Kønssortering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

jeg er enig med de andre - symes også det er usmageligt og direkte dårligt af din mand at have den holdning.. jeg kan forstå at man vælger ægsortering hvis man er bærer af en gen der kan give en sygdom videre til et bestemt køn.. men fordi man kun vil have et barn til hvid det bliver en dreng - det håber jeg sku ikke i får lov til nogle steder.....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2015

lillespir26

Anonym skriver:

Hej allesammen

Jeg har brug for noget viden og hjælp til et meget kontrovercielt emne, nemlig kønssortering.

Jeg har ikke prøvet at være med i denne slags debatgrupper før, og ved ikke om jeg er endt det rigtige sted i den rigtige kategori, men prøver her.

Jeg har to dejlige piger på 2 og 5, som er smukke, dejlige og sunde og raske. Jeg er meget glad for dem. Jeg synes faktisk, at det er så dejligt at have børn, at jeg godt kunne tænke mig et til. Jeg kunne godt tænke mig en dreng, men ville også være glad for en pige mere.

Min mand vil derimod ikke have flere børn, medmindre det bliver en dreng. Vi har derfor gået og leget med tanken om kønssortering. Det er selvfølgelig en stor ting, men det kunne være dejligt at høre fra nogen, der har prøvet det, og høre hvordan det er, og ikke mindst hvordan barnet er, og har det.

Det er ikke muligt i at gøre i Danmark, men til gengæld kan man gøre det i USA, hvor det koster 150.000 kr, eller i Jordan 25.000 kr, Cypern, Dubai og Egypten.

Jeg ved godt, at der er mange modstandere af kønssortering, men jeg vil helt ærligt hellere være gravid med et barn, både min mand og jeg ønsker os, når det nu kan lade sig gøre, end at være gravid med et barn min mand egentlig helst ikke ville have.

Jeg er meget spændt på jeres reaktioner, og håber nogle af jer har nogle erfaringer, som jeg kan bruge.

Jeg mener at hvis man er så heldig at blive gravid så er det skæbnen der vil en det og derfor er der også en grund til at man lige nøjagtig er gravid med dette barn uanset hvad 

Anmeld Citér

4. april 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Yello skriver:

Det er vel fordi emnet stadig er lige relevant.

Jeg ser, at det tilsyneladende mest er kvinder der har ytret sig. Må jeg som mand give et bidrag med.

Vores situation omhandler det samme, men er omvendt, idet min kone kun vil have flere børn hvis det kan blive en pige.

Jeg forstår ikke helt harmen i de fleste brevskriveres indlæg, og jeg fornemmer også en vis jalousi, eller er det snarere den om "ræven og rønnebærrene".

I hvert fald vil jeg til spørgeren sige, giv ikke op, vi har tænkt os at forsøge det samme. Min kone er mor til 4 drenge, det er ikke mine allesammen, så vi vil forsøge ikke at få dreng nr. 5.

Jalousi over hvad dog? At have en partner, der ikke ubetinget og med alverdens kærlighed vil tage imod et barn med det "forkerte" køn? Det er ikke misundelsesværdigt for mig. 

Jeg kan ikke finde et eneste argument for kønssortering i dit indlæg ud over, at I har drenge og ikke ønsker en 5. af slagsen. 

Anmeld Citér

4. april 2015

charthys

altså, jeg går ikke selv ind for kønssortering, men så længe det foregår på reagensglasniveau, så er jeg heller ikke absolut modstander af det.

Det er jo fra naturens side højst en af femten millioner sædceller i hver klat, der måske bliver til et barn, og bare fordi sædcelle og ægceller er mødtes og har dannet et par celler er der jo ingen garanti for at det bliver til et barn, sådan fungerer kobberspiralen jo, og den fordømmer folk ikke. 

nå, anyway, hvis det gør jer lykkelige og I har råd, så go for it, - jeg er sikker på at den lille dreng i får bliver meget elsket.

:-)

Anmeld Citér

5. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hej allesammen

Jeg har brug for noget viden og hjælp til et meget kontrovercielt emne, nemlig kønssortering.

Jeg har ikke prøvet at være med i denne slags debatgrupper før, og ved ikke om jeg er endt det rigtige sted i den rigtige kategori, men prøver her.

Jeg har to dejlige piger på 2 og 5, som er smukke, dejlige og sunde og raske. Jeg er meget glad for dem. Jeg synes faktisk, at det er så dejligt at have børn, at jeg godt kunne tænke mig et til. Jeg kunne godt tænke mig en dreng, men ville også være glad for en pige mere.

Min mand vil derimod ikke have flere børn, medmindre det bliver en dreng. Vi har derfor gået og leget med tanken om kønssortering. Det er selvfølgelig en stor ting, men det kunne være dejligt at høre fra nogen, der har prøvet det, og høre hvordan det er, og ikke mindst hvordan barnet er, og har det.

Det er ikke muligt i at gøre i Danmark, men til gengæld kan man gøre det i USA, hvor det koster 150.000 kr, eller i Jordan 25.000 kr, Cypern, Dubai og Egypten.

Jeg ved godt, at der er mange modstandere af kønssortering, men jeg vil helt ærligt hellere være gravid med et barn, både min mand og jeg ønsker os, når det nu kan lade sig gøre, end at være gravid med et barn min mand egentlig helst ikke ville have.

Jeg er meget spændt på jeres reaktioner, og håber nogle af jer har nogle erfaringer, som jeg kan bruge.

Nu er det jo en gammel tråd, men kunne faktisk godt tænke mig at spørge om I fik det 3 barn? 

Anmeld Citér

5. april 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Hvad hvis drengen ikke lever op til forventningerne om, hvordan en rigtig dreng er? Hvad hvis han er stille, elsker perlepladder, gode snakke og leger med dukker, hader fodbold og vilde lege? Man kan ikke bestille et bestemt slags barn og hvis man ikke er villig til at tage imod ethvert barn og se det som en gave. Så er man efter min mening ikke værdig som forælder!

Anmeld Citér

5. april 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Hej allesammen

Må indrømme jeg ikke mener i bør få flere hvis ikke han ønsker det uanset køn. Så et det tid at stoppe 

Anmeld Citér

6. april 2015

Yello

Mor og meget mere skriver:

Jalousi over hvad dog? At have en partner, der ikke ubetinget og med alverdens kærlighed vil tage imod et barn med det "forkerte" køn? Det er ikke misundelsesværdigt for mig. 

Jeg kan ikke finde et eneste argument for kønssortering i dit indlæg ud over, at I har drenge og ikke ønsker en 5. af slagsen. 

Jamen det er jo netop også hele argumentet.

Hvad rolle spiller det så om pigen hellere vil spille fodbold og lege med tog end dukker.

Det ville være rart med lidt information fra par det har gennemført det, bl. a. undersøgelser og tid i udlandet?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.