Juleaften ude med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg har tre forslag:
1. Tag barnevognen med og put barnet i den indtil i skal gå.
2. Invester i en weekendseng.
3. Sov hos svigerforældrene.
Vi sover hos mine svigerforældre selvom vi kun bor 10min fra dem (i bil)
Men vi har brugt barnevognsmetoden til andre anledninger. Livet går ikke i stå af at man har fået baby og man kan ikke forvente at alle omkring en tager hensyn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

LinLin

Mine har været tre mdr deres første juleaftener - de blev bare puttet som normalt i deres lift inde i soveværelse hos dem vi var ved...

Anmeld

8. december 2013

Milas14

Som mor til snart nr 3 har jeg ikke sådanne bekymringer Har prøvet det med småbørn og jul ude nogen gange.. Jeg ville tage barnevogn med og lade hende sove når hun er træt og når i skal hjem liste hende over i autostolen, hvis i er i bil Det er jo ikke sikkert det bliver et problem for hende Og den ene dag kan man vel godt sløse med sengetiden

Anmeld

8. december 2013

bobbles

nu kan man vel godt overleve den ene aften om året.. jeg fejrede da min datters første jul hos svigermor og der var hun kun 3 måneder.. ja vækkede hende da vi skulle hjem men nu er det jo ikke noget der sker så tit.. så nyd da jeres jule aften og så kommer i helt sikkert tilbage i normale rutiner efter jul glædelig jul til jer

Anmeld

8. december 2013

modesty

Vi står for vores første jul med vores datter og glæder os rigtig meget - men er jo inviteret hos svigerfamilien og dvs. ikke holder jul hjemme. Kunne godt tænke mig at høre lidt erfaringer og hvad andre gør i sådan en situation...

Jeg tænker især på aftenen og at vi ikke er hjemme og hun plejer jo at gå i seng ved 19-20 tiden. Overvejer at købe en weekendseng at tage med, men vi skal jo nok ikke overnatte... så skal hun jo nok vækkes når vi tager hjem og hvordan kommer det til at gå? Hader når der skal pilles ved de rare rutiner vi har... så hvordan gør I andre, hvis I holder jul ude med baby?

Min pige er omkring 6½ måned juleaften

Min søn var 2 mdr. den første jul. Vi havde købt en rejseseng (primært for at bruge til rejser, men vi fandt så ud af at den havde andre fordele) som vi tog med og lagde vores søn i ved normal sengetid. Det tog længere tid at putte ham end normalt, men så har man jo bare lidt tålmodighed og bruger den ekstra tid.

Sådan en her:

http://www.youtube.com/watch?v=ywaIN0m2O4E

Han brugte Voksi, så vi lagde voksien i bunden af rejsesengen, og da vi skulle hjem, pakkede vi bare voksien sammen om ham og løftede ham ud af sengen. Han vågnede på vej ned fra 4., (hvor vi så lagde ham i barnevognen og gik hjem) og han vågnede vist nok også på vej op til 4. igen, hjemme hos os selv, men han sov hurtigt videre igen. 

Dem metode kørte vi med en del da han var lille.

Hvis I skal i bil, kan I jo bare løfte hende over i autostolen og sørge for at have en god dyne med som I kan pakke rundt om stolen.

Vi har altid kørt med helt faste sovetidspunkter og -rutiner.

PS: Baby er totalt ligeglad med gaveudpakning, dans om juletræ o.s.v., så jeg ville bestemt IKKE ændre på en hel families juletraditioner og -rytmer for at baby kan være med til den del.

Ærligt talt, hvis jeg havde en 8-årig og en 10-årig, ville jeg nok løfte noget på øjenbrynene hvis moren med den 6 mdr. gamle baby krævede aftenen ændret for babys skyld...

Anmeld

8. december 2013

Loa

Når hun er så lille forstår hun jo intet af denne dag, så det er vel begrænset hvor vigtigt dansen om juletræet af for hende.
Det er jo nok mere os mødre der vil have de små får oplevelsen med

Og sådan en lille størrelse er (som regel) rimelig taknemmelig, tag en barnevognslift med og put hende i.
Er sikker på hun sagtens ville kunne puttes samme tid som ellers....

Isabellas første jul ude blev hun også bare puttet i de voksnes seng der og så var det jo bare det. Hun var så træt at hun ikke vågnede da vi kørte hjem....

For hende var det jo ikke en "rigtig juleaften" for hun skulle nærmest sove inden mad og træ, fordi hun var så træt.
Dog fik hun lige en gave tidligere og så hyggede hun sig fint...

Anmeld

8. december 2013

MMOGM

Vi havde ingen problemer med vores søn  Han var 3mdr. Dog var vi allerede hos mine svigerforældre kl 14:00 for at se jule show og spise æbleskriver 

Tror ikke man skal tænke så meget over det, og bare tage det lidt som det kommer  Det er jo kun jul 1 gang om året 

Anmeld

8. december 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Victoria2013 skriver:

Vi står for vores første jul med vores datter og glæder os rigtig meget - men er jo inviteret hos svigerfamilien og dvs. ikke holder jul hjemme. Kunne godt tænke mig at høre lidt erfaringer og hvad andre gør i sådan en situation...

Jeg tænker især på aftenen og at vi ikke er hjemme og hun plejer jo at gå i seng ved 19-20 tiden. Overvejer at købe en weekendseng at tage med, men vi skal jo nok ikke overnatte... så skal hun jo nok vækkes når vi tager hjem og hvordan kommer det til at gå? Hader når der skal pilles ved de rare rutiner vi har... så hvordan gør I andre, hvis I holder jul ude med baby?

Er hun for lang til liften.
Vores var 9 mdr til første jul ude. Lille af sin alder men han kunne lige være i sin lift så der sov han.
Med gaver og juletræs dans tog vi alle en dans rundt om træet før maden og så fik han gaver.
Vi prioterede at han blev puttet som normalt

Anmeld

8. december 2013

Team Putte

Victoria2013 skriver:

nu har vi ikke en baby men en Bandit på 18 mdr når julen falder.. Hun bliver normalt puttet kl 19 men kan normalt godt trækkes til 21 hvis der sker noget spændende vi spiser kl 17 hvor hun normalt får mad, danser om juletræ og får gaver, får ris a la mande og tager hjem når hun bliver træt.. Det er der fuld forståelse for

Anmeld

8. december 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Victoria2013 skriver:

Vi har holdt jul flere gange ude og vi har enten haft lift med eller weekendseng. Vi har aldrig haft problemer med, at få begge vores børn til, at sove, ud i bilen og hjem i egen seng.

Vi skal også holde jul ude i år og de er nu 4,8 år og 6 år, og de bliver lagt til, at sove når de er for trætte. De vågner når vi skal hjem og sidder som regel gerne og kigger på lysene, og vi har ingen problemer med, at få dem til, at sove når vi skal hjem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.