Søge om bopælsret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Måske er det groft, men vi ønsker jo heller ikke det skal komme så langt for vi ved det vil skabe meget drama.. Men vi kan bare heller IKKE se nogen plus ting ved at barnet flytter.. Det eneste er at barnet kommer tættere på sin mormor og morfar.. Og det kan godt være det er normalt i dagens danmark men det har aldrig været normalt herhjemme.. Barnet har aldrig været længere tid væk fra faren end 7 dage og det er endda en sjældenhed og sker som relt kun ved ferier.. Og ellers har barnet set sin far cirka hver anden dag.. Så det vil være en kæmpe omvæltning for barnet at blive "tvunget" væk fra sin far i 2 uger af gangen.. Plus jeg er bange for at barnet mister sin trygheds følelse fordi vi med tiden vil virke mere fremmede for barnet hvis det kun er der 2-3 dage hver 14 dag.. 

Synes virkelig ikke det er barnets tarv at tage det væk fra hverken sin far eller mor.. og når barnet har så godt et forhold med begge forældre så forstår jeg ikke hvorfor man kan få sig selv til at flytte væk.. 

Hvordan skulle moren se barnet hvis i fik ham/hende??
Hun gør jo nok det der er bedst i deres situation, og hun kan jo altså ikk flytte efter hvordan det passer jer...
Barnet kommer ikk til at glemne jer, men jaa det tager tid at vænne sig til....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2013

2babygirls

LuLy skriver:

Nej, bopælsforældreren må bestemme hvor i landet barnet skal bo uden samtykke fra den anden forældre, det skal bare meddeles i god tid

Nej, den anden skal give lov. Min søster kunne ikke bare flytte fra sønderjylland til Østjylland uden hendes ex sagde ok til det

Anmeld

29. oktober 2013

TNBC

2babygirls skriver:

Nej, den anden skal give lov. Min søster kunne ikke bare flytte fra sønderjylland til Østjylland uden hendes ex sagde ok til det

det er ikke var hvad der står her..

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4913

Se under: Hvad sker der, hvis jeg flytter med barnet?

Anmeld

29. oktober 2013

lycly

2babygirls skriver:

Ifølge statsforvaltningen skal den anden forældre kun give tilladelse/være enig hvis barnet skal flytte til udlandet.
http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4689

Anmeld

29. oktober 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Hej i skønne kvinder herinde!

Jeg skriver annonymt for at moren ikke lige kan google mig og flippe ud over vores tanker før de bliver sat i værk..

MEN min kæreste og jeg fik noget af et chok her til aften da vi aflevede kæresten barn hos moren, hun nævnte nemlig at hun havde fået tilbudt et hus 25 minutter væk i bil fra os og hun havde planer om at sige ja til den og flytte engang i januar.. 

Kæresten er meget sur og frustreret med fuld forståelse fra min side, vi har barnet hver tirsdag og hver torsdag plus fra torsdag - søndag hver anden uge, går til fast fritids aktivitet med barnet som VI betaler og har et meget tæt forhold til barnet, hvilket vil være en total umulighed for os at forsætte med hvis moren flytter da ingen af os har bil og det har moren heller ikke, plus det vil være alt for bøvlet med frem og tilbage hele tiden.. Derfor vil det blive sådan at vi kun kan have weekends besøg.. 

Nu sad min kæreste og jeg så og snakkede om det måske var muligt at søge om bopælsretten hvis hun vælger at trumfe igennem med det for hverken kæresten eller jeg har lyst til at miste pigen i vores hverdag og da det er inden for 30 km så kan moren desværre flytte uden vi rigtig kan lave indvendinger eller stille os på bagben på trods af at de har fælles forældremyndighed... 

Jeg ville bare høre, hvad kan der evt være med til at gøre vores sag godt hvis vi ender derud hvor vi må gå i statsforvaltningen? 

Hvis der er ideer til hvordan vi skal gå til dette problem vil vi meget gerne høre om det, evt andre der har stået i samme situation? 

Tak fordi i læste med 

Forstår godt det er træls, og i føler jer magtesløse.

men synes slet ikke i skal begynde at æder bopæl af den grund. 25 min væk er altså ikke ret langt væk i forhold til hvor langt så mange andre har. 

Hvorfor vil det betyde at i ikke kan have hende en dag i den uge hvor i ikke har weekend? 

Kan godt se det er mere besværligt end nu. Men det er vel ikke umuligt.

Vi har 52 km til min bonuspiges mor, men det er jo ikke længere end mange har til job hver dag.

noget helt andet er at jeg slet ikke forstår hvorfor moren vil rive barnet væk fra skole, kammerater, vante omgivelser, sin far osv. Men hun kan jo have sine grunde, og måske giver det dem bedre rammer. man må da gå ud fra at hun har tænkt det grundigt igennem inden hun sætter sin datter i en udsat situation hvor hun bla kommer til at undvære den tætte kontakt til sin far.

