Vi står for vores første jul med vores datter og glæder os rigtig meget - men er jo inviteret hos svigerfamilien og dvs. ikke holder jul hjemme. Kunne godt tænke mig at høre lidt erfaringer og hvad andre gør i sådan en situation...
Jeg tænker især på aftenen og at vi ikke er hjemme og hun plejer jo at gå i seng ved 19-20 tiden. Overvejer at købe en weekendseng at tage med, men vi skal jo nok ikke overnatte... så skal hun jo nok vækkes når vi tager hjem og hvordan kommer det til at gå? Hader når der skal pilles ved de rare rutiner vi har... så hvordan gør I andre, hvis I holder jul ude med baby?
Min pige er omkring 6½ måned juleaften 
Min søn var 2 mdr. den første jul. Vi havde købt en rejseseng (primært for at bruge til rejser, men vi fandt så ud af at den havde andre fordele) som vi tog med og lagde vores søn i ved normal sengetid. Det tog længere tid at putte ham end normalt, men så har man jo bare lidt tålmodighed og bruger den ekstra tid.
Sådan en her:
http://www.youtube.com/watch?v=ywaIN0m2O4E
Han brugte Voksi, så vi lagde voksien i bunden af rejsesengen, og da vi skulle hjem, pakkede vi bare voksien sammen om ham og løftede ham ud af sengen. Han vågnede på vej ned fra 4., (hvor vi så lagde ham i barnevognen og gik hjem) og han vågnede vist nok også på vej op til 4. igen, hjemme hos os selv, men han sov hurtigt videre igen.
Dem metode kørte vi med en del da han var lille.
Hvis I skal i bil, kan I jo bare løfte hende over i autostolen og sørge for at have en god dyne med som I kan pakke rundt om stolen.
Vi har altid kørt med helt faste sovetidspunkter og -rutiner.
PS: Baby er totalt ligeglad med gaveudpakning, dans om juletræ o.s.v., så jeg ville bestemt IKKE ændre på en hel families juletraditioner og -rytmer for at baby kan være med til den del.
Ærligt talt, hvis jeg havde en 8-årig og en 10-årig, ville jeg nok løfte noget på øjenbrynene hvis moren med den 6 mdr. gamle baby krævede aftenen ændret for babys skyld...