Delebørn, gaver og ikke delebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2013

MariaKyedDK

henh01 skriver:

Det kan vi slet ikke. Alt hun får med derhjem"går tabt". Vores samarbejde er ret skidt.

når okay på den måde.. øv øv.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2013

Valle81

Her får min mands søn hæver juleaften, hvis han holder jul her. Ellers bliver der først givet gaver til ham efter juleaften. Altså map han kommer mellem jul og nytår:-) sådan har det altid været og det har han intet sagt til. I en alder af ni er jeg også sikker på at der vil være forståelse hos din datter:-)

Har selv en datter på 9, og jeg ved at hun ville forstå:-)

I

Anmeld

30. november 2013

et-ønske

henh01 skriver:

Sagen er den at min største pige på 9 skal holde juleaften d 24 hos sin far. Derfor holder vi "jul" d 23 dec hvor hun får gaver osv. Jeg har efterfølgende fået 2 børn med min mand og for første gang står. I lidt i det dilemma ikke at vide hvordan vi skal gribe den her problematik af.
Min datter skal jo ikke sidde og åbne gaver for øjnene af lillebror på 3 år uden at han må få nogle, men han skal jo også være med d 24 hvor der gerne skulle være lidt pakker til ham.
Hvordan gør i andre?

Vi har altid kun holdt en jul, og gaverne følger med min datter - men som oftest har hun fået penge af min familie det år hun er hos sin far, så kan hun selv købe det hun gerne vil have. Hun har så også fødselsdag lige før jul, så det skal ikke blive for meget for hende

Anmeld

30. november 2013

Kløver

henh01 skriver:

Altså om morgenen eller?

Nej. Alle gaver fik jeg juleaften, både fra min mor og og far og fra min bio far. så var der ikke forskel og gaverne blev jo så pakket op der hvor jeg holdte jul

Anmeld

30. november 2013

henh01

Valle81 skriver:

Her får min mands søn hæver juleaften, hvis han holder jul her. Ellers bliver der først givet gaver til ham efter juleaften. Altså map han kommer mellem jul og nytår:-) sådan har det altid været og det har han intet sagt til. I en alder af ni er jeg også sikker på at der vil være forståelse hos din datter:-)

Har selv en datter på 9, og jeg ved at hun ville forstå:-)

I

Det er ikke min datter der vil have svært ved det men lillebror på 3 år der ikke forstår hvorfor hun får julepakker og han ikke gør.
Vi holder og har altid gjort det - julehygge d 23 det år hun er hos sin far til jul. Førhen har det aldrig givet problemer men nu hvor der er søskende opstår dilemmaerne jo.

Anmeld

30. november 2013

henh01

Maja84 skriver:

Nej. Alle gaver fik jeg juleaften, både fra min mor og og far og fra min bio far. så var der ikke forskel og gaverne blev jo så pakket op der hvor jeg holdte jul

Det kan vi desværre ikke gøre.

Anmeld

30. november 2013

henh01

et-ønske skriver:

Vi har altid kun holdt en jul, og gaverne følger med min datter - men som oftest har hun fået penge af min familie det år hun er hos sin far, så kan hun selv købe det hun gerne vil have. Hun har så også fødselsdag lige før jul, så det skal ikke blive for meget for hende

Okay. God ide med pengene men jeg sætter nu en ære i at købe ting - går meget op i at finde den præcis rigtige gave til de jeg er på gave med.
Har selv fødselsdag anden juledag - og for mig har det aldrig været for meget med så mange pakker oveni hinanden, men det er jo en hel anden snak.

Anmeld

30. november 2013

Kløver

henh01 skriver:

Det kan vi desværre ikke gøre.

Okay. Hm tja så ville jeg nok ikke lave en ekstra jul men sørge for at barnet fik gaverne når det kom hjem igen, men er selvfølgelig svært når det skal være sådan eller kunne i gøre det om morgenen hvor de andre også får pakkerne fra jer, og de resterende fra resten af familien om aftenen

Anmeld

30. november 2013

Valle81

henh01 skriver:

Det er ikke min datter der vil have svært ved det men lillebror på 3 år der ikke forstår hvorfor hun får julepakker og han ikke gør.
Vi holder og har altid gjort det - julehygge d 23 det år hun er hos sin far til jul. Førhen har det aldrig givet problemer men nu hvor der er søskende opstår dilemmaerne jo.

Jeg forstår:-)

Hvis jeg stod i dine sko, og skulle holde jul den 23 også, så ville lillebror komme i seng og så kunne storesøster nyde gaver i ro og mag og ingen dårlig samvittighed:-) 

Anmeld

30. november 2013

henh01

Valle81 skriver:

Jeg forstår:-)

Hvis jeg stod i dine sko, og skulle holde jul den 23 også, så ville lillebror komme i seng og så kunne storesøster nyde gaver i ro og mag og ingen dårlig samvittighed:-) 

Det var en god ide!
Han kunne måske få lidt fra mormor og morfar og lidt fra os og så kunne min datter få resten når han sov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.