Anmeld

29. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg læser kun at der bliver tænkt på de voksne her mens barnet bliver skubbet lidt i baggrunden selvom barnet vel er centrum i problematikken.
Jeg tror ikke på I vil få bopælsretten da hun jo ikke gøre noget galt - hun flytter bare. Så det er et meget tyndt grundlag at bygge en sag op på.
Men jeg håber at I husker barnet midt i kampens hede og får lavet en aftale I alle kan leve med så der ikke opstår unødvendige gnidninger.

Men hvad er der egentlig galt med offentlig transport? 

Anmeld

29. oktober 2013

modesty

Nej, hvis man flytter til den anden ende af landet skal den anden part give lov

Det har en af mine venner været ude for og han havde intet at sige.

Anmeld

29. oktober 2013

modesty

Anonym skriver:

Hej i skønne kvinder herinde!

Jeg skriver annonymt for at moren ikke lige kan google mig og flippe ud over vores tanker før de bliver sat i værk..

MEN min kæreste og jeg fik noget af et chok her til aften da vi aflevede kæresten barn hos moren, hun nævnte nemlig at hun havde fået tilbudt et hus 25 minutter væk i bil fra os og hun havde planer om at sige ja til den og flytte engang i januar.. 

Kæresten er meget sur og frustreret med fuld forståelse fra min side, vi har barnet hver tirsdag og hver torsdag plus fra torsdag - søndag hver anden uge, går til fast fritids aktivitet med barnet som VI betaler og har et meget tæt forhold til barnet, hvilket vil være en total umulighed for os at forsætte med hvis moren flytter da ingen af os har bil og det har moren heller ikke, plus det vil være alt for bøvlet med frem og tilbage hele tiden.. Derfor vil det blive sådan at vi kun kan have weekends besøg.. 

Nu sad min kæreste og jeg så og snakkede om det måske var muligt at søge om bopælsretten hvis hun vælger at trumfe igennem med det for hverken kæresten eller jeg har lyst til at miste pigen i vores hverdag og da det er inden for 30 km så kan moren desværre flytte uden vi rigtig kan lave indvendinger eller stille os på bagben på trods af at de har fælles forældremyndighed... 

Jeg ville bare høre, hvad kan der evt være med til at gøre vores sag godt hvis vi ender derud hvor vi må gå i statsforvaltningen? 

Hvis der er ideer til hvordan vi skal gå til dette problem vil vi meget gerne høre om det, evt andre der har stået i samme situation? 

Tak fordi i læste med 

Hvorfor flytter hun?

Du skriver 25 minutter i bil - det er jo virkelig ikke særlig meget. Men så skriver du at I ikke har bil, og så bliver det pludselig en lidt ligegyldig information med de 25 minutter... Hvordan er den offentlige transport? 

Har du eller din kæreste mulighed for at hjemmeskole hende i nogle dage hver anden uge? For det må man godt, og så vil I kunne have hende i en længere periode.

Anmeld

30. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Måske er det groft, men vi ønsker jo heller ikke det skal komme så langt for vi ved det vil skabe meget drama.. Men vi kan bare heller IKKE se nogen plus ting ved at barnet flytter.. Det eneste er at barnet kommer tættere på sin mormor og morfar.. Og det kan godt være det er normalt i dagens danmark men det har aldrig været normalt herhjemme.. Barnet har aldrig været længere tid væk fra faren end 7 dage og det er endda en sjældenhed og sker som relt kun ved ferier.. Og ellers har barnet set sin far cirka hver anden dag.. Så det vil være en kæmpe omvæltning for barnet at blive "tvunget" væk fra sin far i 2 uger af gangen.. Plus jeg er bange for at barnet mister sin trygheds følelse fordi vi med tiden vil virke mere fremmede for barnet hvis det kun er der 2-3 dage hver 14 dag.. 

Synes virkelig ikke det er barnets tarv at tage det væk fra hverken sin far eller mor.. og når barnet har så godt et forhold med begge forældre så forstår jeg ikke hvorfor man kan få sig selv til at flytte væk.. 

Så må i finde en måde at se barnet på...for 25 min i bil er altså ikke særlig langt væk.

Anmeld

30. oktober 2013

wamse

Jeg ville ikke søge bopæl ud fra de oplysninger du kommer med, for så beder du jo bare barnet om, at have det mindre tid med moderen, som i selv mener i får mindre med barnet, hvilket ville være mere voldsomt, da moderen lige netop er bopælsforældreren i dette tilfælde.

Jeg tænker faktisk også, at 25 km heller ikke er voldsomt, ja det er besværligere end nu, men jeg har nu prøvet det, som var meget værre, og det bruger jeg som sammenligning.

Det er trods alt kun 2 dage på en måned i skal forholde jer til det, hvis i kun skal have barnet hver anden weekend, når moderen kommer med barnet fremover.

Det er selvfølgelig ærgerligt, men godt det er nu inden barnet starter i skolen. Vær åben for dialog, det virker modren jo trods alt også til at være, og jeg forstår altså selvfølgelig også jeres frustration, nogle gange skal man bare lige træde et skridt tilbage, og se om det er forældres eller barnets tarv, man forsøger at dække.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.