Den der Ipad/tablet! !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.557 visninger
34 svar
22 synes godt om
18. november 2013

MyLove E

Ja den fylder en del i mit hoved fortiden. Skal vi - Skal vi ikke, havde en?
Jeg har en smartfon som Elias meget sjælden bruger.

Jeg ser/høre/læser om børn omkring 2 som bruger den tit og ofte når folk er ude. " Så er der ro og vi ved hvor de er"
Men hvis de er 2-3 må man så ikke gerne både se og høre børn?
I bilen når vi skal nogen steder kommer der en masse bøger med og nogle biler. Elias elsker sine bøger og kan godt sidde længe og selv læse, men sidder også stille og lytter længe når vi læser for ham. Fire- fem bøger kan vi nemt læse i træk.

Men jeg ved også godt at tablet'en er kommet for at blive (eller noget i den stil). Det er højst sandsynligt sådan en hans skolegang kommer til at foregå på. Men derfor skal han vel også lære at lege uden ..???

Hvornår skal vi investere i en tablet? Har i en? Hvordan og hvor bruger jeres børn den?

Denne tråd er ikke for at lyde hellig eller kritiser nogen, men simpelthen fordi jeg er i tvivl.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2013

Laulund87

Maria får en til januar

Det skulle egentlig have været hendes fødselsdagsgave her i næste måned, men vi venter til januar og forventer at finde et tilbud

Hun er helt opslugt af den de har på biblioteket og jeg kan se hvor meget hun lærer i forhold til at tælle osv.

Anmeld

18. november 2013

Pige2009

Jeg har en tablet for min egen skyld og ikke for min datters. Bevares... hun er 4 år og bruger den hjemmevant. Dog kun ca. et par gange om måneden, da det i min optik ikke er legetøj for hende.

Den er med på ferier, men hvis jeg kunne da sagtens leve uden, den er bare sjov og nem at have med!

Anmeld

18. november 2013

B&J

vi har ikke en inu, men fordi vi ikke har råd, daniel har fået lov at låne min søster ipad og han elsker når han lige er kommet hjem side og spille i en ½-1 time også gider han ikke den mere, ellers spiller vi spil sammen der på, ellers spiller vi lidt på den i 10minutter inden han skal i seng.

men jo han elsker den og kan finde ud af den til hudløshed det er faktisk skræmmende.

men min mor har snakket om hun vil give ham en om det er i sjov eller alvor ja ved jeg ikke for den kost er da en del penge sådan en fætter

men det gode er han er ikke så god til at ligge pusle spil hvorfor ved jeg ikke, men på ipad der er han virkelig god til det uden hjælp mærkeligt

Anmeld

18. november 2013

TNBC

MyLove E skriver:

Jeg ser/høre/læser om børn omkring 2 som bruger den tit og ofte når folk er ude. " Så er der ro og vi ved hvor de er"
I bilen når vi skal nogen steder kommer der en masse bøger med og nogle biler. Elias elsker sine bøger og kan godt sidde længe og selv læse, men sidder også stille og lytter længe når vi læser for ham. Fire- fem bøger kan vi nemt læse i træk.

Men jeg ved også godt at tablet'en er kommet for at blive (eller noget i den stil). Det er højst sandsynligt sådan en hans skolegang kommer til at foregå på. Men derfor skal han vel også lære at lege uden ..???

Hvornår skal vi investere i en tablet? Har i en? Hvordan og hvor bruger jeres børn den?

Denne tråd er ikke for at lyde hellig eller kritiser nogen, men simpelthen fordi jeg er i tvivl.

Hvis I ikke kan se grunden til det, behøver I jo ikke købe en. Han viser ikke intressere for det.

Det er ikke noget man skal have, og måske en dag finder han intressere for det og så kan i jo se på det, til den tid.

Anmeld

18. november 2013

2babygirls

MyLove E skriver:

Vores pige på 3 bruger vores iPad til vendespil, tællespil, og andet lærerigt... Har hentet en sød app med børnesange og fakter i, så forældrene lærer også.

I og med vi har to synes jeg ikke hun selv skal have en.

Anmeld

18. november 2013

Victoriasmor88

Min datter er 2 år og har en ipad.. For mig handler det slet ikke om at børn bare skal sættes væk med en Ipad og så kan de ellers underholde sig selv - eller det er i hvert fald kun en fordom andre har.. Min datter er i den grad mindst lige så meget på, som hun er når hun leger med sine dukker og andet legetøj. Hun råber højlydt når hun har fundet noget interessant som hun selvfølgelig gerne vil vise og langt det meste af tiden leger vi sammen på hendes ipad. 

Når dette er sagt så er altid med MÅDE! hvilket vil sige at hun ikke leger med den hele dagen, dette er ikke noget jeg bestemmer, men jeg tror ikke på at man hjælper børn ved konstant at begrænse dem - Min datter gider ikke lege med den mere en 30 min så lægger hun den fra sig igen 

Hun finder i øvrigt meget ro i sin Ipad og er blevet meget bedre til at koncentrere sig om en ting - sådan som man nu kan forvente af et barn på 2,5 år. 

Anmeld

18. november 2013

MyLove E

Laulund87 skriver:

Maria får en til januar

Det skulle egentlig have været hendes fødselsdagsgave her i næste måned, men vi venter til januar og forventer at finde et tilbud

Hun er helt opslugt af den de har på biblioteket og jeg kan se hvor meget hun lærer i forhold til at tælle osv.

Hun bliver også fire nu her ikke? ?

Jeg ved også godt det drejer sig om at finde de rigtige spil og lærings programmer.

Tak for input. .

Anmeld

18. november 2013

MyLove E

Prinsesse2ben skriver:

Min datter er 2 år og har en ipad.. For mig handler det slet ikke om at børn bare skal sættes væk med en Ipad og så kan de ellers underholde sig selv - eller det er i hvert fald kun en fordom andre har.. Min datter er i den grad mindst lige så meget på, som hun er når hun leger med sine dukker og andet legetøj. Hun råber højlydt når hun har fundet noget interessant som hun selvfølgelig gerne vil vise og langt det meste af tiden leger vi sammen på hendes ipad. 

Når dette er sagt så er altid med MÅDE! hvilket vil sige at hun ikke leger med den hele dagen, dette er ikke noget jeg bestemmer, men jeg tror ikke på at man hjælper børn ved konstant at begrænse dem - Min datter gider ikke lege med den mere en 30 min så lægger hun den fra sig igen 

Hun finder i øvrigt meget ro i sin Ipad og er blevet meget bedre til at koncentrere sig om en ting - sådan som man nu kan forvente af et barn på 2,5 år. 

Mange tak for dit positive input.
Spiller/ leger hun mest på den eller ser hun også film på den?

Anmeld

18. november 2013

Laulund87

MyLove E skriver:

Hun bliver også fire nu her ikke? ?

Jeg ved også godt det drejer sig om at finde de rigtige spil og lærings programmer.

Tak for input. .

Jo hun gør, men jeg kunne nok have fundet på at give hende en noget før.

Ja det er jo bare med at finde noget der er alderssvarende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.