Har du fået en kirurgisk abort ?? :"(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2013

PrincessTanja

Da du skille skifte til tøj var det så helt uden undertøj ?
Og da du kom ind på stuen skulle du der ligge med benene oppe med det samme så de bare kunne kigge lige op?

Er ret skræmt over hvis dette er tilfældet da jeg måske ikke lige syntes det ville være så behageligt

Jeg mener jeg havde fået hospitalstrusser og bukser på og gik ind på operationsstuen i det og lagde mig på briksen. så fik jeg et varmt tæppe over mig og så hjalp den kvindelige sygeplejerske mig af med bukser og trusser - INDENUNDER tæppet så ingen kunne se noget. Og SÅ skulle jeg ha benene op i bøjlerne. Men jo, det er jo mest behageligt sådan, men under "operationen vil de jo kunne se alt dernede, det kan jo ikke undgåes. GODT man er i narkose der! Hehe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

Muffinmus

Min var ikke provokeret men fordi min baby var død....
Så var allerde på sygehuset og de sendte mig til indskrivelsen med det samme. Kom dog først til kl 1 om natten.
Men, klædte om og sagde til dem at de under ingen omstændigheder skulle pille ved mit underliv før jeg var i narkose og det gik de med til. Man skal nemlig også vaskes osv dernede af dem. Men ja, det foregik så uden jeg kunne mærke det heldigvis. Vågnede op og var mega ked af de havde fjernet mit barn.....også selv om jeg godt vidste det ikke levede mere. Men de havde advaret mig om at man ofte ved aborter vågnede op og var ked af det, uanset grunden....og de fik ret....tudede helt vildt. Men der ud over havde jeg det egentligt ok, blødte i ca 8 dage og havde mens smerter.

Anmeld

3. december 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Jeg var ved lægen i fredags og fik der skrevet under på abort papir . Allerede lørdag fik jeg brev fra sygehuset om en før undersøgelse .
Hvor hurtig får man tid til selve aborten ved nogen det ?
Og en som vil fortælle mig hvordan det var for jer den dag i mødte op?

Knus :"(

Jeg fik en i april.. Var meget i tvivl, og derfor også ret langt henne, da indgrebet skete.
Fik den da jeg var 11+6.

Jeg blev indlagt om morgenen kl 8, og 09.15 blev jeg lagt i narkose.
Omkring kl 10 vågnede jeg, og der var det overstået.
Havde ingen smerter eller var dårlig.. Til gengæld havde jeg fået sådan en fancy ble på.

Jeg lå på opvågningen i en time, og så faldt mit blodtryk hvor jeg samtidig fik voldsomme mavesmerter, og blev klam og svedig.
Lægen blev kaldt, og jeg fik det bedre.

Jeg fik lov at komme på toilettet og tisse (det skal man inden man bliver udskrevet), og så blev jeg udskrevet kl 17.

To dage efter vågner jeg op med styrtblødning og sindssyge mavesmerter.
Jeg bliver indlagt igen, hvor de scanner mig og kan se at der står en hel del blod i livmoderen, og jeg bliver derfor lagt i narkose igen og får det suget ud.
Om aftenen kl 22 blev jeg udskrevet.
Om natten kl 5 vågner jeg, hvor jeg har 42 i feber og har hjernedødt ondt i maven.
Jeg bliver indlagt igen.. Denne gang med infektion i livmoderen, hvor jeg fik noget kraftig medicin og var indlagt i 5 dage.

Men jeg har ikke fortrudt, selv om det var et uheldigt forløb.

Anmeld

3. december 2013

Anonym trådstarter

Slet ingen som kan fortælle mere om man virkelig skal ligge der uden tøj inden man er bedøvet ? Glemte og spørge idag da jeg havde så meget andet og skulle huske på har dog allerede fået tid fredag ! Så glæder mig til det hele er overstået

Anmeld

3. december 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Når man bliver indlagt foregår det således:
Man møder op, kommer ud i et omklædningsrum hvor man får hospitalstøj på, og ens eget tøj og sko bliver lagt i et skab, hvor man selv har nøglen.
Så får man lagt det der drop i hånden, og så sidder man og venter på en sygeplejerske der skal hente en.

