Støttemuligheder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2013

Anonym trådstarter

PrincessTanja skriver:

Er HELT enig med dig.

Men da jeg var gravid sidste år, fik jeg under graviditeten 13.900,- i kontanthjælp. Og får det samme nu efter jeg har født, men ja, det er jo ændrede regler her til d. 1/1-14 efter den nye kontanthjælpsreform. Det er sq ikke til og finde ud af.

/Tanja.

Ja, så meget får jeg ikke engang. Hverken nu eller efter. (slet ikke efter, da jeg jo falder i indtægt.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2013

Anonym trådstarter

Lotte90 skriver:

Wow er det så lidt man får når man går på barsel!! Det kan jeg da under ingen omstændigheder leve for .. Er du helt sikker på det ? Bliver helt bekymret nu

Ja det er jeg 110% sikker på. Var på jobcenter i fredags (en uge siden i morgen) hvor vi kiggede på satserne, og hvor jeg fik at vide at jeg ikke kunne få tillæg af dem, fordi jeg var klar til at starte på en uddannelse efter min barsel.

Anmeld

5. december 2013

Anonym trådstarter

Maria&Lukas skriver:

Jeg vil altså mene at du vil få barselsdagpenge, og nok efter den laveste sats. Mener det er ca 2200 før skat om ugen

Jeg er ikke berettiget dagpenge, så det er ikke en mulighed.
Det går gennem kontanthjælp, da jeg ikke har været i arbejde (og slet ikke det år som man skal være for at optjene krav til dagpenge/barselsdagpenge)

Anmeld

5. december 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Ja. Medmindre man er enlig, de får mere. Men hvis man er to om det får man den lave sats i kh.. Og hvis ens kæreste tjener godt med penge får man vist det rene ingenting ;-)

Ja nemlig... Min kæreste er dog pt. underbetalt (med 20 kr. i timen) men han får lidt under 25.000 om måneden.

Men vi har også fået at vide at forsørgerpligten ikke rammer os, og at hans indtægt derfor er irrelevant...
Så jeg forstår det bare slet ikke.

Anmeld

5. december 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Går du ikke ned i sats allerede efter nytår ligesom alle andre på kh? Tænker, du er vel også uddannelsesparat nu? Eller hvad? 

Nej det gør jeg ikke.
Min socialrådgiver har undersøgt det, og jeg får den sats jeg har nu til jeg føder. Så går jeg x antal tusinde kroner ned.

Anmeld

5. december 2013

Lukas&Liam<3

Jeg er ikke berettiget dagpenge, så det er ikke en mulighed.
Det går gennem kontanthjælp, da jeg ikke har været i arbejde (og slet ikke det år som man skal være for at optjene krav til dagpenge/barselsdagpenge)

Øv hvor er det altså bare noget skidt. /:

Anmeld

5. december 2013

Anonym trådstarter

Men ud over alle de spørgsmål som folk gerne vil have svar på.
Er der så nogen som kan svare på mit?
Har jeg nogle muligheder for støtte, ydelser eller anden form for økonomisk hjælp når jeg bor sammen med faderen?

Anmeld

5. december 2013

Anonym trådstarter

Maria&Lukas skriver:

Øv hvor er det altså bare noget skidt. /:

Ja, jeg er også godt utilfreds nu.
Fik at vide at jeg ville få omkring 8000 (kan ikke huske om det var før eller efter skat) når baby kom (det fik jeg at vide af min ene socialrådgiver)

-Af min anden socialrådgiver (hende jeg snakkede med i fredags) får jeg så at vide det hedder 5300 FØR skat.

Og i forvejen har vi det lidt trangt med 6500 nu før baby er der (så også fordi vi skal anskaffe alle tingene og 3000 af kronerne går til husleje)

Anmeld

5. december 2013

Lukas&Liam<3

Ja, jeg er også godt utilfreds nu.
Fik at vide at jeg ville få omkring 8000 (kan ikke huske om det var før eller efter skat) når baby kom (det fik jeg at vide af min ene socialrådgiver)

-Af min anden socialrådgiver (hende jeg snakkede med i fredags) får jeg så at vide det hedder 5300 FØR skat.

Og i forvejen har vi det lidt trangt med 6500 nu før baby er der (så også fordi vi skal anskaffe alle tingene og 3000 af kronerne går til husleje)

Det er da godt at de selv har styr på det. Vi må håbe det er hende i fredags der tager fejl.
3500 er godt nok heller ikke meget /: det er ikke umuligt, men meget stramt!

Anmeld

5. december 2013

Anonym trådstarter

Maria&Lukas skriver:

Det er da godt at de selv har styr på det. Vi må håbe det er hende i fredags der tager fejl.
3500 er godt nok heller ikke meget /: det er ikke umuligt, men meget stramt!

Jeg vil nok hellere have 3500 efter skat, som jeg frit kan bruge på baby, end 5300 før skat (ved stadig ikke hvordan man regne skat ud) og så x antal kroner mindre til baby efter husleje..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.