Ung mand mangler råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2013

Aabye

Anonym skriver:

Hej, jeg er ny her på baby.dk, men vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle søge hen.
Min skønne kæreste og jeg har været sammen i 4 dejlige år.
Jeg er 20 år gammel og hun 19. Vi er altid blevet betragtet som et meget modent og ansvarsfuldt par, med massere af kærlighed i forholdet. Vi er begge på elevløn, det vil sige vi til sammen ca har 14.000 udbetalt.
Vi bor hos hendes forældre og har gjort det i 3 år. Vi står selvfølgelig skrevet op til lejlighed og har gjort det i 2 års tid, men har ikke haft held med det endnu.
Min kæreste er meget allergisk over for P-piller, P-stav og hvad der nu findes, og har derfor altid benyttes os af kondom.
Igår kom hun og fortalte mig at hendes mens var forsinket i 3 dage, og at den ellers altid plejer at være der til tiden. Vi tog sammen en graviditetstest og den var positiv. Jeg var ovenud lykkelig, og hun var også meget overvældende glad.
Problemet er vi er unge, og bor hos hendes forældre. Vi ønsker kun at beholde dette barn og dette meget store ansvar, men hvad skal vi stille op. Det vil knuse mit hjerte, hvis hun skal op og have fjernet dette barn, og jeg ved hun vil blive meget ulykkelig. Hvad skal vi gøre? Det jo meget uansvarligt at få et barn som hjemmeboende, men vi vil virkelig ikke ha fjernet det lille liv.
Er der nogle som kan give os et godt råd, vi har brug for det.

Uansvarligt er det nu ikke.. Det synes jeg i hvert fald ikke.. 

Men jeg har også fået 2 børn hvor både min kæreste og jeg har været på SU.. 

Det kan SAGTENS lade sig gøre.. 
Hvis man kigger sig godt for så kan man få rigtig mange flotte ting brugt, og billigt.. 

Og her snakker vi alt fra barnevogn til seng, tøj og resten af udstyret.. 

Hvis i begge vil beholde dette barn, som det lyder på dig til at i gerne vil, så synes jeg i skal springe ud i det..

Synes i skal fortælle det til jeres familier.. Måske bliver i positivt overrasket.. De kender vel også til din kærestes problemer med at hun ikke kan tåle diverse præventionsformer.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2013

lineog4

Kom min datter som 18, boede hjemme hos mig med sin kæreste og sagde nu var hun gravid og der var ingen tegn i sol og måne om de kunne flytte inden for den nærmeste fremtid, så må jeg erkende jeg ikke ville juble. 

grunden er ikke jeg synes hun er for ung (det ville jeg også synes men det er jo hendes valg), grunden er heller ikke at det er hårdt med en baby i huset (jeg ville elske en baby), grunden er snarere at jeg ville være bange for det forhold jeg skulle have som mormor til en nybagt familie der boede i mit hjem. Kunne jeg give det rum der skulle til for ikke at være en meget irriterende mormor - både en nybagt mor og far er sårbare og der var jeg lalleglad mormor agtig. Kunne jeg fastholde at "kun" være mormor. Hvordan ville svigersøn have det med mig som en irriterende faktor. Kunne jeg lade være med at blande mig. Og en ting er den lille nyfødte, hvad når den lille nyfødte var blevet en tumling og tumlede rundt og havde brug for nej en gang imellem, eller når man skal starte med mad og jeg kom til at give noget forkert for det gjorde man da den gang og og og og.... Står min datter uden tag over hovedet er hun altid velkommen, men jeg ville helst hun startede sin familie i sit eget hjem, eller i hvert fald  hvor der var indrettet så de havde deres eget hjem i mit hjem, dvs. Eget køkken, egen indgang osv. Og det simpelthen fordi jeg ville frygte for vores gode forhold.

Jeg tænker du må sætte dig ned og tænke igennem, hvor længe kan du bo hos svigerforældrene? Jeg ved jo ikke hvordan de praktiske forhold er, men er det okay jeres barn når at blive 2 år fx? Hvordan vil du have det med at være nybagt far hjemme hos svigerforældre og så videre. Og når du kender de svar må du tage en snak med din kæreste. For det er måske okay at være kræsen (og så specifikke krav er jo at være kræsen) når man har andre muligheder, men måske det lille mirakel er skubbet til at være knapt så kræsen. At man starter i en lejlighed som ikke opfylder ens drømme er jo bare en start ikke en slutning, fordi man flytte til ? Betyder det jo ikke man kkke på sigt man komme til Tårnby - tror de fleste af os er startet ud i det små og i måske områder vi ikke havde som første prioritet. 

Er det uansvarligt, nej men det er uansvarligt ikke at tænke det igennem, tænke igennem hvad betyder det at få et barn mens vi bor det, er det okay, kan vi klare det? Jeg kender ikke forholdene i bor under, og jeg kender ikke jeres forhold, men det gør du og du må tænke det igennem og tænke, hvad kan du stå model til og så må det være både dig og kæresten der klipper en hæl og en tå, nu hvor situationen tog en anden drejning end forventet.

Anmeld

11. december 2013

Lenats31

Louisejulia skriver:

jeg er gravid med min kæreste, vi er også unge.

Lige pt. bor vi nede hos ham, og har gjort det cirka halvandet år.

vi leder med lys og lygte efter vores egen lejlighed, men uden held endnu... 

jeg er 33+5 i dag, og der har aldrig været sat spørgsmålstegn ved, om vi skulle beholde vores barn. 

Hverken fra vores læge, kommune eller jordemoder.

så det kan sagtens lade sig gøre at få et barn selvom man er ung og stadig bor hjemme 

held og lykke med det hele 

Jeg vil mene at kommunen kan hjælpe jer med at finde en bolig hurtigt. Børnefamilier kommer først. dertil er der jo en del boligstøtte at hente. med jeres løn kan I søge om fritplads i daginstitutioner...

Så giv jeres sagsbehandlere et kald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.