nogen der er mere berettiget til hjælp end andre????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2009

pussekat

TILLYKKE MED DAGEN

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2009

oo

pussekat skriver:

TILLYKKE MED DAGEN

tak

Anmeld

24. juli 2009

Plysbjørnen

Tjuhl skriver:

nu raser debatten omkring enlige kvinder der bliver insemineret, og jeg kan se, at der er flere der mener, at der skal være noget fysisk galt med en for, at de syntes man må få det betalt af det offentlige. udover min politiske overbevisning, der strider imod al brugerbetaling, så er jeg både rystet og faktisk såret over de holdninger.

på papiret er der intet galt med hverken min mand eller jeg, alligevel har vi prøvet i over 2 år, at få et barn uden held. vi har været igennem 3 inseminations forsøg og skal (vist nok) igennem et 4. til august. Jeg ville være utrolig ked af, hvis vi ikke kunne få hjælp og jeg syntes så absolut ikke, at vi kan få NOK hjælp, sådan som lovgivningen er nu.

Jeg må bare høre, om det er en generel holdning derude, at der SKAL være noget galt med en på papiret for at I syntes det er ok at få hjælp på det offentliges regning? og hvorfor er I, der har en fysisk skavank, hævet over fx min mand og jeg (der tydeligvis heller ikke kan få børn, men af uforklarlige årsager) i forhold til at få hjælp?

Det skinner nok ret tydeligt igennem, at jeg mener, at alle burde kunne få hjælp til at få - ikke bare et barn - men BØRN; enlige, homoseksuelle, dem der er noget galt med og dem der er uforklarligt barnløse: alle!

Jo nok burde alle have ret til børn det kan vi næsten godt blive enige om, er ikke helt enige med dig i at homoseksuelle skal kunne få dem, men det er fordi at hvis det var meningen fra naturensside at mand-mand og kvinde-kvinde par skulle få børn havde naturen nok selv sørget for at det kunne lade gøre...

Men jeg er ikke enige når det drejer sig om en mor til 4, der finder sig en ny mand (som i øvrigt er dum nok til at skrive under på at være far til det ene barn uden at være det) skal have betalt barnløshedsbehandling af det offentlige...

Så synes jeg vi er nået grænsen.. de penge burde være brugt på nogen som virkelig ønsker sig det barn...

Anmeld

25. juli 2009

pussekat

Jo nok burde alle have ret til børn det kan vi næsten godt blive enige om, er ikke helt enige med dig i at homoseksuelle skal kunne få dem, men det er fordi at hvis det var meningen fra naturensside at mand-mand og kvinde-kvinde par skulle få børn havde naturen nok selv sørget for at det kunne lade gøre...

Men jeg er ikke enige når det drejer sig om en mor til 4, der finder sig en ny mand (som i øvrigt er dum nok til at skrive under på at være far til det ene barn uden at være det) skal have betalt barnløshedsbehandling af det offentlige...

Så synes jeg vi er nået grænsen.. de penge burde være brugt på nogen som virkelig ønsker sig det barn...

hejsa
det er jeg 100 % end med dig i dem som ikke her børn skal have alt den hjælp det skal for det lykke og jeg ved det jeg / vi ønske at vi kan få vorse ønske barn

Anmeld

25. juli 2009

oo

Trold skriver:

det kan jo heller ikke lade sig gøre fra naturens side, at min mand og jeg får børn sammen, så det syntes jeg er et rigtig træls argument. hvis man endelig skal snakke om den slags ting, så skulle man hellere debattere hvilke mennesker der er egnet til at få børn overhovedet.
som barnløs får man stillet en masse spørgsmål omkring grundene til ens ønske om at blive forældre, som "normale" forældre ikke får stillet og ikke skal tage stilling til. De blir bare gravide og får ligeså mange børn de ønsker, mens vi skal forsvarer vores ønske om at få børn og hvis vi skal have mere end et eller hvis vi løber tør for forsøg på det offentliges regning (hvilket man gør ret hurtigt), så skal man betale rigtig rigtig mange penge på privatklinikker (som jeg jo mener burde nedlægges, så der er lige adgang til sundhedsvæsenet for alle)

