Kønssortering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg vil sige at jeg ik er direkte modstander af kønssortering. Men jeg mener at det er noget der ska gøres med omtanke.

Jeg tænker på de tilfælde hvor forældrene er bære af en sygdom som ka gives vider fra feks far til søn osv. Der ville det jo være fulstændig logisk man ku gå ind og hjælpe dem til at få en pige, så man var sikker på at sygdommen ik blev givet vidre.

Om jeg mener at det ska bruges til feks frit at vælge om man helst vil ha en dreng eller en pige, så tja altså hvis man mener at man kun ka elske feks en dreng og har muligheden for at betale sig fra det, så er det jo det valg man ka tá!! Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
StineW79 skriver:

Jeg vil sige at jeg ik er direkte modstander af kønssortering. Men jeg mener at det er noget der ska gøres med omtanke.

Jeg tænker på de tilfælde hvor forældrene er bære af en sygdom som ka gives vider fra feks far til søn osv. Der ville det jo være fulstændig logisk man ku gå ind og hjælpe dem til at få en pige, så man var sikker på at sygdommen ik blev givet vidre.

Om jeg mener at det ska bruges til feks frit at vælge om man helst vil ha en dreng eller en pige, så tja altså hvis man mener at man kun ka elske feks en dreng og har muligheden for at betale sig fra det, så er det jo det valg man ka tá!! Vh stine

Ja, det er et valg, man kan tage - men hvad mener du om det? At muligheden eksisterer er vel ikke i sig selv et argument for at udnytte den. 

Anmeld Citér

25. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mor og meget mere skriver:

Ja, det er et valg, man kan tage - men hvad mener du om det? At muligheden eksisterer er vel ikke i sig selv et argument for at udnytte den. 

Det er ik en mulighed jeg selv ville benytte mig af, men mener at det står folk frit for selv at vælge hvad der er bedst for dem. Vh stine

Anmeld Citér

25. november 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Hej allesammen

Jeg har brug for noget viden og hjælp til et meget kontrovercielt emne, nemlig kønssortering.

Jeg har ikke prøvet at være med i denne slags debatgrupper før, og ved ikke om jeg er endt det rigtige sted i den rigtige kategori, men prøver her.

Jeg har to dejlige piger på 2 og 5, som er smukke, dejlige og sunde og raske. Jeg er meget glad for dem. Jeg synes faktisk, at det er så dejligt at have børn, at jeg godt kunne tænke mig et til. Jeg kunne godt tænke mig en dreng, men ville også være glad for en pige mere.

Min mand vil derimod ikke have flere børn, medmindre det bliver en dreng. Vi har derfor gået og leget med tanken om kønssortering. Det er selvfølgelig en stor ting, men det kunne være dejligt at høre fra nogen, der har prøvet det, og høre hvordan det er, og ikke mindst hvordan barnet er, og har det.

Det er ikke muligt i at gøre i Danmark, men til gengæld kan man gøre det i USA, hvor det koster 150.000 kr, eller i Jordan 25.000 kr, Cypern, Dubai og Egypten.

Jeg ved godt, at der er mange modstandere af kønssortering, men jeg vil helt ærligt hellere være gravid med et barn, både min mand og jeg ønsker os, når det nu kan lade sig gøre, end at være gravid med et barn min mand egentlig helst ikke ville have.

Jeg er meget spændt på jeres reaktioner, og håber nogle af jer har nogle erfaringer, som jeg kan bruge.

Meget kort og kontant: jeg synes det er forkasteligt og virkelig kvalmene at sortere et barn fra pga køn... enten ønsker man sig et barn eller også gør man ikke...... LIGE MEGET KØN....

Hvad bliver det næste at han ikke vil have en med mørkt hår, eller som kan lide lilla....

Synes det er en fuldstændig SYG udvikling.....

Anmeld Citér

25. november 2013

Anonym trådstarter

Hej igen allesammen

Jeg værdsætter alle jeres indlæg, og respektere jeres holdninger. Jeg er heldigvis meget glad for min mand, så ham skifter jeg ikke lige ud.

Måske er det forkert at tænke i kønssortering, men så alligevel. Vores nabo venter sig nu med pige nr. 3 efter brændende at ønske sig en dreng. Hvis det ikke er sværere at bestemme kønnet, hvorfor så egentlig ikke gøre det.

Der var en der skrev at der kun er 80 % chance for det ønskede køn, men det er ikke tilfældet med denne metode, her er der 99,9 % chance. Det er også interessant, at man gør det hele tiden med køer, en portion tyresæd - kønssorteret i Danmark koster kun 300 kr.

Nå, jeg var godt klar over, at der ville være mange modstandere af kønssortering (ellers var det vel lovligt i Danmark), men jeg er meget interesseret i at vide, om der er nogen, der har nogen erfaringer med det, eller kender nogen der har. Det der bekymre mig er om det er sikkert at gøre ifht. til barnets og moderens sundhed.

Anmeld Citér

25. november 2013

Anonym trådstarter

Jeg vil gerne lige forklare metoden, så vi taler om det samme. Der er nemlig flere forskellige.

