Delebørn, gaver og ikke delebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2013

henh01

Maja84 skriver:

Okay. Hm tja så ville jeg nok ikke lave en ekstra jul men sørge for at barnet fik gaverne når det kom hjem igen, men er selvfølgelig svært når det skal være sådan eller kunne i gøre det om morgenen hvor de andre også får pakkerne fra jer, og de resterende fra resten af familien om aftenen

Ja morgenen er bare lidt presset da hun bliver hentet kl 12.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2013

Valle81

henh01 skriver:

Det var en god ide!
Han kunne måske få lidt fra mormor og morfar og lidt fra os og så kunne min datter få resten når han sov.

Det lyder som en ren Win Win, og jeres datter kan få jeres fulde opmærksomhed, når hun nu ikke har jer den 24., og så har lillebror jer fuldt ud den 24.:-)

Anmeld

30. november 2013

Kløver

henh01 skriver:

Det var en god ide!
Han kunne måske få lidt fra mormor og morfar og lidt fra os og så kunne min datter få resten når han sov.

Dette var en god ide

Anmeld

30. november 2013

bøllen

Valle81 skriver:

Jeg forstår:-)

Hvis jeg stod i dine sko, og skulle holde jul den 23 også, så ville lillebror komme i seng og så kunne storesøster nyde gaver i ro og mag og ingen dårlig samvittighed:-) 

Den ide ville jeg også vælge hvis det var mig 

Lyder som en god ide for alle mand . 

Anmeld

30. november 2013

et-ønske

henh01 skriver:

Okay. God ide med pengene men jeg sætter nu en ære i at købe ting - går meget op i at finde den præcis rigtige gave til de jeg er på gave med.
Har selv fødselsdag anden juledag - og for mig har det aldrig været for meget med så mange pakker oveni hinanden, men det er jo en hel anden snak.

Jeg køber også en gave til hende - den får hun med til sin far - og med retur igen. Men jeg er selv skilsmisse barn, det er min nuværende mand og min ex også - så der er dobbelt gaver hele linjen over, og det gave "helvede" skal hun ikke sidde i - først til sin fødselsdag, så hhv den 23/12 og 24/12. Hun synes det er fedt at når hun selv skal ud og købe for sine egne penge.
Folk er forskellige heldigvis for det - men i min/vores optik er der kun en juleaften den 24/11.
Har lige spurgt min mand hvad han tænker når vores fælles børn bliver født, i forhold til at give gaver før/efter juleaften hvis de andre halv søskende får - og vi er helt enige om at troldeungerne ikke vil få nogle ekstra gaver

Anmeld

1. december 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
henh01 skriver:

Sagen er den at min største pige på 9 skal holde juleaften d 24 hos sin far. Derfor holder vi "jul" d 23 dec hvor hun får gaver osv. Jeg har efterfølgende fået 2 børn med min mand og for første gang står. I lidt i det dilemma ikke at vide hvordan vi skal gribe den her problematik af.
Min datter skal jo ikke sidde og åbne gaver for øjnene af lillebror på 3 år uden at han må få nogle, men han skal jo også være med d 24 hvor der gerne skulle være lidt pakker til ham.
Hvordan gør i andre?

Jeg ville holde ekstra jul når hun kommer hjem igen.

synes magien går lidt af juleaften hvis man tyvstarter.

Anmeld

1. december 2013

Chris86

henh01 skriver:

Sagen er den at min største pige på 9 skal holde juleaften d 24 hos sin far. Derfor holder vi "jul" d 23 dec hvor hun får gaver osv. Jeg har efterfølgende fået 2 børn med min mand og for første gang står. I lidt i det dilemma ikke at vide hvordan vi skal gribe den her problematik af.
Min datter skal jo ikke sidde og åbne gaver for øjnene af lillebror på 3 år uden at han må få nogle, men han skal jo også være med d 24 hvor der gerne skulle være lidt pakker til ham.
Hvordan gør i andre?

Havde valgt at give gaverne når hun kom hjem, imens lillebror var optaget/sov/passet...
Har selv fået gaver den 23 et år og det var sku fesen!
Plus hun skulle efterlade gaverne hjemme, nye ting hun lige har fået og vil lege med?

Anmeld

1. december 2013

lineog4

Har aldrig prøvet det, men hvis de vAr mig ville jeg for det første ikke holde juleaften d. 23. - eller noget der lignede. Jeg ville starte en ny tradition hvor man fik en lillejuleaftens gave og det fik man så også de år din datter var hjemme - lillejuleaften med risengrød og hvad der ellers kan være traditioner vi bager feks altid en pølse brunkager lille juleaften, og man kan jo selv fylde ind - men ville klart vælge noget med en masse hygge og tid. 

Og jo jeg ville give lillebror en lille gave - en ting som måske også hjalp juleaftensdag - så behøver man heller ikke en morgengave som så mange giver. Eller måske et sjovt brætspil man så kunne spille sammen om aftenen eller eller eller.... 

For lige som dig er gaver også noget jeg går op i at finde, det er ikke fordi man skal give noget men fordi der er noget jeg har lyst til at give så penge ville slet ikke være en mulighed for mig at give til min egen datter med mindre det var en særlig situation. Forresten er der under træet altid gaver fra børnene til hinanden så du kan jo også vælge at det er en stor gave fra lillebror - han forstår jo alligevel ikke hvad koster hvad.

håber I får en skøn lille juleaften, og dine børn bliver glade for de gaver du har tænkt over

Anmeld

1. december 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Tror jeg ville give gaverne til hende og lillebror fra jer og mormor, morfar.
Lillebror får jo gaver stadig gaver af fars familie den 24.
Og så evt kun give din datter fra de samme imens lillebror er vågen og så de sidste når han er kommet i seng. Så oplever han ikke at hun får flere

Anmeld

1. december 2013

FruK

Vi kommer til at løbe ind i den samme udfordring. I år betyder det ikke så meget, da lillesøster kun er knap et år til jul, og ikke forstår det.

Men vi plejer også at give storebror gaver d. 23., når han ikke er her d. 24. Det er en tradition for ham, og de gør det samme hos hans far.

Det har været sådan siden han var to år - han er ti nu - og jeg tror egentlig at han selv ville synes, at det var underligt, hvis han ikke fik en aften med os hver.

Er det mon naivt at tro, at man kan vænne lillesøster til fra starten, at han får gaver d. 23. og hun måske får en lille ting, med den forklaring, at han jo ikke er hjemme på den rigtige juleaften, når hun skal have gaver....??! Jeg har tænkt tanken, men ikke bestemt mig for, hvad vi gør... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.