Juleaften ude med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2013

Mum33

Tag det ikke så tung og NYD at din pige vænner sig til at blive puttet andre steder, det gør alting meget nemmere senere hen. Put hende når hun viser træthedstegn i hendes barnevogn som hun kender og stil hende på et værelse, og tag så hjem når I har lyst. Nyd juleaften og at I ikke skal stå op rodet 

Bare forældrene tager det stille og roligt, så klare børnene sig fint "udenfor rammerne". 

Glædelig jul. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

chael

Victoria2013 skriver:

Vi står for vores første jul med vores datter og glæder os rigtig meget - men er jo inviteret hos svigerfamilien og dvs. ikke holder jul hjemme. Kunne godt tænke mig at høre lidt erfaringer og hvad andre gør i sådan en situation...

Jeg tænker især på aftenen og at vi ikke er hjemme og hun plejer jo at gå i seng ved 19-20 tiden. Overvejer at købe en weekendseng at tage med, men vi skal jo nok ikke overnatte... så skal hun jo nok vækkes når vi tager hjem og hvordan kommer det til at gå? Hader når der skal pilles ved de rare rutiner vi har... så hvordan gør I andre, hvis I holder jul ude med baby?

Min pige er omkring 6½ måned juleaften

Engang imellem skal man bare gøre tingene, uden at tænke så meget over det...

Børn skal nok følge med, og en enkelt aften at blive putter i barnevogn går nok.

Jeg har selv 3 børn, så jeg har prøvet min del af det hele...

Anmeld

8. december 2013

Moma

Da vores den mindste var 4 mdr til sin første juleaften (som vi dog holdt hjemme), puttede vi ham bare, da han var træt. Så han fik først sine gaver dagen efter, som storsøster pakkede op. Nogle mente, vi burde holde ham vågen. Det gjorde vi ikke - han var jo ligeglad med gaverne, og alle fik en dejlig juleaften.

Anmeld

8. december 2013

TNBC

Moma skriver:

Da vores den mindste var 4 mdr til sin første juleaften (som vi dog holdt hjemme), puttede vi ham bare, da han var træt. Så han fik først sine gaver dagen efter, som storsøster pakkede op. Nogle mente, vi burde holde ham vågen. Det gjorde vi ikke - han var jo ligeglad med gaverne, og alle fik en dejlig juleaften.

Undskyld der var noget i dit indlæg, der sprang mig i hovedet.
Var der seriøst nogen der mente at I skulle holde jeres 4mdr gammel søn vågen fordi det var jul?
Der er da ingen der kan li at blive tvunget til at være vågen, hvis man er træt.

Anmeld

8. december 2013

vitapigen

Har i ikke mulighed for at overnatte? Det har vi gjort alle gange selvom vi ikke har så langt hjem...

Anmeld

8. december 2013

Ciss

Børn er forskellige.

Vores den ældste var totaltafhængig af fast sovetid og ikke at blive vækket igen bagefter - og hun vågnede altid, hvis vi skulle sætte hende i bilstolen. Hvis rutinerne blev brudt havde jeg og hun en helvedesnat foran os, hvor hun sov uroligt og vågnede ofte. Familien blev lidt sur, fordi jeg drog tidlig hjem med hende en del gange - men prisen for at blive blev for høj.

Lillebror reagerede ikke på den måde.

Den første jul var hun kun 10 dage til jul, så på det tidspunkt var hun jo ikke i særlig meget rytme endnu, og jeg syntes, det var dejligt at kunne overlade forberedelser osv til svigerfamilien.

Den anden jul satte jeg foden ned overfor manden og så holdt vi jul hjemme - med hele svigerfamilien. Det fungerede fint.

Anmeld

8. december 2013

LilleLene

Victoria2013 skriver:

Vi står for vores første jul med vores datter og glæder os rigtig meget - men er jo inviteret hos svigerfamilien og dvs. ikke holder jul hjemme. Kunne godt tænke mig at høre lidt erfaringer og hvad andre gør i sådan en situation...

Jeg tænker især på aftenen og at vi ikke er hjemme og hun plejer jo at gå i seng ved 19-20 tiden. Overvejer at købe en weekendseng at tage med, men vi skal jo nok ikke overnatte... så skal hun jo nok vækkes når vi tager hjem og hvordan kommer det til at gå? Hader når der skal pilles ved de rare rutiner vi har... så hvordan gør I andre, hvis I holder jul ude med baby?

Min på 1½ kommer i seng ved 19-19.30 tiden... Vi tager en weekend seng med og så bærer vi ham bare ud i bilen når vi engang kører hjem

Og sådan ville jeg også have gjort sidste år, hvis vi ikke selv have holdt jul

Anmeld

8. december 2013

Lise

Victoria2013 skriver:

Vores første søn var 5½ måned til sin første juleaften. Vi var hos min svigerfar ca ½ times kørsel hjemmefra. Jeg puttede ham i sin voksipose da han blev træt, og så tog jeg ham bare op og ud i bilen da vi skulle hjem. Jeg kan ærlig talt ikke huske om han vågnede eller bare sov (han er 6½ år nu), men det var i hvert fald ikke noget problem

Anmeld

8. december 2013

2babygirls

Victoria2013 skriver:

Put hende i barnevognen. Den er kendt for hende, og så tag hende evt med i seng når i går i seng.

Vi holdte jul i et sommerhus med svigerinde da den første var knap 3mdr.. Desværre ramte et tigerspring også der, så måtte hyggeamme om aftenen så hun kunne finde ro.

Anmeld

8. december 2013

Moma

Yurie skriver:

Undskyld der var noget i dit indlæg, der sprang mig i hovedet.
Var der seriøst nogen der mente at I skulle holde jeres 4mdr gammel søn vågen fordi det var jul?
Der er da ingen der kan li at blive tvunget til at være vågen, hvis man er træt.

Nej præcis  Vi puttede ham, og så fik vi andre en skøn juleaften 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.