Anonym skriver:
Hej igen allesammen
Jeg værdsætter alle jeres indlæg, og respektere jeres holdninger. Jeg er heldigvis meget glad for min mand, så ham skifter jeg ikke lige ud.
Måske er det forkert at tænke i kønssortering, men så alligevel. Vores nabo venter sig nu med pige nr. 3 efter brændende at ønske sig en dreng. Hvis det ikke er sværere at bestemme kønnet, hvorfor så egentlig ikke gøre det.
Der var en der skrev at der kun er 80 % chance for det ønskede køn, men det er ikke tilfældet med denne metode, her er der 99,9 % chance. Det er også interessant, at man gør det hele tiden med køer, en portion tyresæd - kønssorteret i Danmark koster kun 300 kr.
Nå, jeg var godt klar over, at der ville være mange modstandere af kønssortering (ellers var det vel lovligt i Danmark), men jeg er meget interesseret i at vide, om der er nogen, der har nogen erfaringer med det, eller kender nogen der har. Det der bekymre mig er om det er sikkert at gøre ifht. til barnets og moderens sundhed.
Aner ikke når det foretages uden for DK, men i DK hvor ma gør det grundet sygdomme der er fæstnet til kønnene er der ingen risiko - kan egentlig heller ikke se hvad de skulle være. Jo der er en risiko forbundet ved at tage æg ud, har hørt en enkelt skrækhistorie der ødelagde en æggestok (tror jeg det), og at spise hormoner ved man jo ikke om har bivirkninger på lang sigt.
Du spørger hvorfor ikke bestemme kønnet når det nu er så let? For det første synes jeg det er en glidebane, hvad mere skal man sortere i forhold til, finder man det homoseksuellegen skal vi så kunne sortere det fra, eller det der giver autisme eller...?
Men væk fra den etiske diskussion som selvsagt er relevant, så er det for mig mere, jamen hvorfor er det vigtigt barnet kommer ud med en tissemand eller en tissekone - jo det er skønt at have en af hver, men det er også super skønt at have 5 drenge for de er så dejlige forskellige så det man har er jo ikke 5 drenge, men 5 skønne mennesker. Og for mig at se, går man så langt som kønssortering af en eneste grund nemlig et ønske om et bestemt køn, så er det et voldsomt åg at sætte på det barn, for hvad om det trods tissemand ikke kan leve op til forestillingerne om den DRENG man havde i tankerne da man i den grad bestilte ham. Jeg er sikker du har en skøn mand som er en skøn far til jeres døtre, men jeg ville selv ikke turde løbe risikoen for at bestille en dreng som kan skuffe - og tro mig de bliver aldrig helt som man havde forestillet sig og drenge er lige så skønne forskellige som alle andre, og ikke alle drenge elsker fodbold, fart og spænding, nogen drenge leger bedst med piger og og og...
jeg har en datter der i de grad ikke er en pige pige - tænk om jeg havde bestilt en pige jeg skulle sy kjoler til og nu stod og skulle købe ork masker. Jeg bestilte ikke noget særligt, jeg har ladte mig overraske og elsker netop overraskelsen og vil håbe I sammen kan finde en måde at ønske et barn uden der er betingelser involveret for det er for mig at se ikke retfærdigt for det barn