Ung mand mangler råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.605 visninger
22 svar
13 synes godt om
10. december 2013

Anonym trådstarter

Hej, jeg er ny her på baby.dk, men vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle søge hen.
Min skønne kæreste og jeg har været sammen i 4 dejlige år.
Jeg er 20 år gammel og hun 19. Vi er altid blevet betragtet som et meget modent og ansvarsfuldt par, med massere af kærlighed i forholdet. Vi er begge på elevløn, det vil sige vi til sammen ca har 14.000 udbetalt.
Vi bor hos hendes forældre og har gjort det i 3 år. Vi står selvfølgelig skrevet op til lejlighed og har gjort det i 2 års tid, men har ikke haft held med det endnu.
Min kæreste er meget allergisk over for P-piller, P-stav og hvad der nu findes, og har derfor altid benyttes os af kondom.
Igår kom hun og fortalte mig at hendes mens var forsinket i 3 dage, og at den ellers altid plejer at være der til tiden. Vi tog sammen en graviditetstest og den var positiv. Jeg var ovenud lykkelig, og hun var også meget overvældende glad.
Problemet er vi er unge, og bor hos hendes forældre. Vi ønsker kun at beholde dette barn og dette meget store ansvar, men hvad skal vi stille op. Det vil knuse mit hjerte, hvis hun skal op og have fjernet dette barn, og jeg ved hun vil blive meget ulykkelig. Hvad skal vi gøre? Det jo meget uansvarligt at få et barn som hjemmeboende, men vi vil virkelig ikke ha fjernet det lille liv.
Er der nogle som kan give os et godt råd, vi har brug for det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2013

Morjanne76

Jeg ville søge lidt bredere i forhold til en lejlighed. Kunne nogle andre krav gøre det muligt at finde en lejlighed? 

Anmeld

11. december 2013

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Jeg ville søge lidt bredere i forhold til en lejlighed. Kunne nogle andre krav gøre det muligt at finde en lejlighed? 

Kravene er egentlig ikke så store, min kæreste vil bare ikke for langt væk fra familien. Pengene er der jo ikke ret mange af, og det er rigtig svært at finde en lejlighed med pladsen, til lidt mindre penge her i København. Vi er skrevet op, stort set alle gratis bolig hjemmesider der nu af, og sviger familien har bare været så fantastisk gavmilde, at lade mig bo i deres hjem.. Mine forældre vil blive rigtig glade for nyheden, men jeg ved slet ikke hvordan svigerforældrene vil takle det.. Jeg frygter at alle tænker, at vi er meget uansvarlige, hvis vi beholder dette barn

Anmeld

11. december 2013

Bshizzle

Det er da ikke uansvarligt at få et barn hvis man er hjemmeboende! 

Man skal bare huske på at det lille barn i bringer til verden har brug for jer og det er jer som skal opdrage det! 

Misse i de svære tider der kan komme 

Jeg tænker lidt.. Er i kun skrevet op til bolig ét sted? 

Kan i ikke skrive jer op flere steder eller søge på nettet? 

Boligportalen kan jeg klart anbefale! 

Koster lidt penge... Men de er pengene værd.

ellers kan man kigge aviser igennem for lejligheder. 

Anmeld

11. december 2013

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Det er da ikke uansvarligt at få et barn hvis man er hjemmeboende! 

Man skal bare huske på at det lille barn i bringer til verden har brug for jer og det er jer som skal opdrage det! 

Misse i de svære tider der kan komme 

Jeg tænker lidt.. Er i kun skrevet op til bolig ét sted? 

Kan i ikke skrive jer op flere steder eller søge på nettet? 

Boligportalen kan jeg klart anbefale! 

Koster lidt penge... Men de er pengene værd.

ellers kan man kigge aviser igennem for lejligheder. 

Jeg frygter rigtig meget, at svigerfamilien synes det er meget uansvarligt at få et barn i vores situation, hjemmeboende, under uddannelse, og pengene er meget små.. Vi er skrevet op stort set alle gratis boligportaler, og kigger dagligt i aviser mm. Vil klart kigge på boligportalen, som du råder.
Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, vi sagtens kan opdrage vores barn godt, og selv.
Jeg er vel bare i bund og grund rigtig nervøs, usikker og bange for hvad svigerne vil sige.. Jeg respektere dem meget, og omvendt

