19 år og skruk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2013

LinLin

Hej.
Ja som overskriften siger, er jeg 19 år og super skruk..
Så skruk at det gør ondt i maven, og jeg har lyst til at tude hele tiden.
Jeg ved der er mange meninger og holdninger om mødre i så ung en alder, men der er bare noget der skriger inde i mig, efter at være ung forældre, og det må gerne være meget snart! Hornene, dem har jeg løbet af mig, har egentlig aldrig rigtig haft dem..
Min kæreste på 21 og jeg har været sammen i 5 lykkelige år. Det eneste problem er, at vi bor hos mine forældre.. Vi har boet der sammen de sidste 3 år.. Vi har været aktivt lejlighedssøgende i 1 år, men intet er dukket op..
Jeg er elev og er færdig i februar 2015- jeg får 7000 udbetalt.
Min kæreste er i værnepligt og får ca 7500 udbetalt.
Jeg ved, at vi bliver verdens bedste forældre, og det er dét som vi føler er meningen med livet.
Vores forældre ved, at vi har planer om at få børn i en tidlig alder, men de regner selvfølgelig med at vi er flyttet hjemmefra, og jeg er færdig med elevtiden..
Jeg føler bare jeg når at blive virkelig deprimeret hvis jeg skal vente!!

Hilsen

Kære TS. Velkommen til baby.dk... Her kan man nemt få l*** tilbage hvis man afviger lidt fra normen

Helt ærligt! Selvom man ikke synes det er så smart at få barn når man bor hjemme, er 19 år osv. kan man sgu godt svare pænt!

TS: jeg synes I skal prøve at bo sammen først før I kaster jer ud i baby- projektet. Det er den største udfordring (før baby) Men jeg synes ikke nødvendigvis man behøver have en uddannelse først (jeg var i hvert ikke helt færdig med min da jeg fik den første som 21-årig )
økonomisk kan man sagtens klare det med 14500 udbetalt - det har vi da gjort da jeg var på su og Davids far var elev....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Hej.
Jeg ved der er mange meninger og holdninger om mødre i så ung en alder, men der er bare noget der skriger inde i mig, efter at være ung forældre, og det må gerne være meget snart! Hornene, dem har jeg løbet af mig, har egentlig aldrig rigtig haft dem..
Min kæreste på 21 og jeg har været sammen i 5 lykkelige år. Det eneste problem er, at vi bor hos mine forældre.. Vi har boet der sammen de sidste 3 år.. Vi har været aktivt lejlighedssøgende i 1 år, men intet er dukket op..
Jeg ved, at vi bliver verdens bedste forældre, og det er dét som vi føler er meningen med livet.
Vores forældre ved, at vi har planer om at få børn i en tidlig alder, men de regner selvfølgelig med at vi er flyttet hjemmefra, og jeg er færdig med elevtiden..

Hilsen

Jeg ville vente med at gå i gang med projekt baby, til i har fået en lejlighed og har set hvordan økonomien kommer til at se ud efter faste udgifter er betalt.

Det er rigtig dyrt at have børn, men man kan faktisk få meget brugt tøj, møbler, babyudstyr osv osv. Så SÅ dyrt behøver det ikke at være.

Børn er hårdt arbejde og et 24/timers job, og inden man står med baby i armene, så har man nogle forestillinger (havde jeg i hvert tilfælde) om hvordan det hele vil blive, og man kan ikke sætte sig ind hvordan det rent faktisk er at have et lille barn. Nu har jeg en datter som skreg de første 2-3 mdr, at sit liv, da hun havde umodne tarme (dette havde jeg ikke lige i tankerne inden jeg fødte!!)

Men det er det BEDSTE og største i verden at blive forældre, og ville aldrig nogensinde bytte det for noget! Det er simpelthen en ubetinget kærlighed man oplever, når man får børn, og lige pludselig giver livet en anden mening.

I skal gøre hvad der føltes rigtigt for jer, men hvis jeg var jer ville jeg vente lidt. Og nyde i kan gøre lige hvad i vil, og nyde hinanden uden at tage hensyn til en lille baby.

Held og lykke med det .....

