Delebørn, gaver og ikke delebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2013

IT-nørd

LinLin skriver:

Havde samme "problem" sidste år da den yngste var 2 år... Han fik et par små gaver fra os og så gav drengene hinanden en.

Næste gang er han så fire og vil nok se anderledes på det så tænker faktisk om man skulle vente til efter juleaften til den tid...

Min søn er 14 og han har siden han var 5 år holdt juleaften på skift. 

Han har altid fået gaverne med det sted han er juleaften. Det er kunstigt at holde juleaften inden og jeg tror det er mest for forældrene det med at gaver skal åbnes mens de er sammen med barnet. 

Gaver hører efter min mening til juleaften, ikke før eller efter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2013

LinLin

IT-nørd skriver:

Han har altid fået gaverne med det sted han er juleaften. Det er kunstigt at holde juleaften inden og jeg tror det er mest for forældrene det med at gaver skal åbnes mens de er sammen med barnet. 

Jamen det er da fint for ham/jer

Vi fortsætter nu med at give gaver to steder indtil han selv siger han ikke gider. Lige nu er han 7 og synes bare det er fedt at han har en "lille jul" og en juleaften! - om du så synes det er kunstigt eller ej!

Anmeld

1. december 2013

Pikku Myy

Jeg er opvokset med 2 juleaftener med gaver. Ikke fordi mine forældre var skilt, men fordi vi tog hjem til min farmor og farfar 2. juledag og holdt jul igen med min fars familie. Jeg ELSKEDE det. For mig er julen ikke een aften, men strækker sig over flere dage, hvor man besøger sine nærmeste. Bestemt ikke kunstigt, bare anderledes end det du er vant til.

Anmeld

1. december 2013

FruK

IT-nørd skriver:

Det er da godt at I har kunnet finde ud af det på den anden måde så. Men jeg synes ikke det er så sort/hvidt.

Min søn har en jævnaldrende bonusbror hos sin far. Denne har ingen far, og derfor kun et hjem. Hvis min søn fik gaverne med herfra, ville han få væsentligt flere end sin bror på juleaften. 

Desuden er det altså ikke kunstigt for os at holde en hyggeaften med gaver d. 23. Sådan har vi altid gjort, så det ville være underligt for os, at gære det anderledes. Min søn synes det er skønt at få gaver i to dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.