Hvor meget bruger bedsteforældre på julegave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Hey! 

Jeg tænkte på om I er tilfredse med det beløb som jeres forældre (bedsteforældre/mormor/morfar/farmor/farfar) giver jeres børn i julegave? 

Hvor meget giver det?

Får i pengene og skal selv købe dem? 

Til seneste fødselsdag blev der givet en tegneblok og andre småting, for det var det, der var ønsket, men til jul bliver der formentligt købt en Ipad, og der er givet alt fra helt små gaver til nye cykler - beløbet er altså underordnet, det handler om ønsker og behov.
I øvrigt er mine børn opdraget med "jeg kunne ønske mig" i stedet for "sådan én vil jeg have", og de er glade og taknemmelige for alle gaver, de tager det ikke for givet, og det er jeg glad for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2013

Guldet

Det har jeg ingen anelse om - De giver hvad de har lyst og råd til Det samme gør vi til dem Det er tanken der tæller og ikke beløbet på gaven

Anmeld

15. november 2013

SjeBets

Tilfredse med beløbet, jeg er ikke sikker på jeg forstår...

Bedsterne giver for hvad de vil og de giver hvad de vil. Hvad de giver for har jeg ingen anelse om overhovedet. De spørger efter ønskelister men så er det også det, nogle gange får de noget fra den andre gange gør de ikke.

Jeg vil slet ikke blande mig i hvad de gør.

Der er vel ikke gavepligt. Jeg håber vitterlig at de giver fordi de har lyst og ikke fordi at de føler de skal

Anmeld

15. november 2013

bøllen

Anonym skriver:

Hey! 

Jeg tænkte på om I er tilfredse med det beløb som jeres forældre (bedsteforældre/mormor/morfar/farmor/farfar) giver jeres børn i julegave? 

Hvor meget giver det?

Kender ikke beløbet hvilket også er irrelevant . Er taknemlig for de tænker på ungerne og giver dem en gave

Anmeld

15. november 2013

C-Dog

Altså det var da meget fedt da man havde det eneste barnebarn i familien og næsten fik en pony hver jul, men jeg og ungerne er også tilfredse nu hvor der er omkring 10 børnebørn på hver side og beløbet er faldet, gaven er stadig købt med en kærlig tanke. Dog er jeg meget utilfreds med at drengebørn er mindre værd på min mors side, og deres gaver ofte er noget lal (engang fik min søn kattelegetøj, han var 2 år, ikke et dyr!) og pigerne får flotte fine gaver hvor der virkelig er lagt omtanke i at finde det de vil have, til de penge det må koste.

Anmeld

15. november 2013

Annette A

Vi synes personligt at vores giver for alt for meget, men det er jo deres valg og vi har snakket med dem om det. De får både til fødelsdagsgaver og julegaver for ca. 1000 kr af farmor og farfar. Men de har så kun vores tre børn som er deres børnebørn sir de som begrundelse, pga de kun selv har fået en søn. Min mor derimod har 9 børnebørn så hun giver højest for 100-200 kr i julegaver. 

Men uanset prisen sætter vi pris på det de får og vi har slet ikke selv råd til at give vores børn for mere end 100 kr og ja det vigtige er jo så meget andet end prisen. Men personligt uanset hvor mange penge jeg selv tjente ville jeg aldrig give dem for mere end 300 kr i julegaver.

Anmeld

15. november 2013

tarkoflen

Nu har vi ikke holdt jul endnu med Thea, men jeg er da fløjtende ligeglad med hvilket beløb der bliver givet gave for, og vil faktisk sige, at hvis de valgte ikke at give gave i år, så ville det også være fint, hun sover jo nok, når der skal pakkes gaver op alligevel

Jeg forstår ikke helt, at man kan gå op i, hvilket beløb der er købt for, hvis der er købt en gave

Anmeld

15. november 2013

Menne

Jeg går meget op i at ville lære mit barn, at størrelse og beløb ikke kan fastlægges på gaver. Man skal altid være taknemmelig ligemeget om gaven har kostet 100 eller 500 kr. Det vigtigste er vel at det er noget man har ønsketsig eller bliver glad for. I år har jeg fx købt gave til min lillebror for 750 kr, da jeg fandt den perfekte gave til ham.. Det kommer til at gå lidt ud over de andre familiemedlemmer. Min søster får fx "kun" for 200... Jeg hader faste pengebeløb 

Anmeld

15. november 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Hey! 

Hvor meget giver det?

I min familie er hvert beløb til dem de skal ha gaver max 250 pr familie der giver... Kæresten er vist 200 kr... Da min mor levede købte hun selv til hende af min men min gamle far giver penge, nogle gange ber han mig finde en ting til hende og andre gange får hun kontanter af ham.... Jeg har det helt fint med den måde det køre på... Og nogle gange når en ikke har det store budget så bliver gaven mindre og det er fint..

Anmeld

15. november 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har en "regel"om, at man giver for 250-300 kr. uanset om det er fødselsdag, jul eller noget tredje. Det er lige meget om det er fætter, kusine, farmor, mormor mv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.