Juleaften ude med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2013

L&V

Vores børn på 5mdr og 2 1/2 bliver puttet i hver deres barnevogn når de viser tegn på træthed. vi når det vi når og har ik tænkt os at ændre hele dagen så det passer dem. Hvis vi er rolige og tror på de ka puttes uden bøvl så kan de os det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

Victoria2013

modesty skriver:

PS: Baby er totalt ligeglad med gaveudpakning, dans om juletræ o.s.v., så jeg ville bestemt IKKE ændre på en hel families juletraditioner og -rytmer for at baby kan være med til den del.

Ærligt talt, hvis jeg havde en 8-årig og en 10-årig, ville jeg nok løfte noget på øjenbrynene hvis moren med den 6 mdr. gamle baby krævede aftenen ændret for babys skyld...

Baby er måske ligeglad, men familien går bare meget op i at "Så kan hun komme med om juletræet", så det håber de sikkert - og det kan hun jo ikke hvis hun sover når vi når til den del

Jeg har faktisk lige præcis investeret i sådan en telt-rejseseng! Har lige bestilt den i dag, så har vi den til jul og andre fremtidige arrangementer. Hun kan nemlig slet slet ikke være i sin lift mere og som sagt er der heller ikke lang tid før barnevognen er for lille.

Derudover er hun mest vant til at sove i sin egen seng, både om natten og om dagen, da der er for meget larm hvor vi bor til at hun kan sove ude i barnevognen. Så selvom hun godt kan sove i barnevognen er hun ikke så pokkers vant til det, som mange andre babyer måske er

Så nu prøver vi med en rejseseng og håber det går. Slæber dyne og sovedyr med og så se om vi kan liste hende ud i bilen senere. Håber dog stadig kæresten lige snakker med sin søster, som vi skal holde jul hos, om hvordan de egentlig har planlagt aftenen. Jeg har generelt svært ved at slappe af hos svigerfamilien med baby, fordi jeg føler de sjældent tager hensyn til hende. De gange jeg har prøvet at slappe af og lade dem overtage hende lidt, er det endt med hysterisk og overstimuleret baby og det ville være synd juleaften... kan jo ikke lade være med at tænke på hvordan min lille skat tager det hele, og det er vel meget normalt...

Anmeld

8. december 2013

ano14316

Victoria2013 skriver:

Jeg tror desværre ikke min kæreste er parat på at vi selv skal holde jul endnu, selvom jeg nu gerne ville... og han bliver sådan lidt smånegativ når jeg prøver at diskutere juleaften ude med ham, for jeg vil jo gerne tage mest muligt hensyn til Victoria. Dvs. hun skal sove et sted der er rart og  man kan vel godt tage juletræsdans og gaveudpakning før middagen måske... så hun kan være med, selvom hun ikke er så gammel?

Og vi er inviteret til kl. 17... de ved jo godt vi har en lille pige men virker (hvad jeg ved af) ikke til at ville lave deres juletraditioner om som de har nu (de har selv to piger på 8 og 10 år nu). Så hvis jeg kender dem ret så bliver det nok sent, de kan snildt bruge 1½ time på at pakke gaver op...

Vi har kun en kombivogn og den er hun sikkert for stor til rigtigt at sove i til jul og ved jo ikke endnu om klapvognskassen er lige så god at sove i når den pilles af, som barnevognskassen er det...

Jeg synes en rejseseng er en fin idé og den er altid rar at have... Giv hende tøj på så i skal lave mindst mulig ravage når hun skal flyttes til autostolen... Jeg forstår ikk helt hva du mener med barnevognskassen, men hvis hun kan ligge i barnevognen ville jeg klart bruge den... 

Med hensyn til at lave programmet om så forstår jeg virkelig godt at de vælger at priotere den 8 og 10 årig, de glæder sig for sygt til juleaften tingene skal være som det plejer. Din datter forstår slet ikke jul endnu det ville være helt dumt i min optik at tage hensyn til hende før til næste år eller næste år igen. 

Jeg synes det lyder som om at i har godt at prøve at komme ud på den måde og have en super hyggelig aften med familien... Og hvis I slapper af, gør din datter også... Det jeg tror man skal være mest opmærksom på juleaften er at mange har det varmt pga mange stearinlys, madlavning osv og det kan være ufedt når man er baby så tag tøj på der kan tages af.. 

