19 år og skruk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2013

Anonym trådstarter

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

noder1

Profilbillede for noder1
LinLin skriver:

Den første!

Jeg er helt enig med dig. Synes det første svar er meget flabet og ufølsomt. Det sjove er, at hvis man læser denne brugers tidligere indlæg, er hun selv blevet mor som 19-årig og har ikke nogen uddannelse. Hun var vist selv enormt skruk, og der var flere herinde der støttede hende. Utroligt, at man så selv skal være så nedladende!

Man kan godt sige tingene på en pæn måde, selvom man er uenig med ts.

Anmeld

22. december 2013

Ida Thomsen

Vente

Nej det havde jeg også super svært ved

Nu er jeg 17år og er gravid, vi kæreste er 18 Og jeg kan slet ikke vente, har termin om under 3uger!!

Syntes det er jeres egen vurdering, hvis i er sikre på i er klar, så syntes jeg det er ok

Anmeld

22. december 2013

liten-mamma

Anonym skriver:

Hej.
Ja som overskriften siger, er jeg 19 år og super skruk..
Så skruk at det gør ondt i maven, og jeg har lyst til at tude hele tiden.
Jeg ved der er mange meninger og holdninger om mødre i så ung en alder, men der er bare noget der skriger inde i mig, efter at være ung forældre, og det må gerne være meget snart! Hornene, dem har jeg løbet af mig, har egentlig aldrig rigtig haft dem..
Min kæreste på 21 og jeg har været sammen i 5 lykkelige år. Det eneste problem er, at vi bor hos mine forældre.. Vi har boet der sammen de sidste 3 år.. Vi har været aktivt lejlighedssøgende i 1 år, men intet er dukket op..
Jeg er elev og er færdig i februar 2015- jeg får 7000 udbetalt.
Min kæreste er i værnepligt og får ca 7500 udbetalt.
Jeg ved, at vi bliver verdens bedste forældre, og det er dét som vi føler er meningen med livet.
Vores forældre ved, at vi har planer om at få børn i en tidlig alder, men de regner selvfølgelig med at vi er flyttet hjemmefra, og jeg er færdig med elevtiden..
Jeg føler bare jeg når at blive virkelig deprimeret hvis jeg skal vente!!

Hilsen

Jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal gøre, blot komme med nogle råd og så håbe du vil tage dem til dig. 

Jeg forstår godt du er skruk og jeg kender det alt for godt selv. Der er bare så meget du ikke ved omkring det at få børn og det er noget man ikke ved før man står i situationen. Det er hårdt arbejde og især som ung. Jeg snakker af erfaring. Jeg blev gravid som 17-årig og fødte som 18-årig. Selvom du siger du har løbet hornene af dig, så tror jeg det nu ikke helt. Om et halvt år har du måske brug for at komme ud og give den gas, det kan du bare ikke hvis du er gravid. Det er så svært at alle ens venner gøre alle mulige ting, mens man sidder derhjemme med sin lille guldklump. Nok er min datter det skønneste der er sket for mig, men hvor savner jeg dog bare mange ting, men på den anden side, så ville jeg ikke bytte mit liv ud for noget i verden. 

Omkring uddannelse vil jeg sige du skal sørge for den først. Selvfølgelig kan du tage en uddannelse når du har et barn, men det er ekstra hårdt! Jeg er igang med uddannelse og det er ikke lutter lagkage. Jeg kan ende med at sidde oppe en hel nat og lave lektier, fordi min datter ikke har givet mig tid til at lave dem om dagen/aften. 

Det sidste jeg vil sige er, hvis du føler du er klar, så er du klar og så kan ingen ændre din holdning. Bare husk at der ligger meget arbejde i det og når først dit barn er her, kan man ikke fortryde 

Anmeld

22. december 2013

Camilla..

