Den der Ipad/tablet! !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2013

ESV

MyLove E skriver:

Ja den fylder en del i mit hoved fortiden. Skal vi - Skal vi ikke, havde en?
Jeg har en smartfon som Elias meget sjælden bruger.

Jeg ser/høre/læser om børn omkring 2 som bruger den tit og ofte når folk er ude. " Så er der ro og vi ved hvor de er"
Men hvis de er 2-3 må man så ikke gerne både se og høre børn?
I bilen når vi skal nogen steder kommer der en masse bøger med og nogle biler. Elias elsker sine bøger og kan godt sidde længe og selv læse, men sidder også stille og lytter længe når vi læser for ham. Fire- fem bøger kan vi nemt læse i træk.

Men jeg ved også godt at tablet'en er kommet for at blive (eller noget i den stil). Det er højst sandsynligt sådan en hans skolegang kommer til at foregå på. Men derfor skal han vel også lære at lege uden ..???

Hvornår skal vi investere i en tablet? Har i en? Hvordan og hvor bruger jeres børn den?

Denne tråd er ikke for at lyde hellig eller kritiser nogen, men simpelthen fordi jeg er i tvivl.

Jeg har en jeg bruger i forbindelse med stiudie denne r bare noget nemmere at have med end en stor og klodset bærbar computer. Emilie som lige er blevet 4 æææææææææælsker den men får max lov til at spille et par gange om måneden. Jeg tænker at vi låske skal bruge en til når hun starter i skole om 2 års tid men heller ikke før, jeg er nok meget gammeldags på det punkt for hun har hverken tablet eller fjernsyn på værelset og det ændre sig altså ikke lige foreløbigt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2013

MyLove E

2babygirls skriver:

Vores pige på 3 bruger vores iPad til vendespil, tællespil, og andet lærerigt... Har hentet en sød app med børnesange og fakter i, så forældrene lærer også.

I og med vi har to synes jeg ikke hun selv skal have en.

Elias vil hellere ikke få sin egen. Det vil helt sikkert blive en familie ting hvis vi skal ha en .. Men tak for input Hvad hedder den app med sangene?

Anmeld

18. november 2013

MyLove E

ESV skriver:

Jeg har en jeg bruger i forbindelse med stiudie denne r bare noget nemmere at have med end en stor og klodset bærbar computer. Emilie som lige er blevet 4 æææææææææælsker den men får max lov til at spille et par gange om måneden. Jeg tænker at vi låske skal bruge en til når hun starter i skole om 2 års tid men heller ikke før, jeg er nok meget gammeldags på det punkt for hun har hverken tablet eller fjernsyn på værelset og det ændre sig altså ikke lige foreløbigt..

Så er jeg også gamle dags. I mine øre og øjne er det helt mærkeligt hvis en fire årig havde tv på værelset

Anmeld

18. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Kan ikk se ideen i at købe så dyr en ting, hvis i ikk synes interessen er der? 

Vi har ikke en. Kunne da være meget lækkert, men med vores økonomi er det ikke lige førsteprioriteten

kunne helt ærligt aldrig drømme om at købe en for vores søns skyld! Han skal nok lære at spille vendespil, lægge puslespil osv alligevel  

Jeg har det nok lidt sådan at det er fint at ungerne kan låne forældrenes, hvis de har en, men de skal dæleme ikk have deres egen i den alder.

Anmeld

18. november 2013

MyLove E

Mor11 skriver:

Kan ikk se ideen i at købe så dyr en ting, hvis i ikk synes interessen er der? 

Vi har ikke en. Kunne da være meget lækkert, men med vores økonomi er det ikke lige førsteprioriteten

kunne helt ærligt aldrig drømme om at købe en for vores søns skyld! Han skal nok lære at spille vendespil, lægge puslespil osv alligevel  

Jeg har det nok lidt sådan at det er fint at ungerne kan låne forældrenes, hvis de har en, men de skal dæleme ikk have deres egen i den alder.

Ikke for at prale af min søn ( okay så lidt da) Men han er faktisk skide dygtig til sådan nogle ting, han har siden sidste jul spillet billedlotteri præcis som man skal og vi har lige lånt et skønt 80' spil af min moster om farver. Det er han også rigtig god til. ( sætter lige et billede ind af det)

Det er også derfor jeg så meget i tvivl. Det skal altså lige siges at han får ikke sin egen men VI vil få en som familie hvis det skulle være at vi skal ha en.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. november 2013

2babygirls

MyLove E skriver:

Elias vil hellere ikke få sin egen. Det vil helt sikkert blive en familie ting hvis vi skal ha en .. Men tak for input Hvad hedder den app med sangene?

Kigger lige i morgen. Den ligger nede i stuen

Anmeld

18. november 2013

MyLove E

2babygirls skriver:

Kigger lige i morgen. Den ligger nede i stuen

Tak tak ;-)

Anmeld

18. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
MyLove E skriver:

Ikke for at prale af min søn ( okay så lidt da) Men han er faktisk skide dygtig til sådan nogle ting, han har siden sidste jul spillet billedlotteri præcis som man skal og vi har lige lånt et skønt 80' spil af min moster om farver. Det er han også rigtig god til. ( sætter lige et billede ind af det)

Det er også derfor jeg så meget i tvivl. Det skal altså lige siges at han får ikke sin egen men VI vil få en som familie hvis det skulle være at vi skal ha en.

Nå okay men synes helt klart i skal overveje jeres eget behov mere end hans, da det slet ikk er sikkert at han gider den  

og hallo, hvor er han bare sej!!!!!  

Anmeld

18. november 2013

MyLove E

Mor11 skriver:

Nå okay men synes helt klart i skal overveje jeres eget behov mere end hans, da det slet ikk er sikkert at han gider den  

og hallo, hvor er han bare sej!!!!!  

Han vil godt lidt på min telefon. Men han kan ikke rigtig finde ud af det. Men tænker også at når han kan og vil spille alm spil, skal han blive ved med det.
Tak ja han er ret sej, mors dygtige 2 1 / 2 årige

Anmeld

19. november 2013

Mum33

MyLove E skriver:

Ja den fylder en del i mit hoved fortiden. Skal vi - Skal vi ikke, havde en?
Jeg har en smartfon som Elias meget sjælden bruger.

Jeg ser/høre/læser om børn omkring 2 som bruger den tit og ofte når folk er ude. " Så er der ro og vi ved hvor de er"
Men hvis de er 2-3 må man så ikke gerne både se og høre børn?
I bilen når vi skal nogen steder kommer der en masse bøger med og nogle biler. Elias elsker sine bøger og kan godt sidde længe og selv læse, men sidder også stille og lytter længe når vi læser for ham. Fire- fem bøger kan vi nemt læse i træk.

Men jeg ved også godt at tablet'en er kommet for at blive (eller noget i den stil). Det er højst sandsynligt sådan en hans skolegang kommer til at foregå på. Men derfor skal han vel også lære at lege uden ..???

Hvornår skal vi investere i en tablet? Har i en? Hvordan og hvor bruger jeres børn den?

Denne tråd er ikke for at lyde hellig eller kritiser nogen, men simpelthen fordi jeg er i tvivl.

Jeg har selv i Ipad, som mine børn må låne hvis de spørg. De har. Nogle. Gode vendespil, puslespil, ramasjang app, osv. Gode og lærerige spil. 

Når det er sagt så bliver den brugt med måde. Ha. Spiller måske 1 time o. Ugen, og jeg er MEGET modstander af at bruge den når man er ude/ kører bil osv. Ja de er stille, men børn skal lære at kede sig og håndtere dette. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.