MyLove E skriver:
Ja den fylder en del i mit hoved fortiden. Skal vi - Skal vi ikke, havde en?
Jeg har en smartfon som Elias meget sjælden bruger.
Jeg ser/høre/læser om børn omkring 2 som bruger den tit og ofte når folk er ude. " Så er der ro og vi ved hvor de er"
Men hvis de er 2-3 må man så ikke gerne både se og høre børn?
I bilen når vi skal nogen steder kommer der en masse bøger med og nogle biler. Elias elsker sine bøger og kan godt sidde længe og selv læse, men sidder også stille og lytter længe når vi læser for ham. Fire- fem bøger kan vi nemt læse i træk.
Men jeg ved også godt at tablet'en er kommet for at blive (eller noget i den stil). Det er højst sandsynligt sådan en hans skolegang kommer til at foregå på. Men derfor skal han vel også lære at lege uden ..???
Hvornår skal vi investere i en tablet? Har i en? Hvordan og hvor bruger jeres børn den?
Denne tråd er ikke for at lyde hellig eller kritiser nogen, men simpelthen fordi jeg er i tvivl.
Hvis I ikke føler behovet, så synes jeg bestemt ikke at I skal købe én.
Jeg synes først at Ipad'en begynder at blive interessant når børnene er store nok til læringsspil, og det kommer vel først sådan rigtigt omkring de 3 år. Men det er på ingen måder et must og børn kan selvfølgelig lære på en masse andre måder.
M.h.t. at have den med ude, så er jeg helt enig med dig i at små børn selvfølgelig bare skal fyre den af og have det sjovt, hvilket indebærer et vist støjniveau. Sådan er det bare, og hvis man ikke kan håndtere det, så skal man ikke invitere børnefamilier.
Vores dreng har kun ved ganske få lejligheder siddet med Ipad'en og set tegnefilm når vi har været ude. Det har været i specielle situationer hvor jeg har vurderet at han har været meget træt/overstimuleret og har haft brug for et afbræk. Men her kunne en bog jo sikkert også gøre det samme.
Anmeld