Kønssortering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2013

Frk.S

Anonym skriver:

Hej igen allesammen

Jeg værdsætter alle jeres indlæg, og respektere jeres holdninger. Jeg er heldigvis meget glad for min mand, så ham skifter jeg ikke lige ud.

Måske er det forkert at tænke i kønssortering, men så alligevel. Vores nabo venter sig nu med pige nr. 3 efter brændende at ønske sig en dreng. Hvis det ikke er sværere at bestemme kønnet, hvorfor så egentlig ikke gøre det.

Der var en der skrev at der kun er 80 % chance for det ønskede køn, men det er ikke tilfældet med denne metode, her er der 99,9 % chance. Det er også interessant, at man gør det hele tiden med køer, en portion tyresæd - kønssorteret i Danmark koster kun 300 kr.

Nå, jeg var godt klar over, at der ville være mange modstandere af kønssortering (ellers var det vel lovligt i Danmark), men jeg er meget interesseret i at vide, om der er nogen, der har nogen erfaringer med det, eller kender nogen der har. Det der bekymre mig er om det er sikkert at gøre ifht. til barnets og moderens sundhed.

Du behøver jo ikke at skifte ham ud for at stoppe med at få flere børn. 

At sammenligne med køer, er simpelthen for langt ude. 

Jeg synes også, som flere andre nævner, at du skal tænke meget grundigt over hvilke signaler i sender til jeres piger.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2013

Troldemommi

Anonym skriver:

Hej allesammen

Jeg har brug for noget viden og hjælp til et meget kontrovercielt emne, nemlig kønssortering.

Jeg har ikke prøvet at være med i denne slags debatgrupper før, og ved ikke om jeg er endt det rigtige sted i den rigtige kategori, men prøver her.

Jeg har to dejlige piger på 2 og 5, som er smukke, dejlige og sunde og raske. Jeg er meget glad for dem. Jeg synes faktisk, at det er så dejligt at have børn, at jeg godt kunne tænke mig et til. Jeg kunne godt tænke mig en dreng, men ville også være glad for en pige mere.

Min mand vil derimod ikke have flere børn, medmindre det bliver en dreng. Vi har derfor gået og leget med tanken om kønssortering. Det er selvfølgelig en stor ting, men det kunne være dejligt at høre fra nogen, der har prøvet det, og høre hvordan det er, og ikke mindst hvordan barnet er, og har det.

Det er ikke muligt i at gøre i Danmark, men til gengæld kan man gøre det i USA, hvor det koster 150.000 kr, eller i Jordan 25.000 kr, Cypern, Dubai og Egypten.

Jeg ved godt, at der er mange modstandere af kønssortering, men jeg vil helt ærligt hellere være gravid med et barn, både min mand og jeg ønsker os, når det nu kan lade sig gøre, end at være gravid med et barn min mand egentlig helst ikke ville have.

Jeg er meget spændt på jeres reaktioner, og håber nogle af jer har nogle erfaringer, som jeg kan bruge.

Jeg syntes slet ikke din mand har fortjent at blive velsignet med et barn mere når kønnet åbenbart er altafgørende 

Monica 

Anmeld Citér

21. oktober 2014

BSB

stjernehimmel skriver:

Meget kort og kontant: jeg synes det er forkasteligt og virkelig kvalmene at sortere et barn fra pga køn... enten ønsker man sig et barn eller også gør man ikke...... LIGE MEGET KØN....

Hvad bliver det næste at han ikke vil have en med mørkt hår, eller som kan lide lilla....

Synes det er en fuldstændig SYG udvikling.....

Rolig nu.....

Anmeld Citér

21. oktober 2014

BSB

Jeg forstår faktisk godt, hun ikke havde lyst til at svare på jeres "spørgsmål". Mange af jer skrev med en så slet skjult blanding af foragt og væmmelse, at der mere var tale om personlige (og egentlig ret uforskammede) angreb end om spørgsmål. Det er helt okay at være uenig - men hvorfor ikke være det på en ordentlig måde, hvor man ikke nedgør eller peger fingre? Det er ikke særlig god stil.

Jeg synes ikke, vælg af køn bør være en mulighed. Men jeg vil ikke nedgøre andre mennesker for at have en anden mening og forsøge at forklare sig.