Anonym skriver:

Hej.
Ja som overskriften siger, er jeg 19 år og super skruk..
Så skruk at det gør ondt i maven, og jeg har lyst til at tude hele tiden.
Jeg ved der er mange meninger og holdninger om mødre i så ung en alder, men der er bare noget der skriger inde i mig, efter at være ung forældre, og det må gerne være meget snart! Hornene, dem har jeg løbet af mig, har egentlig aldrig rigtig haft dem..
Min kæreste på 21 og jeg har været sammen i 5 lykkelige år. Det eneste problem er, at vi bor hos mine forældre.. Vi har boet der sammen de sidste 3 år.. Vi har været aktivt lejlighedssøgende i 1 år, men intet er dukket op..
Jeg er elev og er færdig i februar 2015- jeg får 7000 udbetalt.
Min kæreste er i værnepligt og får ca 7500 udbetalt.
Jeg ved, at vi bliver verdens bedste forældre, og det er dét som vi føler er meningen med livet.
Vores forældre ved, at vi har planer om at få børn i en tidlig alder, men de regner selvfølgelig med at vi er flyttet hjemmefra, og jeg er færdig med elevtiden..
Jeg føler bare jeg når at blive virkelig deprimeret hvis jeg skal vente!!

Hilsen

Jeg blev gravid som 16 årige.

Var sammen med hans far i seks år, også voksede vi bare fra hinanden.

Hvis du virkelig bare har lyst og din kæreste med, så synes jeg bare i skal gøre det.

Malik var planlagt..

Men, overvej det. Rejs, oplev en masse som du ikke bare lige kan gøre når baby er kommet til verden.

19 år.. Du har stadig massere af tid..

Anmeld

23. december 2013

NessaXenia

Jeg er helt enig med dig. Synes det første svar er meget flabet og ufølsomt. Det sjove er, at hvis man læser denne brugers tidligere indlæg, er hun selv blevet mor som 19-årig og har ikke nogen uddannelse. Hun var vist selv enormt skruk, og der var flere herinde der støttede hende. Utroligt, at man så selv skal være så nedladende!

Man kan godt sige tingene på en pæn måde, selvom man er uenig med ts.

Jeg HAR en udd, et hus og v i har lavet selvstændigt uden vores forældre i over 5 år. Derfor synes jeg at det er et skævt fundament at lave børn på ud fra ts beskrivelse

Anmeld

23. december 2013

Flødebollen

NessaXenia skriver:

Jeg HAR en udd, et hus og v i har lavet selvstændigt uden vores forældre i over 5 år. Derfor synes jeg at det er et skævt fundament at lave børn på ud fra ts beskrivelse

Og derfor er det helt okay at svare, som du gjorde?

Husk nu, at ord på skrift kan misforstås og bliver tolket, som de bliver læst.

Jeg synes også, tonen i dit indlæg var nedladende, og forstår virkelig ikke dit behov for at skrive svaret - som du ikke forstår hendes mening med indlægget.

Og så lige glædelig jul da!

Anmeld

23. december 2013

NessaXenia

Flødebollen skriver:

Og derfor er det helt okay at svare, som du gjorde?

Husk nu, at ord på skrift kan misforstås og bliver tolket, som de bliver læst.

Jeg synes også, tonen i dit indlæg var nedladende, og forstår virkelig ikke dit behov for at skrive svaret - som du ikke forstår hendes mening med indlægget.

Og så lige glædelig jul da!

Nej selvfølgelig ikke men spørgsmålet var om hun skulle have børn nu, og det kan vi jo ligesom ikke svarer på..

Anmeld

23. december 2013

Laulund87

Sikke en velkomst til baby.dk hva

Til TS: Jeg har selv haft det som dig og det eneste jeg lige tænker er at I skal prøve at bo for jer selv i et par år inden I kaster jer ud i det

Anmeld

23. december 2013

Laulund87

NessaXenia skriver:

Nej selvfølgelig ikke men spørgsmålet var om hun skulle have børn nu, og det kan vi jo ligesom ikke svarer på..

Næ hun spørger faktisk ikke om noget, hun lufter sine tanker og frustrationer. Det er ikke et krav at der skal være et spørgsmål når man opretter en tråd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.