Hun kommer, og så bliver man fulgt ind på ''operationsstuen''.. Det er det jo faktisk.
Så hilser man på lægen, hun spørger om ens cpr nummer og om man er sikker.

Så lægger man sig ned og får et varmt tæppe over sig, hvorefter man tager trusser og bukser af. Så hjælper sygeplejersken en med at få benene op i nogle bøjler der er beklædt med noget blødt.
Man har tæppet på imens, så man ikke ligger til frit skue.

Så holder sygeplejersken en i hånden, og der bliver sagt godnat alt imens narkoselægen nusser en på kinden og siger sov godt.

Sådan var det på Hvidovre hospital.
Det var på ingen måde ubehageligt, og jeg blev mødt med stor forståelse.

Anmeld

3. december 2013

Leneur

Anonym skriver:

Slet ingen som kan fortælle mere om man virkelig skal ligge der uden tøj inden man er bedøvet ? Glemte og spørge idag da jeg havde så meget andet og skulle huske på har dog allerede fået tid fredag ! Så glæder mig til det hele er overstået

Nu er det så 20 år siden jeg fik en abort men jeg fik hospitalstøj og trusser på. Fik et par piller, kan ikke huske til hvad og hvorfor. Blev hentet i sengen og kørt til operation. Fik narkose med trusser på og fik fjernet fostret. Kom på opvågning og havde ellers fået lovning på min søster ville være der men det var hun ikke, så følte mig godt nok mutters alene, indtil jeg stadig lidt omtåget kom op på stuen igen. Jeg var så meget hårdt ramt af kvalme og opkast, så måtte blive lidt længere, så fik sovet nogle timer der også. Det jeg så ikke havde fået at vide, var at jeg ikke måtte gå ret meget, så stod der med håret i postkassen, da vi skulle med tog for at komme hjem igen. Heldigvis for mig var der så en anden ung pige og hendes mor, der skulle til samme by som os, som vi kunne køre med.
Var da ked af det men det var det rigtige at gøre og bortset fra det med opvågningen og min manglende søster, så var der ikke noget at klage over. De var søde og rare og kom med forskelligt mad, fordi det kom op igen og jeg bare havde det skidt.

Anmeld

3. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Der er flere der har skrevet om netop det. jeg havde lang hospitalskjorte på der dækkede alt forneden og fik IKKE benene op før jeg sov. Så jeg følte mig ikke blottet på noget tidspunkt. 

Anmeld

3. december 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Da du skille skifte til tøj var det så helt uden undertøj ?
Og da du kom ind på stuen skulle du der ligge med benene oppe med det samme så de bare kunne kigge lige op?

Er ret skræmt over hvis dette er tilfældet da jeg måske ikke lige syntes det ville være så behageligt

Da jeg fik min fik jeg undertøj på også.. Dog skulle trusser af og ja man skulle ligge sig på briksen med benene oppe før man faldt i søvn... Men de var rigtig søde til at ligge et tæppe over så man ikke bare ligger der og føler alle der går omkring har frit udsyn

Jeg har kun positivt at sige om min abort, trods det jo ikke er en behagelig situation. Synes lægerne var meget hensynsfulde og professionelle Dog gik der betændelse i efterfølgende så måtte på en streng pencilinkur men alt blev godt igen

Fra jeg var hos lægen og til jeg kom til undersøgelse gik der ca. 10 dage og derefter ca en uge til selve aborten.

Anmeld

6. december 2013

Anonym trådstarter

Glemte helt og spørge

Hvor mange var i på stuen da i skulle have lavet indgrebet
?
Og var det en mand eller dame der lavede indgrebet

Anmeld

6. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Glemte helt og spørge

Hvor mange var i på stuen da i skulle have lavet indgrebet
?
Og var det en mand eller dame der lavede indgrebet

Tror der var 4. Og det var en mand der skulle foretage indgrebet. Men, han så ingenting før jeg sov, så det havde jeg det ikke skidt med. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.