Jeg havde kraftige plukveer to-tre uger inden det blev til noget, mest om aftenen hvor jeg bare sad og prustede.... Men ja, på et tidspunkt går de simpelthen over i veer og de fleste opdager det ved at det gør ondt ondt i stedet for, føles mere heftige på en eller anden måde...som om man kan mærke at nu er det nu.
Dog mærker nogle veerne mindre end andre og de kan godt gå og være i tvivl lidt tid. Men de fleste ed hvornår det er NU det går i gang. Især efter nogle timer hvor veerne så udvikler sig. Under en god ve kan man ikke snakke, men man kan måske få lyst til at krumme sig sammen i foster stilling, eller nogle vil gå rundt fordi det er rarere. Jeg lå under mine første fødsler da jeg havde veer der gjorde naller, men her sidste gang fik jeg mere ud af at stå i en vindueskarm og se ud af vinduet mens jeg prøvede at rokke lidt med underlivet...og tænke at baby havde god passage. Når jeg stod sådan

Føl dig frem, men HUSK at jo bedre du er til at styre din vejrtrækningen under veerne, jo bedre arbejder din krop også med dem...dybe vejrtrækningen hvor du F.eks forestiller dig du skubber en sten op af Bakken når veer starter, og når du når toppen af bjerget er du på toppen af veen. Når stenen ruller ned af Bakken er veen på vej væk og du begynder at slappe af i kroppen igen. Alt i mens du trækker vejret dybt... Bare et godt råd
Anmeld