Anonym skriver:
Hej allesammen
Jeg har brug for noget viden og hjælp til et meget kontrovercielt emne, nemlig kønssortering.
Jeg har ikke prøvet at være med i denne slags debatgrupper før, og ved ikke om jeg er endt det rigtige sted i den rigtige kategori, men prøver her.
Jeg har to dejlige piger på 2 og 5, som er smukke, dejlige og sunde og raske. Jeg er meget glad for dem. Jeg synes faktisk, at det er så dejligt at have børn, at jeg godt kunne tænke mig et til. Jeg kunne godt tænke mig en dreng, men ville også være glad for en pige mere.
Min mand vil derimod ikke have flere børn, medmindre det bliver en dreng. Vi har derfor gået og leget med tanken om kønssortering. Det er selvfølgelig en stor ting, men det kunne være dejligt at høre fra nogen, der har prøvet det, og høre hvordan det er, og ikke mindst hvordan barnet er, og har det.
Det er ikke muligt i at gøre i Danmark, men til gengæld kan man gøre det i USA, hvor det koster 150.000 kr, eller i Jordan 25.000 kr, Cypern, Dubai og Egypten.
Jeg ved godt, at der er mange modstandere af kønssortering, men jeg vil helt ærligt hellere være gravid med et barn, både min mand og jeg ønsker os, når det nu kan lade sig gøre, end at være gravid med et barn min mand egentlig helst ikke ville have.
Jeg er meget spændt på jeres reaktioner, og håber nogle af jer har nogle erfaringer, som jeg kan bruge.
Jeg syntes slet ikke din mand har fortjent at blive velsignet med et barn mere når kønnet åbenbart er altafgørende