Plukveer - hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2013

Lykke:)

MariaE skriver:

Jeg havde kraftige plukveer to-tre uger inden det blev til noget, mest om aftenen hvor jeg bare sad og prustede.... Men ja, på et tidspunkt går de simpelthen over i veer og de fleste opdager det ved at det gør ondt ondt i stedet for, føles mere heftige på en eller anden måde...som om man kan mærke at nu er det nu.
Dog mærker nogle veerne mindre end andre og de kan godt gå og være i tvivl lidt tid. Men de fleste ed hvornår det er NU det går i gang. Især efter nogle timer hvor veerne så udvikler sig. Under en god ve kan man ikke snakke, men man kan måske få lyst til at krumme sig sammen i foster stilling, eller nogle vil gå rundt fordi det er rarere. Jeg lå under mine første fødsler da jeg havde veer der gjorde naller, men her sidste gang fik jeg mere ud af at stå i en vindueskarm og se ud af vinduet mens jeg prøvede at rokke lidt med underlivet...og tænke at baby havde god passage. Når jeg stod sådan
Føl dig frem, men HUSK at jo bedre du er til at styre din vejrtrækningen under veerne, jo bedre arbejder din krop også med dem...dybe vejrtrækningen hvor du F.eks forestiller dig du skubber en sten op af Bakken når veer starter, og når du når toppen af bjerget er du på toppen af veen. Når stenen ruller ned af Bakken er veen på vej væk og du begynder at slappe af i kroppen igen. Alt i mens du trækker vejret dybt... Bare et godt råd

Puha, to-tre uger er lang tid lige nu synes jeg!
Jeg tror ikke, at jeg har veer, har i hvert fald en forestilling om at de skal gøre meget mere ondt end det her! Under min plukve spænder det som sagt i hele maven og lænden og jeg ligger og pruster. Det bliver i hvert fald hårdere at trække vejret imens det står på.
Super godt råd, tak for det! Det vil jeg huske på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2013

Karla

Lykke:) skriver:

Hvor længe ville i have kraftige plukveer inden i kontakter fødegangen?
Jeg har haft kraftige plukveer siden i går, og de gør ondt både i toppen af maven og helt nede ved underlivet. Samtidig har jeg menstruationssmerter og sådan en ubehagelig fornemmelse i maven.
Bør jeg ringe?

Jeg har haft stride plukveer der går om i lænd og lår i et par uger nu.
Forrige fredag tog de til i styrke, og jeg havde så vanvittig ondt. De var regelmæssige og mere og mere smertefulde for hver gang. Havde 5 på 10 min, og de varede minimum 1 minut. Blev indlagt, da de lynhurtigt ville kunne udvikle sig til rigtige veer. Efter et døgns tid gik de i sig selv igen, og jeg blev sendt hjem.
Siden har jeg haft mange plukveer, som virkelige tager pusten fra mig, og som gør, at jeg ikke kan sove om natten.
De har ingen betydning haft for mig

Så man kan godt gå med plukveer længe før en fødsel, men ved nogen er det jo tegn på, at der er optakt til noget stort

Anmeld

2. november 2013

Karla skriver:

Jeg har haft stride plukveer der går om i lænd og lår i et par uger nu.
Forrige fredag tog de til i styrke, og jeg havde så vanvittig ondt. De var regelmæssige og mere og mere smertefulde for hver gang. Havde 5 på 10 min, og de varede minimum 1 minut. Blev indlagt, da de lynhurtigt ville kunne udvikle sig til rigtige veer. Efter et døgns tid gik de i sig selv igen, og jeg blev sendt hjem.
Siden har jeg haft mange plukveer, som virkelige tager pusten fra mig, og som gør, at jeg ikke kan sove om natten.
De har ingen betydning haft for mig

Så man kan godt gå med plukveer længe før en fødsel, men ved nogen er det jo tegn på, at der er optakt til noget stort

Puha det lyder ikke rart og det lyder til, at der kan gå lang tid før bebs har tænkt sig at sige hej til verden. Håber ellers sådan, at de ville udvikle sig lidt, for det her har jeg på ingen måde lyst til at fortsætte med i flere uger

Anmeld

2. november 2013

Karla

Puha det lyder ikke rart og det lyder til, at der kan gå lang tid før bebs har tænkt sig at sige hej til verden. Håber ellers sådan, at de ville udvikle sig lidt, for det her har jeg på ingen måde lyst til at fortsætte med i flere uger

Kan sagtens følge dig
Blev også en smule skuffet da det hele gik i sig selv igen i sidste uge
Men omvendt, så må hun gerne lige blive derinde en uges tid mere, så er jeg 37+, og så er hun jo helt klar til at komme ud.
Så selvom det er vildt hårdt at gå rundt med konstante smerter, så er det meget godt.
De kommer jo, når de er klar

Anmeld

2. november 2013

Karla skriver:

Kan sagtens følge dig
Blev også en smule skuffet da det hele gik i sig selv igen i sidste uge
Men omvendt, så må hun gerne lige blive derinde en uges tid mere, så er jeg 37+, og så er hun jo helt klar til at komme ud.
Så selvom det er vildt hårdt at gå rundt med konstante smerter, så er det meget godt.
De kommer jo, når de er klar

Ja, det kan jeg godt forstå, at du blev!
Det er nemlig ikke sjovt at have ondt hele tiden!

Anmeld

2. november 2013

L&V

Fik du taget tid?

Anmeld

2. november 2013

Månsson skriver:

Fik du taget tid?

Ja, der er alt imellem 6 og 2 minutter imellem, så ved ikke helt om det kan kaldes regelmæssigt

Anmeld

2. november 2013

L&V

Ja, der er alt imellem 6 og 2 minutter imellem, så ved ikke helt om det kan kaldes regelmæssigt

Det ville jeg ik kalde dem nej.. Men igen hvis du er nervøs så gi dem et kald..

I min første graviditet havde jeg plukveer fra uge 22 og i min anden fra uge 16

Anmeld

2. november 2013

Månsson skriver:

Det ville jeg ik kalde dem nej.. Men igen hvis du er nervøs så gi dem et kald..

I min første graviditet havde jeg plukveer fra uge 22 og i min anden fra uge 16

Ved ikke om jeg er nervøs som sådan. Er mere frustreret tror jeg for det er ubehageligt og er så utilpas!

Anmeld

2. november 2013

L&V

Ved ikke om jeg er nervøs som sådan. Er mere frustreret tror jeg for det er ubehageligt og er så utilpas!

Hvor langt er du??

Det er da absolut heller ikke behageligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.