Den der Ipad/tablet! !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2013

MyLove E

Abemor skriver:

Jeg har selv i Ipad, som mine børn må låne hvis de spørg. De har. Nogle. Gode vendespil, puslespil, ramasjang app, osv. Gode og lærerige spil. 

Når det er sagt så bliver den brugt med måde. Ha. Spiller måske 1 time o. Ugen, og jeg er MEGET modstander af at bruge den når man er ude/ kører bil osv. Ja de er stille, men børn skal lære at kede sig og håndtere dette. 

Lige præcis sådan jeg har det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har en ipad til familien. Vores børn er 6 år og 4 1/2 år. Jeg tror vi har haft vores i 3 år. Det er en rigtig god investering som lærer børnene rigtig meget. Der er rigtig mange gode læringsspil til dem. Vi bruger den desuden til vores på 6 år, hvis han har brug for, at koble fra.

Men det er ikke en must, at have en - men "nice to have"

Anmeld

19. november 2013

MyLove E

MoarHvidovre skriver:

Vi har en ipad til familien. Vores børn er 6 år og 4 1/2 år. Jeg tror vi har haft vores i 3 år. Det er en rigtig god investering som lærer børnene rigtig meget. Der er rigtig mange gode læringsspil til dem. Vi bruger den desuden til vores på 6 år, hvis han har brug for, at koble fra.

Men det er ikke en must, at have en - men "nice to have"

Mange tak for dit input ;-)

Anmeld

19. november 2013

MorDk

Jeg har en tablet som min søn bruger en sjælden gang. (i weekenden) Han spiller spil og ser lidt videoer.

Jeg kunne IKKE finde på at give ham den så han skulle sidde med hoved begravet i den når vi er ude. Han kan lege, sidde ved os eller kede sig. Men man sidder ikke med telefoner/tablets når man er på besøg hos folk. (Det er næsten pinligt synes jeg) Meeeeen der kan være undtagelser... men som udgangspunkt så er smartphones og Tablets NO GO i sociale sammenhænge (med familie/venner)

Anmeld

19. november 2013

Vik

Vi har nu haft tablet i et stykke tid ( manden skal brug en til arbejde), og vores datter på lidt over 3 har kun brugt den de enkelte gange da vi skulle flyve ellers vil hun helst løbe rundt og lege eller læse bøger. 

Anmeld

19. november 2013

modesty

MyLove E skriver:

Ja den fylder en del i mit hoved fortiden. Skal vi - Skal vi ikke, havde en?
Jeg har en smartfon som Elias meget sjælden bruger.

Jeg ser/høre/læser om børn omkring 2 som bruger den tit og ofte når folk er ude. " Så er der ro og vi ved hvor de er"
Men hvis de er 2-3 må man så ikke gerne både se og høre børn?
I bilen når vi skal nogen steder kommer der en masse bøger med og nogle biler. Elias elsker sine bøger og kan godt sidde længe og selv læse, men sidder også stille og lytter længe når vi læser for ham. Fire- fem bøger kan vi nemt læse i træk.

Men jeg ved også godt at tablet'en er kommet for at blive (eller noget i den stil). Det er højst sandsynligt sådan en hans skolegang kommer til at foregå på. Men derfor skal han vel også lære at lege uden ..???

Hvornår skal vi investere i en tablet? Har i en? Hvordan og hvor bruger jeres børn den?

Denne tråd er ikke for at lyde hellig eller kritiser nogen, men simpelthen fordi jeg er i tvivl.

Hvis I ikke føler behovet, så synes jeg bestemt ikke at I skal købe én. 

Jeg synes først at Ipad'en begynder at blive interessant når børnene er store nok til læringsspil, og det kommer vel først sådan rigtigt omkring de 3 år. Men det er på ingen måder et must og børn kan selvfølgelig lære på en masse andre måder.

M.h.t. at have den med ude, så er jeg helt enig med dig i at små børn selvfølgelig bare skal fyre den af og have det sjovt, hvilket indebærer et vist støjniveau. Sådan er det bare, og hvis man ikke kan håndtere det, så skal man ikke invitere børnefamilier.

Vores dreng har kun ved ganske få lejligheder siddet med Ipad'en og set tegnefilm når vi har været ude. Det har været i specielle situationer hvor jeg har vurderet at han har været meget træt/overstimuleret og har haft brug for et afbræk. Men her kunne en bog jo sikkert også gøre det samme.

