Støttemuligheder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2013

Anonym trådstarter

er der en moderator der er sød at slette opslaget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2013

Hullabullabulla

Carina:-) skriver:

Jeg ved godt jeg lyder super hård lige nu.

Men dårlig økonomi er ikke samfundets problem.

I har over 30.000 før skat ,og det er pænt meget mere end mange andre der arbejder har.

Vi har alle udgifter til f.eks varme osv-Men man ved jo de kommer så man har jo mulighed for at ligge til side.

Jeg kan godt forstå du synes det er hårdt,fordi der er dig det går ud over-Men prøv at vende den om og se på dem der arbejder hver eneste dag og er væk 10 timer om dagen ,ikke ser deres børn osv-

Så virker det en anelse provokerende når folk whiner over at de har sat sig i gæld og har mange udgifter -Og forventer at samfundet (alle os andre) betaler for gildet-

Især når du (og andre) jo har et ret pænt bruttobeløb.

Og det var altså ikke bare møntet på dig ,men på den generelle holdning af folk på off forsørgelse

Undskyld til TS for sidespringet..

Men du skriver at 30.000 før skat samlet er meget mere end hvad andre der arbejder har ? Mener du ikke at det er meget mere end hvad andre på fx su osv har ?

Kender da personligt ingen par hvor hver part har 15.000 før skat i arbejde. Måske har den ene pga timelønsarbejde, men den anden part har da som regel en højere løn ?

Vi har da 2 mennesker i arbejde ca 60.000 før skat.

Undrede mig bare lige - men måske har jeg misforstået din kommentar

Anmeld

5. december 2013

Carina:-)

Britt88 skriver:

Men du skriver at 30.000 før skat samlet er meget mere end hvad andre der arbejder har ? Mener du ikke at det er meget mere end hvad andre på fx su osv har ?

Kender da personligt ingen par hvor hver part har 15.000 før skat i arbejde. Måske har den ene pga timelønsarbejde, men den anden part har da som regel en højere løn ?

Ikke i lavtlønnede jobs .

En kassedame på 30 timer har omkring 14.000 i løn.

Har en genbo der arbejder i lidl og manden er førtidspensionist .De har knap 20.000 tilsammen udbetalt.

Men som hun siger så sidder de heldigvis til leje og kan derfor få boligstøtte.

Rengøringsbranchen har en timeløn på imellem 115 og 125 hvis du er privatansat.

Der er endda nogen der arbejder for 100....

Anmeld

5. december 2013

1990h

Britt88 skriver:

det tænkte jeg også..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.