Juleaften ude med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.486 visninger
36 svar
45 synes godt om
8. december 2013

Victoria2013

Vi står for vores første jul med vores datter og glæder os rigtig meget - men er jo inviteret hos svigerfamilien og dvs. ikke holder jul hjemme. Kunne godt tænke mig at høre lidt erfaringer og hvad andre gør i sådan en situation...

Jeg tænker især på aftenen og at vi ikke er hjemme og hun plejer jo at gå i seng ved 19-20 tiden. Overvejer at købe en weekendseng at tage med, men vi skal jo nok ikke overnatte... så skal hun jo nok vækkes når vi tager hjem og hvordan kommer det til at gå? Hader når der skal pilles ved de rare rutiner vi har... så hvordan gør I andre, hvis I holder jul ude med baby?

Min pige er omkring 6½ måned juleaften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

Moma

Vi brugte barnevognskassen til dem, når de skulle sove ude. Den kendte de og var tryg ved. Det gjorde vi så længe de sov i barnevognen.

Anmeld

8. december 2013

TNBC

Victoria2013 skriver:

Vi står for vores første jul med vores datter og glæder os rigtig meget - men er jo inviteret hos svigerfamilien og dvs. ikke holder jul hjemme. Kunne godt tænke mig at høre lidt erfaringer og hvad andre gør i sådan en situation...

Jeg tænker især på aftenen og at vi ikke er hjemme og hun plejer jo at gå i seng ved 19-20 tiden. Overvejer at købe en weekendseng at tage med, men vi skal jo nok ikke overnatte... så skal hun jo nok vækkes når vi tager hjem og hvordan kommer det til at gå? Hader når der skal pilles ved de rare rutiner vi har... så hvordan gør I andre, hvis I holder jul ude med baby?

Det kommer vel an på hvor længe I har tænkt jer at blive der. Man behøver jo ikke være der til midnat. I kan jo altid tage hjem omkring sengetid, det har de vel forståelse for, når hun er så lille. eller overvej at overnat, hvis der er plads til det.

Nu ved jeg ikke hvornår I er blevet inviteret, men I må have vidst at jeres datter ville være så gammel. Har I spurgt om I ikke kan være hos jer i stedet for?

Anmeld

8. december 2013

Victoria2013

Det kommer vel an på hvor længe I har tænkt jer at blive der. Man behøver jo ikke være der til midnat. I kan jo altid tage hjem omkring sengetid, det har de vel forståelse for, når hun er så lille. eller overvej at overnat, hvis der er plads til det.

Nu ved jeg ikke hvornår I er blevet inviteret, men I må have vidst at jeres datter ville være så gammel. Har I spurgt om I ikke kan være hos jer i stedet for?

Jeg tror desværre ikke min kæreste er parat på at vi selv skal holde jul endnu, selvom jeg nu gerne ville... og han bliver sådan lidt smånegativ når jeg prøver at diskutere juleaften ude med ham, for jeg vil jo gerne tage mest muligt hensyn til Victoria. Dvs. hun skal sove et sted der er rart og  man kan vel godt tage juletræsdans og gaveudpakning før middagen måske... så hun kan være med, selvom hun ikke er så gammel?

Og vi er inviteret til kl. 17... de ved jo godt vi har en lille pige men virker (hvad jeg ved af) ikke til at ville lave deres juletraditioner om som de har nu (de har selv to piger på 8 og 10 år nu). Så hvis jeg kender dem ret så bliver det nok sent, de kan snildt bruge 1½ time på at pakke gaver op...

Vi har kun en kombivogn og den er hun sikkert for stor til rigtigt at sove i til jul og ved jo ikke endnu om klapvognskassen er lige så god at sove i når den pilles af, som barnevognskassen er det...

Anmeld

8. december 2013

TNBC

Victoria2013 skriver:

Jeg tror desværre ikke min kæreste er parat på at vi selv skal holde jul endnu, selvom jeg nu gerne ville...

Og vi er inviteret til kl. 17... de ved jo godt vi har en lille pige men virker ikke til at ville lave deres juletraditioner om som de har nu (de har selv to pige på 8 og 10 år nu). Så hvis jeg kender dem ret så bliver det nok sent, de kan snildt bruge 1½ time på at pakke gaver op og det bliver sikkert først efter middagen.

Vi har kun en kombivogn og den er hun sikkert for stor til rigtigt at sove i til jul og ved jo ikke endnu om klapvognskassen er lige så god at sove i når den pilles af, som barnevognskassen er det...

Ja, det er ikke let at folk ikke tager hensyn til andre. Så de er altid hos svigerfamilien, siden du siger at de ikke vil lave om på det??

Så må din kæreste komme på banen, det er vel også hans barn. Så må han forklare familien at der altså er en lille baby, og så der bliver hensyn, for hun skal jo så nok sove der i nogle timer. Men jeg ville nok finde en billig rejseseng og så lægge hende der. Så får hun alligevel nogle timer og I behøver ikke holde øje med klokken.

Og så ville jeg allerede sige nu, at næste år foregår julen hjemme hos jer, og så må de komme til jer.

Anmeld

8. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har begge ungernes først jul været i byen. Vi har bare brugt barnvognen, som de er vand til at sove i. 

Vi har også en weekendseng, som vi har været meget glade for, og har ik oplevet at ungerne har vågnet af at blive sat i autostolen. 

Jeg ville ik gøre et stort problem ud af det med spisetid/ sengetid osv. Jeg ville bare sørge for at være vel forberedte hjemme fra, så hendes mad, ku varmes når baby var sulten, også bare putte som normalt, når baby var træt! Vh stine

Anmeld

8. december 2013

Stumpen

Det første år vi havde barn ( på knap 4 mdr) holdte vi jul hos svigerforældrene og må indrømme at vi slet ikke havde i tankerne at de skulle lave om på deres traditioner.. Da Mathilde ikke kunne mere blev hun lagt i et rum i sin barnevognskasse og sov til vi tog hjem.. Havde hun vågnet, ja enten havde vi fået hende til at sove igen og ellers havde hun bare været med igen 

Anmeld

8. december 2013

Wimmie

Victoria2013 skriver:

Jeg ville bare tage afsted og tage weekendsengen med - og lade hende sove så længe hun kunne inden I skulle hjem. Det er én gang om året og naturligvis skal I have en hyggelig juleaften.
Hvis I ikke har vilde planer den 25. sker der ikke så meget ved at bryde hendes rytme den enkelte gang 

Anmeld

8. december 2013

Momo

Vi brugte også barnevognes kassen når vi skulle noget om aften, de skal nok indrettes sig efter det 

Anmeld

8. december 2013

1990h

Victoria2013 skriver:

vi skal også til svigerforældrene..

vi tager bare barnevognen med..så kan hun tage en lur eller sove i den i løbet af aftenen også køre vi bare hjem når tid er også må jeg putte hende der hvis hun stadig er vågen giver eventuelt nattøj på inden vi køre hjem så kan hun ligges i seng..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.