplæne, og når den tid kommer regner jeg stærkt med at den fødsel også bliver uden smertestillende.. 

Anmeld

16. december 2013

mrhl

Jeg er ret dårlig til at håndtere smerte generelt. Men havde besluttet at jeg helst ville undgå epi. Jeg havde for højt blodtryk og det steg under fødslen, så fik epi da en bivirkning til denne er at blodtrykket sænkes. Men jeg havde nok endt med at bede om at få den, blodtryk eller ej :b synes det var vildt dejligt med en pause til at samle kræfter. Dog fik jeg den rigtig tidligt så effekten var ringe helt til sidst. Men presseveerne synes jeg også var meget nemmere at forholde mig til end udvidelsesveerne, så på den måde passede både epien og tidspunktet for den helt fint :-)

Anmeld

16. december 2013

lycly

mch skriver:

Jeg er nysgerrig og håber I vil være søde at svare mig. Jer som normalt er gode til at håndtere smerte hvordan håndtere I fødslen? fik I smertestillende eller klarede I det uden?

Jeg er normalt lidt en pivskid og det var jeg også under veerne. Men fordi de længe snakkede om at der var en risiko for aks, hvilket det endte i inden jeg fik presseveer, så fik jeg ingen smertelindring. MEN, havde fødslen forløbet normalt og der ikke var snak om aks så havde jeg pænt bedt om epidural for fuck det gjorde ondt (igen, jeg er en pivskid og får tårer i øjnene bare jeg skærer mig eller slår min lilletå)

Anmeld

16. december 2013

modesty

mch skriver:

Jeg tror ikke at man kan sammenligne fødsels/ve-smerte med almindelig smerte. Jeg er generelt ikke vildt god til at håndtere smerte, men jeg havde ingen problemer med at håndtere veerne og fødslen, selvom den varede omkring 20 timer. Jeg fik intet smertestillende. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.