nu raser debatten omkring enlige kvinder der bliver insemineret, og jeg kan se, at der er flere der mener, at der skal være noget fysisk galt med en for, at de syntes man må få det betalt af det offentlige. udover min politiske overbevisning, der strider imod al brugerbetaling, så er jeg både rystet og faktisk såret over de holdninger.
på papiret er der intet galt med hverken min mand eller jeg, alligevel har vi prøvet i over 2 år, at få et barn uden held. vi har været igennem 3 inseminations forsøg og skal (vist nok) igennem et 4. til august. Jeg ville være utrolig ked af, hvis vi ikke kunne få hjælp og jeg syntes så absolut ikke, at vi kan få NOK hjælp, sådan som lovgivningen er nu.
Jeg må bare høre, om det er en generel holdning derude, at der SKAL være noget galt med en på papiret for at I syntes det er ok at få hjælp på det offentliges regning? og hvorfor er I, der har en fysisk skavank, hævet over fx min mand og jeg (der tydeligvis heller ikke kan få børn, men af uforklarlige årsager) i forhold til at få hjælp?
Det skinner nok ret tydeligt igennem, at jeg mener, at alle burde kunne få hjælp til at få - ikke bare et barn - men BØRN; enlige, homoseksuelle, dem der er noget galt med og dem der er uforklarligt barnløse: alle!
Anmeld