Hvor meget bruger bedsteforældre på julegave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hey! 

Jeg tænkte på om I er tilfredse med det beløb som jeres forældre (bedsteforældre/mormor/morfar/farmor/farfar) giver jeres børn i julegave? 

Hvor meget giver det?

Får i pengene og skal selv købe dem? 

Min far snakkede lidt om at give mig penge til sønnens julegave i år da det er noget der skal bestilles over nettet... men ellers plejer de selv at købe noget fra den liste med ønsker de får...

Min eks svigermor har kun det ene barnebarn, så hun giver altid 3-5 store, dyre gaver men mine forældre giver for max. 300 kr....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2013

Frk.S

Jeg kender ikke lige beløbet de giver for (og måske svinger det fra år til år) og det er da også fløjtende ligegyldigt, det er jo ikke beløbet det kommer an på.

Så ja jeg er selvfølgelig fuldt ud tilfreds med de gaver bedsterne kommer med - de giver nogle gode gaver som tydeligt viser at der er lagt tanker og kærlighed bag.

Anmeld

15. november 2013

Mor til Majbørn

Mine forældre giver ca. 300 til hvert barnebarn til jul og 500 kr til fødselsdag - nogle gange får vi kontanter så vi forældre kan købe dem på vegne af bedsteforældrene.

Jeg er egentlig meget fint tilfreds med beløbet fordi jeg synes, at VI er forældrene og bør give de største gaver (det lyder måske åndssvagt, men sådan har jeg det). Så jeg er glad for, at det ikk er 2000 kr-gaver de dukker op med...

Anmeld

15. november 2013

Clisolka

Jeg har ingen anelse om hvilket beløb min mor giver gaver for i julegave, og det er heller ikke vigtigt for mig  Det der er vigtigt er, at ungerne kan lide deres gaver, uanset prisen. Sådan er jeg opdraget, og sådan vil jeg opdrage mine børn 

Nogle gange har jeg fået pengene, så jeg selv kunne købe - hun syntes det er svært at finde på gave til en 3-årig nu, og jeg er fuldt ud enig 

Anmeld

15. november 2013

L&V

Anonym skriver:

Hey! 

Jeg tænkte på om I er tilfredse med det beløb som jeres forældre (bedsteforældre/mormor/morfar/farmor/farfar) giver jeres børn i julegave? 

Hvor meget giver det?

De får for ALT for meget efter min mening men fe er de eneste børnebørn der er og der kommer ik flere så de er møg forkælet.
Tænker ikke beløbet har noget at sige bare de får hva de ønsker sig. Og nej vi køber ik gaverne det gør de selv. Men vi køber ofte fra olderne da de er lidt lost mht småbørns sager

Anmeld

15. november 2013

lycly

Anonym skriver:

Hey! 

Hvor meget giver det?

Jeg vil tro at mine børn får hver for omkring 500 kr af bedsteforældrene (mine forældre) men det betyder intet for mig. De får noget som de virkelig kan bruge og det er det absolut vigtigste. Min mor er super god til at købe ting som ikke står på ønskeseddelen men som lige er det helt rigtige

Anmeld

15. november 2013

serinasmor

Anonym skriver:

Hey! 

Hvor meget giver det?

Aner ikke hvad hun får for (eller hvad de andre får for)

Egentlig er jeg også lige glad det er ikke mit bord og de køber selv gaver

Anmeld

15. november 2013

Aabye

Anonym skriver:

Hey! 

Hvor meget giver det?

Jeg går overhovedet ikke op i beløbet mine forældre og svigerforældre køber gaver for til mine børn.. Det vigtigste er om der ER en gave fra dem.. Om den så har kostet 50 kr eller 3000 er jeg egentlig ret ligeglad.. Det må de selv bestemme.. 

Der hvor jeg dog tror jeg kunne stejle en smule var hvis den ene af ungerne fik for 1000 kr og den anden fik for 150 kr. 
Ikke så meget nu her imens de er så små, mere når de er gamle nok til at forstå tingenes værdi..

De eneste der plejer at give os pengene så vi selv kan købe noget er min mands bedsteforældre. Sidste år fik vi 500 kr til hver af drengene.. Så 1000 kr i alt.. Vi købte det vi synes de skulle have, og så kom de resterende penge i deres sparebøsser..

Anmeld

15. november 2013

Vik

Det er meget forskelligt med farmor/farfar og det styrer de selv. Vi skriver ønskeliste med ting fra 50 kr til 600, så må de selv vælge hvor meget de kan/ vil give. I år ved jeg at deres budget er 500. Mine forældre bor i udlandet og hun får ca. 100-200 euro om året til gaver ( tilsammen jul og fødselsdag) og så har de altid nogle små gaver hun får når vi er på besøg hos dem.

Anmeld

15. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg vil sige det sådan, at bedsteforældrene har fejlet på ét område, nemlig opdragelsen af deres børn, hvis disse overhovedet overvejer at problematisere gavebeløbet til deres børn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.