Moderen tager hormoner og producere derved flere æg, så tager man ca. 8 æg fra hende og sætter sammen med mandens æg, der evt. er blevet slynget (en metode der giver 70 % sikkerhed for kønnet). Når æggene har delt sig i 4 tager man 1 celle fra og tjekker dna på den. Der kan man se alvorlige arvelige sygdomme og også kønnet. Så sætter man det/ de æg op med det ønskede køn, og håber på at livmoderen tager imod. Derefter er det en helt almindelig graviditet.

Der er altså ikke tale om aborter osv.

Anmeld Citér

25. november 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hej igen allesammen

Jeg værdsætter alle jeres indlæg, og respektere jeres holdninger. Jeg er heldigvis meget glad for min mand, så ham skifter jeg ikke lige ud.

Måske er det forkert at tænke i kønssortering, men så alligevel. Vores nabo venter sig nu med pige nr. 3 efter brændende at ønske sig en dreng. Hvis det ikke er sværere at bestemme kønnet, hvorfor så egentlig ikke gøre det.

Der var en der skrev at der kun er 80 % chance for det ønskede køn, men det er ikke tilfældet med denne metode, her er der 99,9 % chance. Det er også interessant, at man gør det hele tiden med køer, en portion tyresæd - kønssorteret i Danmark koster kun 300 kr.

Nå, jeg var godt klar over, at der ville være mange modstandere af kønssortering (ellers var det vel lovligt i Danmark), men jeg er meget interesseret i at vide, om der er nogen, der har nogen erfaringer med det, eller kender nogen der har. Det der bekymre mig er om det er sikkert at gøre ifht. til barnets og moderens sundhed.

Når bare I gør jer det klart, hvad I egentlig mener med "køn", tænker jeg...

Er det fordi, det er vigtigt for jer at få et barn med en tissemand og maskuline træk? (Han kan være feminin)

Eller er det for at få en at spille fodbold med? (Det er langt fra givet, han gider)

Er det for en dag at få en svigerdatter? (Han kan være homoseksuel..)

Måske "dumme" spørgsmål, men mener bare, man skal gøre sig det klart, hvad det egentlig er, man ønsker og hvorfor...

Anmeld Citér

25. november 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Jeg vil gerne lige forklare metoden, så vi taler om det samme. Der er nemlig flere forskellige.

Moderen tager hormoner og producere derved flere æg, så tager man ca. 8 æg fra hende og sætter sammen med mandens æg, der evt. er blevet slynget (en metode der giver 70 % sikkerhed for kønnet). Når æggene har delt sig i 4 tager man 1 celle fra og tjekker dna på den. Der kan man se alvorlige arvelige sygdomme og også kønnet. Så sætter man det/ de æg op med det ønskede køn, og håber på at livmoderen tager imod. Derefter er det en helt almindelig graviditet.

Der er altså ikke tale om aborter osv.

Jeg er ikke ligefrem tilhænger af det, men heller ikke 100% modstander af metoden som du beskriver - så længe man ikke ligefrem går så langt som at abortere...

Jeg synes stadig det er synd at din mand  kun vil have et barn mere hvis det bliver en dreng - jeg ville som datter føle mig en smule uønsket hvis jeg hørte det 

Men ellers tænker jeg som Frk. Himmelblå - bare I afstemmer forventninger før I evt. går i gang; altså er det nok for din mand at det bliver en dreng uanset hvordan han vil være som dreng? Også selvom han ikke vil spille fodbold eller i det hele taget være "drenget", også selvom han evt. bliver homoseksuel osv.?

Anmeld Citér

25. november 2013

Kløver

Jeg vil sige nej, med mindre der er en medicinsk årsag og e. God en af slagsen

Har set programmer om de. Slags og blev så ked over de mødre og bestræbelserne

Det er bla også muligt i Spanien men det øger bare chancen, og er langt fra sikkert. En kvinde blev gravid med metoden, hun ønskede sådan en pige men selv med ægsortering fik de en dreng og fik så tvillinge piger i andet forsøg

Jeg forstår ikke hvordan din mand kan sige ha. Kun vil barnet hvis det er en dreng? Der er jo halv chance kun og at give så mange penge synes jeg er grotesk og direkte fjollet

Kan ikke forstå den ene køn over det andet kan være så meget mere værd og ønsket om at få et barn ikke vægter langt højere end kønnet på barnet. I min verden burde man ikke få børn/få flere hvis kønnet betyder mere end barnet. metoden er langt fra 99 % sikker og at gennemgå hormoner osv udelukkende af den årsag forstår jeg ikke, og jeg har selv prøvet hormoner og ved at med 2 børn i forvejen kræver det virkelig noget. Samtidig ved man jo ikke hvornår ma. Bliver gravid og det er jo ret dyrt, og og samtidig øger man jo også risikoen for flerlinger

Anmeld Citér

25. november 2013

Kløver

Wimmie skriver:

Jeg synes stadig det er synd at din mand  kun vil have et barn mere hvis det bliver en dreng - jeg ville som datter føle mig en smule uønsket hvis jeg hørte det 

Men ellers tænker jeg som Frk. Himmelblå - bare I afstemmer forventninger før I evt. går i gang; altså er det nok for din mand at det bliver en dreng uanset hvordan han vil være som dreng? Også selvom han ikke vil spille fodbold eller i det hele taget være "drenget", også selvom han evt. bliver homoseksuel osv.

Enig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.