Rigtig. Men han har 2 lån i banken. Plus huset som han lige har købt, bilen han stadig betaler af på, piller til pillefyret som skal købes (19.000 kroner) og en helveds masse forsikringer (landbrug, ulykke osv. da han har arbejde og fritidsinteresser med større risici for skader/men)
Så når han har betalt alt hver måned, har han faktisk 300 kroner mindre end jeg har (mener jeg det er)
Jeg har solgt min ene hest. Den anden har jeg givet til min mor. Men bilen kræver stadig en masse, og den kan vi ikke undvære. Den har så oven i hele lortet lige været på værksted. Og i sidste måned modtog vi skøde mv. på huset som koster lidt over 20.000 så er der træpillerne ved siden af, som skal betales i den her måned. I oktober havde vi landbrugsforsikringen på lidt over 14.000
Og sådan bliver det ellers bare ved. 
Jeg ved godt jeg lyder super hård lige nu.
Men dårlig økonomi er ikke samfundets problem.
I har over 30.000 før skat ,og det er pænt meget mere end mange andre der arbejder har.
Vi har alle udgifter til f.eks varme osv-Men man ved jo de kommer så man har jo mulighed for at ligge til side.
Jeg kan godt forstå du synes det er hårdt,fordi der er dig det går ud over-Men prøv at vende den om og se på dem der arbejder hver eneste dag og er væk 10 timer om dagen ,ikke ser deres børn osv-
Så virker det en anelse provokerende når folk whiner over at de har sat sig i gæld og har mange udgifter -Og forventer at samfundet (alle os andre) betaler for gildet-
Især når du (og andre) jo har et ret pænt bruttobeløb.
Og det var altså ikke bare møntet på dig ,men på den generelle holdning af folk på off forsørgelse 
Anmeld