Mvh

Anmeld

8. december 2013

StudPsyk

LinLin skriver:

Kære TS. Velkommen til baby.dk... Her kan man nemt få l*** tilbage hvis man afviger lidt fra normen

Helt ærligt! Selvom man ikke synes det er så smart at få barn når man bor hjemme, er 19 år osv. kan man sgu godt svare pænt!

TS: jeg synes I skal prøve at bo sammen først før I kaster jer ud i baby- projektet. Det er den største udfordring (før baby) Men jeg synes ikke nødvendigvis man behøver have en uddannelse først (jeg var i hvert ikke helt færdig med min da jeg fik den første som 21-årig )
økonomisk kan man sagtens klare det med 14500 udbetalt - det har vi da gjort da jeg var på su og Davids far var elev....

Hvem er det du mener svarer ts grimt?

Anmeld

8. december 2013

LinLin

Janne T. skriver:

Hvem er det du mener svarer ts grimt?

Den første!

Anmeld

8. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej.

Hilsen

jeg blev 19 år fem måneder før jeg fik min søn... På det tidspunkt var min og min kærestes økonomi heller ikke særlig god...

Selvom jeg elsker min søn overalt på jorden, så ville jeg ønske jeg havde ventet til jeg var ældre for det var utrolig hårdt og mange af mine venner og veninder trak sig da de ikke helt kunne forstå at jeg ikke bare lige kunne mødes med få timers varsel uden at skulle have den lille med....

Anmeld

8. december 2013

StudPsyk

LinLin skriver:

Den første!

Ah ok, der er vi enige Du fik det bare til at lyde som om det generelt var nogle grimme svar. Eller sådan læste jeg det i hvert fald

Anmeld

8. december 2013

Soleil

For mit vedkommende mente jeg også det første indlæg, synes det var lidt næsvis at læse...

Anmeld

8. december 2013

LinLin

Janne T. skriver:

Ah ok, der er vi enige Du fik det bare til at lyde som om det generelt var nogle grimme svar. Eller sådan læste jeg det i hvert fald

Nå... Nej nej (og slet ikke dit! )
Synes bare det er så træls med de der sure svar (og desværre er det tit nogle af de første...)

Anmeld

8. december 2013

Zelinasmor

Jeg synes i skal vente til i har boet selv i et halvt års tid. Jeres økonomi er ikke den bedste hvis i får et barn, hvilket er rigtig dyrt!  

Anmeld

8. december 2013

Muffinmus

Jeg synes du skal fokusere på noget andet end MIG MIG MIG. Beklager det er så groft skåret ud, men jeg var også super skruk allerede som 17 årig...men der er bare himmel til forskel på at være skruk og så en skrivende baby ind i et hjem... Samtidigt er der kun styr på dit parforhold, alt andet er nærmest på vent. Så VENT til du har styr på basen. Den gode forælder er da netop en der tilsidesætter sine egne behov, fordi de er klar over deres JEG skal være modent nok. Og måske er du moden nok, dvs at selv O. Du er skruk ved at det i virkeligheden er en dårlig ide nu, også derfor venter, skruk eller ej. Jeg er ikke tilhænger af U ge mødre, men heller ikke modstander. Jeg mener bare basen skal være i god og stabil som start, og det er din altså bare langt fra lige nu. Kan sagten følge din skrukhed, den kan være dræbende nærmest. Men jeg synes kommende ønskede forældre kan være egoistiske, og det er skisme en skidt start som forældre. Groft skåret ud, men jeg er bare ikke i dette forum forat snakke folk efter munden hvis ikke jeg synes det er en korrekt beslutning og en beslutning der tager mest hensyn til et bárns tarv, men blot en teenagere ønske om et barn.  Statistikken for unge mødre og deres forhold er mildest talt elendig. Ikke at ældre ikke går fra hinanden, selvfølgelig gør det det, men for unge er det bare størstedelen, og det er da brand ærgerligt. Men ønsker i ikke ærlige svar som at det er en rigtig dårlig iden nu, så lad være at skrive, for man FÅR ikke altid enige svar. Men så må man være voksen nok til måske at erkenddyder er forskellige meninger og er størstedelen uenige med ts, så er der nok noget om snakken 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.