Anmeld

19. november 2013

2babygirls

MyLove E skriver:

Tak tak ;-)

Sådan ser den ud
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. november 2013

Aabye

MyLove E skriver:

Ja den fylder en del i mit hoved fortiden. Skal vi - Skal vi ikke, havde en?
Jeg har en smartfon som Elias meget sjælden bruger.

Jeg ser/høre/læser om børn omkring 2 som bruger den tit og ofte når folk er ude. " Så er der ro og vi ved hvor de er"
Men hvis de er 2-3 må man så ikke gerne både se og høre børn?
I bilen når vi skal nogen steder kommer der en masse bøger med og nogle biler. Elias elsker sine bøger og kan godt sidde længe og selv læse, men sidder også stille og lytter længe når vi læser for ham. Fire- fem bøger kan vi nemt læse i træk.

Men jeg ved også godt at tablet'en er kommet for at blive (eller noget i den stil). Det er højst sandsynligt sådan en hans skolegang kommer til at foregå på. Men derfor skal han vel også lære at lege uden ..???

Hvornår skal vi investere i en tablet? Har i en? Hvordan og hvor bruger jeres børn den?

Denne tråd er ikke for at lyde hellig eller kritiser nogen, men simpelthen fordi jeg er i tvivl.

Altså vi har en iPad.. 
Det er en manden har fået af hans bedsteforældre. Og vores den ældste leger da også med den.. Men jeg tror det kan tælles på en hånd hvor mange gange han har brugt den. 

Jeg kan ikke se hvorfor de allerede skal introduceres til sådan noget elektronik når de er 2 år gamle. Jeg vil hellere have at de udvikler sig ved udendørs leg, og inden dørs leg. Og jeg vil hellere have at mine unger tegner på et stykke papir med en tusch/farveblyant/blyant end at de skal tegne på en tablet..

Det samme med de små spil man kan hente/købe på sådan en tablet.. Kan virkelig ikke se hvorfor ungerne ikke bare kan lege med deres legetøj.. 

Men det er jo også bare min mening, omkring mine egne børn. Jeg kan ikke se fidusen i at de sidder med næsen ned i en skærm på den måde

Anmeld

19. november 2013

MyLove E

Aabye skriver:

Altså vi har en iPad.. 
Det er en manden har fået af hans bedsteforældre. Og vores den ældste leger da også med den.. Men jeg tror det kan tælles på en hånd hvor mange gange han har brugt den. 

Jeg kan ikke se hvorfor de allerede skal introduceres til sådan noget elektronik når de er 2 år gamle. Jeg vil hellere have at de udvikler sig ved udendørs leg, og inden dørs leg. Og jeg vil hellere have at mine unger tegner på et stykke papir med en tusch/farveblyant/blyant end at de skal tegne på en tablet..

Det samme med de små spil man kan hente/købe på sådan en tablet.. Kan virkelig ikke se hvorfor ungerne ikke bare kan lege med deres legetøj.. 

Men det er jo også bare min mening, omkring mine egne børn. Jeg kan ikke se fidusen i at de sidder med næsen ned i en skærm på den måde

Men det jo også sådan jeg har det.
Jeg vil hellere lære Elias at du tegne og spille bræt spil.

Men på den anden side ved jeg jo også godt at det kommer til at blive en del af deres hverdag.
Jeg ved at mange børnehaver har dem allerede.

Men jeg tror vi venter lidt med at anskaffe os en her i familien :-D

Anmeld

19. november 2013

Aabye

MyLove E skriver:

Men det jo også sådan jeg har det.
Jeg vil hellere lære Elias at du tegne og spille bræt spil.

Men på den anden side ved jeg jo også godt at det kommer til at blive en del af deres hverdag.
Jeg ved at mange børnehaver har dem allerede.

Men jeg tror vi venter lidt med at anskaffe os en her i familien :-D

Så synes jeg ikke du skal købe en.. Din dreng kan evt lære at bruge den henne i børnehaven.. 

Jeg ville ikke have noget imod at vores den ældste fik en i gave på et tidspunk når han selv ønsker sig en.. Men kom han nu og sagde at han gerne ville have en ville han få et nej.. Måske når han er 5 år eller sådan noget.. 
Min mor har ellers sagt at hun godt vil give ham en, men han er kun 2.5 så der sagde jeg nej.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.