Søge om bopælsret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.742 visninger
30 svar
28 synes godt om
29. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hej i skønne kvinder herinde!

Jeg skriver annonymt for at moren ikke lige kan google mig og flippe ud over vores tanker før de bliver sat i værk..

MEN min kæreste og jeg fik noget af et chok her til aften da vi aflevede kæresten barn hos moren, hun nævnte nemlig at hun havde fået tilbudt et hus 25 minutter væk i bil fra os og hun havde planer om at sige ja til den og flytte engang i januar.. 

Kæresten er meget sur og frustreret med fuld forståelse fra min side, vi har barnet hver tirsdag og hver torsdag plus fra torsdag - søndag hver anden uge, går til fast fritids aktivitet med barnet som VI betaler og har et meget tæt forhold til barnet, hvilket vil være en total umulighed for os at forsætte med hvis moren flytter da ingen af os har bil og det har moren heller ikke, plus det vil være alt for bøvlet med frem og tilbage hele tiden.. Derfor vil det blive sådan at vi kun kan have weekends besøg.. 

Nu sad min kæreste og jeg så og snakkede om det måske var muligt at søge om bopælsretten hvis hun vælger at trumfe igennem med det for hverken kæresten eller jeg har lyst til at miste pigen i vores hverdag og da det er inden for 30 km så kan moren desværre flytte uden vi rigtig kan lave indvendinger eller stille os på bagben på trods af at de har fælles forældremyndighed... 

Jeg ville bare høre, hvad kan der evt være med til at gøre vores sag godt hvis vi ender derud hvor vi må gå i statsforvaltningen? 

Hvis der er ideer til hvordan vi skal gå til dette problem vil vi meget gerne høre om det, evt andre der har stået i samme situation? 

Tak fordi i læste med 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2013

lycly

Hun har fuldt ud ret til at flytte hvorhen i landet hun vil, og det er derfor ikke grund nok til at I kan få bopælsretten, da det hun gør er "lovligt". Men synes at I skal få lavet en fast aftale om hvordan det skal foregå mht at hente og bringe osv, så I ikke skal skændes over det hver gang

Anmeld

29. oktober 2013

betski

Det er en rigtig hård og træls situation i er kommet i. Men synes i skal overveje om i vil søge bopæl for jeres eller barnets skyld. Hos hvem vil barnet helst bo - hånden på hjertet? Det bør være det som tæller mest i sådan en beslutning.

Anmeld

29. oktober 2013

2babygirls

LuLy skriver:

Hun har fuldt ud ret til at flytte hvorhen i landet hun vil, og det er derfor ikke grund nok til at I kan få bopælsretten, da det hun gør er "lovligt". Men synes at I skal få lavet en fast aftale om hvordan det skal foregå mht at hente og bringe osv, så I ikke skal skændes over det hver gang

Nej, hvis man flytter til den anden ende af landet skal den anden part give lov

Anmeld

29. oktober 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Jeg ved at så længe der er fælles forældremyndighed så skal der gives tilladelse fra den anden forældre hvis den ene part flytter mere end 30 km væk fra den anden forældre med barnet, så ved godt hun gør noget lovligt når hun ikke flytter længere væk  

Men det er noget rigtig besværligt noget, moren kom med et forslag om at hun afleverede til samvær og vi afleverede når samvær var ovre.. Men igen alt det samvær vi har haft indtil videre vil blive indskrænket til 2-3 dage hver anden uge.. :/ 

Og vi vil ikke have mulighed for at aflevere bare sådan da det bliver meget bøvlet med tog og bus derhen hvor moren vil flytte hen.. Moren vil få sin storebror til at køre hvis hun ikke selv får kørekort og bil så for hende vil det være knapt så besværligt.. 

Men ja kommer det der så må vi jo få lavet en fast aftale om det..

Anmeld

29. oktober 2013

Anonym trådstarter

betski skriver:

Det er en rigtig hård og træls situation i er kommet i. Men synes i skal overveje om i vil søge bopæl for jeres eller barnets skyld. Hos hvem vil barnet helst bo - hånden på hjertet? Det bør være det som tæller mest i sådan en beslutning.

Hånden på hjertet så ved jeg det ikke.. For et år siden ville jeg måske sige moren.. Men nu tror jeg det er lidt 50/50 for barnet elsker at være begge steder og savner den anden forældre lige meget når barnet ikke er der. Og barnet vil meget gerne vi alle skulle flytte sammen fordi barnet ikke synes det er sjovt at være væk fra hverken os eller moren.. Så får faktisk lidt ondt i hjertet over at barnet skal tvinges til måske kun at se enten os eller moren kun hver 14 dag..  

Anmeld

29. oktober 2013

Anonym trådstarter

2babygirls skriver:

Nej, hvis man flytter til den anden ende af landet skal den anden part give lov

Moren flytter ikke til den anden ende af landet kun 25 min væk (hvis hun gør alvor af det) så det må hun desværre godt uden vores samstykke :/

Anmeld

29. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hånden på hjertet så ved jeg det ikke.. For et år siden ville jeg måske sige moren.. Men nu tror jeg det er lidt 50/50 for barnet elsker at være begge steder og savner den anden forældre lige meget når barnet ikke er der. Og barnet vil meget gerne vi alle skulle flytte sammen fordi barnet ikke synes det er sjovt at være væk fra hverken os eller moren.. Så får faktisk lidt ondt i hjertet over at barnet skal tvinges til måske kun at se enten os eller moren kun hver 14 dag..  

Jeg forstår godt, det er rigtigt surt for jer og for pigen, hvis det kommer til at gå ud over jeres samvær. Samtidig synes jeg ikke, det er forkert eller groft af moren at flytte, når det ikke er længere. 

Hvis I alene på det grundlag søger om bopælsret, lægger I op til en stor konflikt med moren, og det er i hvert fald ikke barnets tarv. Noget andet var, hvis jeres ønske om bopælsret var udsprunget af en opfattelse af, at pigen ikke trivedes hos sin mor. 

Anmeld

29. oktober 2013

2babygirls

Anonym skriver:

Moren flytter ikke til den anden ende af landet kun 25 min væk (hvis hun gør alvor af det) så det må hun desværre godt uden vores samstykke :/

Citerede også luly

Anmeld

29. oktober 2013

Anonym trådstarter

2babygirls skriver:

Citerede også luly

HOV! Sorry!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.