Anmeld

11. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hej, jeg er ny her på baby.dk, men vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle søge hen.
Min skønne kæreste og jeg har været sammen i 4 dejlige år.
Jeg er 20 år gammel og hun 19. Vi er altid blevet betragtet som et meget modent og ansvarsfuldt par, med massere af kærlighed i forholdet. Vi er begge på elevløn, det vil sige vi til sammen ca har 14.000 udbetalt.
Vi bor hos hendes forældre og har gjort det i 3 år. Vi står selvfølgelig skrevet op til lejlighed og har gjort det i 2 års tid, men har ikke haft held med det endnu.
Min kæreste er meget allergisk over for P-piller, P-stav og hvad der nu findes, og har derfor altid benyttes os af kondom.
Igår kom hun og fortalte mig at hendes mens var forsinket i 3 dage, og at den ellers altid plejer at være der til tiden. Vi tog sammen en graviditetstest og den var positiv. Jeg var ovenud lykkelig, og hun var også meget overvældende glad.
Problemet er vi er unge, og bor hos hendes forældre. Vi ønsker kun at beholde dette barn og dette meget store ansvar, men hvad skal vi stille op. Det vil knuse mit hjerte, hvis hun skal op og have fjernet dette barn, og jeg ved hun vil blive meget ulykkelig. Hvad skal vi gøre? Det jo meget uansvarligt at få et barn som hjemmeboende, men vi vil virkelig ikke ha fjernet det lille liv.
Er der nogle som kan give os et godt råd, vi har brug for det.

Skal det være inde i Kbh?? I kan jo stadigvæk være tæt på, selvom at I bor lidt udenfor Kbh.

Boligportalen og lejebolig er super... Der er nogle af boligerne der er åbne, hvilket vil sige at man ikke skal betale for at se dem.
Det er bedre end at vente.
Jeg fandt en lejlighed på lejebolig, 1½uge efter flyttede jeg ind.. (godt nok ikke i Kbh, for det var et helvede)

Og tag det stille og roligt, jeg er sikker på at svigerfamilien vil tage det godt. De har accepteret dig, kan li dig, siden de har ladet dig bo i deres hus i 3år..

Anmeld

11. december 2013

Anonym trådstarter

11. december 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Skal det være inde i Kbh?? I kan jo stadigvæk være tæt på, selvom at I bor lidt udenfor Kbh.

Boligportalen og lejebolig er super... Der er nogle af boligerne der er åbne, hvilket vil sige at man ikke skal betale for at se dem.
Det er bedre end at vente.
Jeg fandt en lejlighed på lejebolig, 1½uge efter flyttede jeg ind.. (godt nok ikke i Kbh, for det var et helvede)

Og tag det stille og roligt, jeg er sikker på at svigerfamilien vil tage det godt. De har accepteret dig, kan li dig, siden de har ladet dig bo i deres hus i 3år..

Vil prøve lejebolig!
Det er meget vigtigt for min kæreste det er i Kbh, og faktisk helst på Amager, så det er rigtig svært.
Tak jeg har ikke rigtig set sådan på det, du har ret, jeg har jo boet der i 3 år.
De bliver jo nok selvfølgelig bare rigtig bekymret, når pengene er små, og uddannelsen ikke er færdig endnu

Anmeld

11. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Vil prøve lejebolig!
Det er meget vigtigt for min kæreste det er i Kbh, og faktisk helst på Amager, så det er rigtig svært.
Tak jeg har ikke rigtig set sådan på det, du har ret, jeg har jo boet der i 3 år.
De bliver jo nok selvfølgelig bare rigtig bekymret, når pengene er små, og uddannelsen ikke er færdig endnu

Jeg vil nok sige at du skal sætte dig ned med din kæreste og sige at der kan gå længe før I kan få en lejlighed i Kbh. Jeg fik af vide at jeg kunne være skrevet op i ti år, før jeg kunne få en lejlighed.. ( Det kan selvfølgelig godt gå hurtigere, men det var det jeg fik af vide) Derfor gik jeg på Lejebolig.Og det er ikke så dyrt.
Og fortælle hende, at det måske er bedre at søge lidt udenfor Kbh, det er jo ikke fordi at det tager så lang tid at tage hen til familien.
Hun kan jo ikke forvente at hun altid kan bo tæt på familien. (ikke for at være ond) men man er nød til at se lidt længere.
Hvis I gerne vil have et sted, I har råd til inden babyen kommer, har I jo en lille smule travlt.
Men ellers snak med svigerforældrene, det kan jo være de ikke har noget imod at I bliver boende(hvilket er sket før)

Anmeld

11. december 2013

Kamulla

bolig afdelinger på amager

Tjek linket.. jeg er selv opvokset i vægterparken, og mange af dem der boede der dengang vi var små har selv lejligheder/rækkehuse der nu... der står at der er 12 års ventetid, men kender mange der har fået tilbudt fra 1år og opefter.. det er værd at prøve... min familie bor på amager og jeg er selv bosat i høje taastrup.. ala vægterparken som jeg anbefaler.. jeg ser altså min familie, så langt væk er det ikke men tårnby er billigere end KBH S mm. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.