Har du fået en kirurgisk abort ?? :"(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.674 visninger
21 svar
0 synes godt om
2. december 2013

Anonym trådstarter

Jeg var ved lægen i fredags og fik der skrevet under på abort papir . Allerede lørdag fik jeg brev fra sygehuset om en før undersøgelse .
Hvor hurtig får man tid til selve aborten ved nogen det ?
Og en som vil fortælle mig hvordan det var for jer den dag i mødte op?

Knus :"(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg var ved lægen i fredags og fik der skrevet under på abort papir . Allerede lørdag fik jeg brev fra sygehuset om en før undersøgelse .
Hvor hurtig får man tid til selve aborten ved nogen det ?
Og en som vil fortælle mig hvordan det var for jer den dag i mødte op?

Knus :"(

nu er det godt nok 5 år siden jeg fik så jeg er ikke helt sikker, men jeg mener ikke der gik mere end 14 dage - 3 uger fra at jeg var hos lægen til selve aborten...

På selve dagen var jeg trist men også rolig for jeg vidste at det ville være det bedste for min søn.

Anmeld

2. december 2013

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

nu er det godt nok 5 år siden jeg fik så jeg er ikke helt sikker, men jeg mener ikke der gik mere end 14 dage - 3 uger fra at jeg var hos lægen til selve aborten...

På selve dagen var jeg trist men også rolig for jeg vidste at det ville være det bedste for min søn.

Jeg håber så sandelig ikke jeg kommer til og skal gå 14 dage efter i morgen før det skal fjernes ! For det kan jeg ikke klare :"(

Anmeld

2. december 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Jeg blev indstillet til kirugisk abort i 2009 (jeg havde dog en SA inden så jeg undgik aborten).

Jeg kom til en forundersøgelse, hvor jeg blev scannet for at se hvor langt jeg var henne, og der snakkede vi om abort metoder.

De fortalte dengang at kirugiske aborter blev udført i uge 8 eller derover, da man inden uge 8 har en større risiko/chance om man vil, for en spontan abort. Før uge 8 vil det blive en medicinsk.

Kh Mom

Anmeld

2. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg håber så sandelig ikke jeg kommer til og skal gå 14 dage efter i morgen før det skal fjernes ! For det kan jeg ikke klare :"(

det var 14 - 3 uger fra jeg havde været ved lægen og sagt at jeg ville have abort... men jeg gik også i over en uge før jeg fik brev om forundersøgelsen... så det var kun en uges tid efter undersøgelsen at selve aborten fandt sted...

Anmeld

2. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg fik en for 8år siden, jeg var ved lægen og 1ugr efter fik jeg foretaget aborten.

kan ikk huske vildt meget af det, men da vi ankom blev vi placeret i et venterum og derfra blev vi kaldt ind på en stue hvor jeg skulle klæde om til hospitalsskjorte. Så blev jeg ført ind på operationsstuen og skulle lægges tilrette. Så fik jeg drop, mens sygeplejerskerne snakkede lidt med mig, pludselig faldt jeg i søvn, opdagede det ikk selv.

det næste jeg husker er at jeg vågner i en anden seng, på en opvågningsstue med gardiner rundt om mig og med kæmpestrusser og kæmpe bind på. Blev vildt forvirret og ked af det. Så blev min kæreste sendt ind til mig. 

Så kom noget personale med et par mellemrum og tjekkede op på hvordan bedøvelsen var ude af kroppen. Da den var helt væk, skulle jeg have mit tøj på igen og så hjem. 

Var hjemme i 4dage efter, fordi man godt kan få ondt i maven og nogen bløder en del efter.

alt i alt tog selve indgrebet 15min og var på opvågning i måske 2timer.

Anmeld

2. december 2013

PrincessTanja

Fik en for 5-6 år siden. Det var en forfærdelig oplevelse, det rigtige valg, men dårlig behandling fra sygehuset.

Der gik vel en uge fra forundersøgelsen til selve "operationen", men jeg opdagede oz graviditeten meget sent, så de måtte ringe mig akut ind.

