Nemesis skriver:
Det kan godt være dine forældre ser en kontanthjælpsmodtager som en "samfundsnasser" men hvis du gik på kommunen og fik kontanthjælp ville du have dine egne penge og dermed også selv have større mulighed for at spare op til at få dit eget!
som din situation ser ud nu, ville du jo ikke engang kunne starte et job før du får pasning til baby..og pasning koster også og hvor skal de penge så komme fra??
synes du skal beslutte dig for hvad DU vil og ikke hvad dine forældre vil mene om dine handlingerfor du HAr jo allerede gået imod deres "ønsker" ved at blive gravid og beholde barnet, så hvad med at tage ansvar for at komme ud hjemmefra og klare dig selv og dit barn?!
At være alene med et spædbarn er noget rigtig mange er..også selvom de er i et parforhold, for manden har som oftest kun 14 dages barsel og så er mutter alene indtil han kommer hjem - medmindre han rejser så er man mutters alene om det!
Måske jeres kommune har en ung mor mødregruppe som mødes oftere så du den vej ikke vil føle dig så alene, men din undskyldning for ikke at gøre noget aktivt synes jeg ikke holder..for så skal du være afhængig at din forældre indtil din baby er 9-10 mdr.
kom i gang allerede nu...så kan du jo altid tage hjem på weekends hos dine forældre hvis du har brug for "tryghed"
Er det ikke okay at være afhængig af sine forældre hvis det er okay for dem. Stod min datter i den situation at hun tidligt i livet skulle være alene med et barn og jeg havde overskuddet menneskeligt og økonomisk til hun var hos mig ville jeg da også tilbyde det, og kunne jeg passe så hun kunne få den uddannelse hun ønskede sig ville jeg også det.
Jo så står de ikke på egne ben, men det kommer de jo nok til på et tidspunkt.
og til TS jeg synes det er dejligt at du kan få den hjælp af din familie og også trygheden i forhold til at stå alene med et barn.
Og jeg tror din mor er overrumplet og mon ikke meget sker når hun pludselig kan være mormortosset - det gjorde det for min mor. Lige nu skal du lukke ørene og nyde din mave og er sikker på du også kommer til at nyde din søn når han er ude af maven. Men det er rigtigt nok man kan godt ønske dem tilbage i maven for det er en helt fantastisk tid og man kan savne den enormt. Og ja man kan også ønske sin baby hen hvor pebret gror når man er oppe for 117. Gang den nat, men et lille smil og så har man glemt det, eller en lille hånd der fanger ens næse så kan man også komme op for 118. Gang....
glæder mig til en opdatering fra dig hvor du fortæller hvor mormortosset din mor blev
Anmeld