Anmeld

25. juli 2009

ønskebørn74

Tjuhl skriver:

det kan jo heller ikke lade sig gøre fra naturens side, at min mand og jeg får børn sammen, så det syntes jeg er et rigtig træls argument. hvis man endelig skal snakke om den slags ting, så skulle man hellere debattere hvilke mennesker der er egnet til at få børn overhovedet.
som barnløs får man stillet en masse spørgsmål omkring grundene til ens ønske om at blive forældre, som "normale" forældre ikke får stillet og ikke skal tage stilling til. De blir bare gravide og får ligeså mange børn de ønsker, mens vi skal forsvarer vores ønske om at få børn og hvis vi skal have mere end et eller hvis vi løber tør for forsøg på det offentliges regning (hvilket man gør ret hurtigt), så skal man betale rigtig rigtig mange penge på privatklinikker (som jeg jo mener burde nedlægges, så der er lige adgang til sundhedsvæsenet for alle)

Hej søde,

Og først kæmpe tillykke med dagen!!!

Jeg er lidt nysgerrig... Ved du hhvad et forsøg beskriver, når man modtager ivf behandling?

Anmeld

25. juli 2009

oo

ønskebarn74 skriver:

Hej søde,

Og først kæmpe tillykke med dagen!!!

Jeg er lidt nysgerrig... Ved du hhvad et forsøg beskriver, når man modtager ivf behandling?

nej, ikke rigtigt. vi har ikke haft talt rigtig om det med vores læge på klinikken endnu, fordi hun er så positivt stemt overfor inesmination. men jeg regner med, at vi skal tale om det på onsdag...

jeg tror også, at det er så evigt forskelligt fra kvinde til kvinde, fordi der er så mange ting der spiller ind: har man pco, er der en diagnose på ufrugtbarheden, hvor mange hormoner skal man have, hvilke hormoner skal man have osv osv.

Har du været i IVF?

Anmeld

25. juli 2009

ønskebørn74

Tjuhl skriver:

nej, ikke rigtigt. vi har ikke haft talt rigtig om det med vores læge på klinikken endnu, fordi hun er så positivt stemt overfor inesmination. men jeg regner med, at vi skal tale om det på onsdag...

jeg tror også, at det er så evigt forskelligt fra kvinde til kvinde, fordi der er så mange ting der spiller ind: har man pco, er der en diagnose på ufrugtbarheden, hvor mange hormoner skal man have, hvilke hormoner skal man have osv osv.

Har du været i IVF?

Et forsøg betegner:

1ægudtagning og oplægning, er der flere æg er dette oplægninger og ikke forsøg... Så kryds fingre for at der er mange æg... Så kan man få lagt op en del gange i et forsøg...

En af mine venninder fik lagt æg op 6 gange i et forsøg... Vildt ikke?

Anmeld

25. juli 2009

oo

ønskebarn74 skriver:

Et forsøg betegner:

1ægudtagning og oplægning, er der flere æg er dette oplægninger og ikke forsøg... Så kryds fingre for at der er mange æg... Så kan man få lagt op en del gange i et forsøg...

En af mine venninder fik lagt æg op 6 gange i et forsøg... Vildt ikke?

WOW! tak for forklaringen, nu er bryllupsdagen lige blevet lidt bedre  det er jo ret vildt og ret fantastisk, hvis man da har mange æg, men det tager da lidt af stressen af de 3 forsøg, hva

Anmeld

25. juli 2009

ønskebørn74

Tjuhl skriver:

WOW! tak for forklaringen, nu er bryllupsdagen lige blevet lidt bedre  det er jo ret vildt og ret fantastisk, hvis man da har mange æg, men det tager da lidt af stressen af de 3 forsøg, hva

Ja for dem hvor der er en del gode æg, ved nogen er der jo kun få eller ingen. Og så må de møllen igennem igen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.