Jeg kom ind i venteværelset med min daværende kæreste og ventede, fik så sygehus tøj på og fulgte med ind på operationsstuen (med min daværende kæreste i hånden), og det første der mødte mig var en mandlige læge/kirurg jeg blev præsenteret for og en MEGET omsorgsfuld kvindelig narkosesygeplejerske og en masse andre fagfolk derinde. Var lidt "ARGHHHHHH" ved tanken om det var en mand der skulle rode dernede ved mig, men han virkede flink og professionel, så der fandt jeg ro. Blev lagt i narkose med søde mennesker der holdt mig i hænderne og nussede mig. Og så tog det 20 min. altså indgrebet.

Det var rigtig god behandling, men da jeg så kom på opvågning var det et mareridt for mig. Jeg vågnede op uden nogen omkring mig jeg kendte, kun en propfyldt stue med andre patienter og DERES pårørende! Jeg var bange og græd (var naturligvis følelsesmæssigt påvirket). Endelig kom en sygeplejerske til mig og spurgte om jeg var vågen og om jeg havde kvalme og sårn. Så ville hun hente lidt mad til mig; fint nok da! Jeg spurgte hende så om hvor min daværende kæreste var henne for havde brug for ham. Jamen det vidste hun ikke! Og gik igen. Fuldstændig ligeglad, hun ævlede kun om maden. Jeg kiggede rundt fra sengen efter en ny sygeplejerske og kaldte efter dem jeg så, men ingen kom. Langt om længe kom den "madglade" sygeplejerske tilbage med mad til mig og jeg sagde så til hende "Jeg vil virkelig gerne have min kæreste her", og hun svarer "Der er alt for proppet på stuen så der er ikke plads til ham, vi vil ikke have så mange herinde!" Jeg græd, men hun gik igen. Så kom en anden sygeplejerske forbi og kiggede til mig, og jeg sagde det samme til hende, hun spurgte straks til hans navn og jeg svarede og hun sagde "Jeg går ud og finder ham med det samme." Jeg var lettet. Han kom ind til mig, da hende den søde sygeplejerske havde fundet ham. Endelig! Men så kom den "madglade" sygeplejerske tilbage: "Vi har altså ikke plads herinde, hvis nogle af de andre patienter klager over at her er for proppet, så må din kæreste altså gå ud igen!" Jeg følte mig SÅ mindreværdig. Og jeg tænkte "Så kan de da sende nogle af de andre pårørende ud, de har været herinde i lang tid, så må de vel give plads til de nyankomne på opvågningen." Puh heldigvis var der ikke nogen der klagede så han fik lov til og være der indtil jeg måtte stå op og komme ud derfra.

Jeg blev så udskrevet og fik lov og gå ud og tage mit eget tøj på igen, men så opdagede jeg gudhjælpemig at de havde glemt en kanyle i min arm! Så måtte hive fat i en sygeplejerske der kunne fjerne den først. Bøvl bøvl altså..

Puha en grim oplevelse, med sådan en uprofessionel og ubetænksom sygeplejerske, skal aldrig hen på det sygehus igen.

Anmeld

2. december 2013

PrincessTanja

Og undskyld mit lange indlæg; ville bare dele mine erfaringer. Håber det er okay.

Anmeld

2. december 2013

Anonym trådstarter

PrincessTanja skriver:

Og undskyld mit lange indlæg; ville bare dele mine erfaringer. Håber det er okay.

Da du skille skifte til tøj var det så helt uden undertøj ?
Og da du kom ind på stuen skulle du der ligge med benene oppe med det samme så de bare kunne kigge lige op?

Er ret skræmt over hvis dette er tilfældet da jeg måske ikke lige syntes det ville være så behageligt

Anmeld

2. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Da du skille skifte til tøj var det så helt uden undertøj ?
Og da du kom ind på stuen skulle du der ligge med benene oppe med det samme så de bare kunne kigge lige op?

Er ret skræmt over hvis dette er tilfældet da jeg måske ikke lige syntes det ville være så behageligt

Tillader mig lige at svare  

jeg havde undertøj på, men skulle ligge trusserne i en bakke da jeg kom ind på operationsstuen. Fik ikke benene op i bøjler med det samme! Så ingen så mig forneden før jeg var bedøvet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.