Anmeld

8. december 2013

modesty

Baby er måske ligeglad, men familien går bare meget op i at "Så kan hun komme med om juletræet", så det håber de sikkert - og det kan hun jo ikke hvis hun sover når vi når til den del

Jeg har faktisk lige præcis investeret i sådan en telt-rejseseng! Har lige bestilt den i dag, så har vi den til jul og andre fremtidige arrangementer. Hun kan nemlig slet slet ikke være i sin lift mere og som sagt er der heller ikke lang tid før barnevognen er for lille.

Derudover er hun mest vant til at sove i sin egen seng, både om natten og om dagen, da der er for meget larm hvor vi bor til at hun kan sove ude i barnevognen. Så selvom hun godt kan sove i barnevognen er hun ikke så pokkers vant til det, som mange andre babyer måske er

Så nu prøver vi med en rejseseng og håber det går. Slæber dyne og sovedyr med og så se om vi kan liste hende ud i bilen senere. Håber dog stadig kæresten lige snakker med sin søster, som vi skal holde jul hos, om hvordan de egentlig har planlagt aftenen. Jeg har generelt svært ved at slappe af hos svigerfamilien med baby, fordi jeg føler de sjældent tager hensyn til hende. De gange jeg har prøvet at slappe af og lade dem overtage hende lidt, er det endt med hysterisk og overstimuleret baby og det ville være synd juleaften... kan jo ikke lade være med at tænke på hvordan min lille skat tager det hele, og det er vel meget normalt...

Det lyder meget som min søn, han var også vant til at sove i egen seng både dag og nat. Og jeg havde det også helt klart bedst med rutiner og ro omkring ham. Som sagt tog det lidt længere tid at få ham til at sove end normalt, men det vigtigste er at man som forælder er afslappet og siger til sig selv at det nok skal lykkes.

Anmeld

8. december 2013

BabyDrømme23

Victoria2013 skriver:

Vi står for vores første jul med vores datter og glæder os rigtig meget - men er jo inviteret hos svigerfamilien og dvs. ikke holder jul hjemme. Kunne godt tænke mig at høre lidt erfaringer og hvad andre gør i sådan en situation...

Jeg tænker især på aftenen og at vi ikke er hjemme og hun plejer jo at gå i seng ved 19-20 tiden. Overvejer at købe en weekendseng at tage med, men vi skal jo nok ikke overnatte... så skal hun jo nok vækkes når vi tager hjem og hvordan kommer det til at gå? Hader når der skal pilles ved de rare rutiner vi har... så hvordan gør I andre, hvis I holder jul ude med baby?

Min pige er omkring 6½ måned juleaften

Tror jeg ville bare tage den med ro som det kommer. Hvis mit barn Blev søvnig inden vi tog hjem så ville jeg bare lægge det på sofaen med sin dyne. Og så tage det med i bilen da vi skulle hjem og bare håbe på at barnet sov videre og så hjem i sin egen seng

jeg tænker at det er vel bare en gang om året det er juleaften og barnet tager ikke skade af det  

Eller ville jeg overnatte hos svigerfamilien hvis der var plads. 

Jeg er så ikke blevet mor endnu, men bliver om en måned, men ville nok gøre det samme alligevel

Men tror julen nok blev holdt her hjemme da barnet er så lille og det tror jeg 100% familien ville være med på

Anmeld

8. december 2013

Kløver

Vi sover i år hos svigerne, første jul da vores søn var et år, sov han i barnevognskæden og blev pillet op og puttet igen da vi kom hjem. Da min datter havde første jul sidste år var vi hos os

Anmeld

8. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vores er altid bare blevet lagt i seng til normal sengetid, når vi er ude. da han var lille var det i lift, derefter midt på en seng, og da han kunne rulle og møffe rundt, anskaffede vi en weekendseng så vækker vi ham når vi skal hjem, giver ham en køredragt på, og så ellers hjem i seng og sove videre. Der har aldrig været problemer

vores familer ændre heller ikk på julerutinen, men det betyder så bare at vores dreng ikk har været med til mere end spisning de første 2 juleaftener (1,5 måned gammel første år, 13måneder andet år) og det har heller ikk været et problem, for der har han alligevel været for lille til at forstå konceptet i år kan han holde lidt længere, så vi regner med at han kan nå med rundt om træet og så får han alle sine gaver før os andre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.