Anmeld Citér

21. oktober 2014

lillespir26

Aldrig hørt om ofte sex giver drenge og sjældent sex giver piger da pige sædseller lever længer  

Anmeld Citér

21. oktober 2014

Mumto3

Anonym skriver:

Hej igen allesammen

Jeg værdsætter alle jeres indlæg, og respektere jeres holdninger. Jeg er heldigvis meget glad for min mand, så ham skifter jeg ikke lige ud.

Måske er det forkert at tænke i kønssortering, men så alligevel. Vores nabo venter sig nu med pige nr. 3 efter brændende at ønske sig en dreng. Hvis det ikke er sværere at bestemme kønnet, hvorfor så egentlig ikke gøre det.

Der var en der skrev at der kun er 80 % chance for det ønskede køn, men det er ikke tilfældet med denne metode, her er der 99,9 % chance. Det er også interessant, at man gør det hele tiden med køer, en portion tyresæd - kønssorteret i Danmark koster kun 300 kr.

Nå, jeg var godt klar over, at der ville være mange modstandere af kønssortering (ellers var det vel lovligt i Danmark), men jeg er meget interesseret i at vide, om der er nogen, der har nogen erfaringer med det, eller kender nogen der har. Det der bekymre mig er om det er sikkert at gøre ifht. til barnets og moderens sundhed.

Hvad så med at få en ko i stedet for Den er jo billig at kønssortere på og når I er trætte af den kan den køres på slagteri! 

Anmeld Citér

21. oktober 2014

Mumto3

Dorthe1986 skriver:

Okay nu har jeg vandret frem og tilbage til den her tråd og nu må jeg lige ytre mig lidt.

Jeg synes det er SÅ etisk forkert at begynde at sortere på køn. For fanden det er ikke en vase der skal stå i stuen, det er et barn, et menneske! Det kan godt være det er muligt vha videnskaben at kønssortere, men blot fordi det er muligt betyder det jo ikke man skal benytte sig af det, eller at det er godt at benytte sig af! Man må gerne stille sig kritiske spørgsmål ved nogle af vores videnskabelige fremskridt.

Og har i overhovedet tænkt det her igennem, udover at I bare gerne vil have en dreng? Fuck jeg ville føle mig som en fiasko hvis jeg som datter fandt ud af at mine forældre havde gjort så meget ud af at få en dreng! Men det er nu ikke det største spørgsmål her. Hvorfor er det i vil have en dreng? Hvad så hvis det bliver en feminin dreng? En homoseksuel dreng? En piget dreng? Altså hvad lægger i , i kønnet?
Hvem har sagt han overhovedet gider drengeting?

Men tænk lige konsekvenserne igennem ved det her? Tænk hvis alle i landet ønskede sig drenge og sørgede for det kun var det de fik? Altså ved godt jeg rykker et niveau op her, men det er jo spørgsmål man skal forholde sig til.

Nå, men selvom jeg lige har fået koret en smørre af, så har jeg lidt en fornemmelse af at det her er en and.

Sådan er det desværre i Kina Der bliver stort set kun født drenge fordi pigefostre bliver aborteret. Det har medført en kæmpe mangel på ægtefæller, så man nu er ude i at købe eller tilrøve sig en fattig families pige for at sikre en ægtefælle til sin søn. Det er Så forfærdeligt

Anmeld Citér

21. oktober 2014

migxher

Og den her debat er så et år gammel....

Anmeld Citér

21. oktober 2014

TNBC

migxher skriver:

Og den her debat er så et år gammel....

Ja men de skal åbenbart lige hives op igen(der er en anden i donorbarn)

Anmeld Citér

4. april 2015

Yello

Yurie skriver:

Ja men de skal åbenbart lige hives op igen(der er en anden i donorbarn)

Det er vel fordi emnet stadig er lige relevant.

Jeg ser, at det tilsyneladende mest er kvinder der har ytret sig. Må jeg som mand give et bidrag med.

Vores situation omhandler det samme, men er omvendt, idet min kone kun vil have flere børn hvis det kan blive en pige.

Jeg forstår ikke helt harmen i de fleste brevskriveres indlæg, og jeg fornemmer også en vis jalousi, eller er det snarere den om "ræven og rønnebærrene".

I hvert fald vil jeg til spørgeren sige, giv ikke op, vi har tænkt os at forsøge det samme. Min kone er mor til 4 drenge, det er ikke mine allesammen, så vi vil forsøge ikke at få dreng nr. 5.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.