modesty skriver:
PS: Baby er totalt ligeglad med gaveudpakning, dans om juletræ o.s.v., så jeg ville bestemt IKKE ændre på en hel families juletraditioner og -rytmer for at baby kan være med til den del.
Ærligt talt, hvis jeg havde en 8-årig og en 10-årig, ville jeg nok løfte noget på øjenbrynene hvis moren med den 6 mdr. gamle baby krævede aftenen ændret for babys skyld...
Baby er måske ligeglad, men familien går bare meget op i at "Så kan hun komme med om juletræet", så det håber de sikkert - og det kan hun jo ikke hvis hun sover når vi når til den del 
Jeg har faktisk lige præcis investeret i sådan en telt-rejseseng! Har lige bestilt den i dag, så har vi den til jul og andre fremtidige arrangementer. Hun kan nemlig slet slet ikke være i sin lift mere og som sagt er der heller ikke lang tid før barnevognen er for lille.
Derudover er hun mest vant til at sove i sin egen seng, både om natten og om dagen, da der er for meget larm hvor vi bor til at hun kan sove ude i barnevognen. Så selvom hun godt kan sove i barnevognen er hun ikke så pokkers vant til det, som mange andre babyer måske er 
Så nu prøver vi med en rejseseng og håber det går. Slæber dyne og sovedyr med og så se om vi kan liste hende ud i bilen senere. Håber dog stadig kæresten lige snakker med sin søster, som vi skal holde jul hos, om hvordan de egentlig har planlagt aftenen. Jeg har generelt svært ved at slappe af hos svigerfamilien med baby, fordi jeg føler de sjældent tager hensyn til hende. De gange jeg har prøvet at slappe af og lade dem overtage hende lidt, er det endt med hysterisk og overstimuleret baby og det ville være synd juleaften... kan jo ikke lade være med at tænke på hvordan min lille skat tager det hele, og det er vel meget normalt...
Anmeld