Anonym skriver:
Hej.
Ja som overskriften siger, er jeg 19 år og super skruk..
Så skruk at det gør ondt i maven, og jeg har lyst til at tude hele tiden.
Jeg ved der er mange meninger og holdninger om mødre i så ung en alder, men der er bare noget der skriger inde i mig, efter at være ung forældre, og det må gerne være meget snart! Hornene, dem har jeg løbet af mig, har egentlig aldrig rigtig haft dem..
Min kæreste på 21 og jeg har været sammen i 5 lykkelige år. Det eneste problem er, at vi bor hos mine forældre.. Vi har boet der sammen de sidste 3 år.. Vi har været aktivt lejlighedssøgende i 1 år, men intet er dukket op..
Jeg er elev og er færdig i februar 2015- jeg får 7000 udbetalt.
Min kæreste er i værnepligt og får ca 7500 udbetalt.
Jeg ved, at vi bliver verdens bedste forældre, og det er dét som vi føler er meningen med livet.
Vores forældre ved, at vi har planer om at få børn i en tidlig alder, men de regner selvfølgelig med at vi er flyttet hjemmefra, og jeg er færdig med elevtiden..
Jeg føler bare jeg når at blive virkelig deprimeret hvis jeg skal vente!!
Hilsen
Jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal gøre, blot komme med nogle råd og så håbe du vil tage dem til dig.
Jeg forstår godt du er skruk og jeg kender det alt for godt selv. Der er bare så meget du ikke ved omkring det at få børn og det er noget man ikke ved før man står i situationen. Det er hårdt arbejde og især som ung. Jeg snakker af erfaring. Jeg blev gravid som 17-årig og fødte som 18-årig. Selvom du siger du har løbet hornene af dig, så tror jeg det nu ikke helt. Om et halvt år har du måske brug for at komme ud og give den gas, det kan du bare ikke hvis du er gravid. Det er så svært at alle ens venner gøre alle mulige ting, mens man sidder derhjemme med sin lille guldklump. Nok er min datter det skønneste der er sket for mig, men hvor savner jeg dog bare mange ting, men på den anden side, så ville jeg ikke bytte mit liv ud for noget i verden.
Omkring uddannelse vil jeg sige du skal sørge for den først. Selvfølgelig kan du tage en uddannelse når du har et barn, men det er ekstra hårdt! Jeg er igang med uddannelse og det er ikke lutter lagkage. Jeg kan ende med at sidde oppe en hel nat og lave lektier, fordi min datter ikke har givet mig tid til at lave dem om dagen/aften.
Det sidste jeg vil sige er, hvis du føler du er klar, så er du klar og så kan ingen ændre din holdning. Bare husk at der ligger meget arbejde i det og når først dit barn er her, kan man ikke fortryde 
Anmeld