Når man bliver gravid og vælger et barn til, er der nogle andre ting der går på standby, og nogle ting man ikke kan komme til at gøre i samme omfang som når man ikke har børn.
Mange finder først ud af hvad de gerne vil med deres liv når de har fået børn. For så er der pludselig mere ro på. nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men udfra din mors reaktion. Vil jeg tro du er forholdsvist ung. Omkring de 20 vil jeg tro. De er mange og sikkert også herinde der kan skrive under på at det ikke er en dans på roser at få et barn i en tidlig alder, og slet ikke når man står med det hele alene. Men man affinder sig med det og får det til at fungere. Og det skal du nok få det til
du kommer forhåbentlig ikke til at være alene resten af dit liv, især fordi du også er ung.
Var jeg mor til en pige på de 18-20 ville jeg selvfølgelig støtte hende i hendes valg, sørge for at hun fik virkeligheden at vide, og ikke alle glansbilledehistorierne. For det ER hårdt at få børn og det er det for alle ligegyldig hvilken alder man har. Og tit får man lyst til at kyle sit afkom ud fra altanen, men det er jo ikke alle der har det sådan. Personligt elsker jeg at være mor og at være noget for min søn, han forventer visse ting fra mig og jeg elsker at give ham det. f.eks Kærlighed, kys, kram, trøst når han har slået sig, at vi kan sidde og grine sammen over noget tosset, at jeg kan bruge min tid som jeg ikke vidste hvad jeg skulle bruge til før jeg fik barn, på ham. Det er fantastisk. Det er hårdt hver dag, man er bombet når den lille er puttet og nogle dage vil man bare sove. Men man er alligevel ret glad i låget selvom man er bombet. Og det bliver heldigvis kun lettere med tiden
men der er meget ansvar og man bliver nødt til at kunne sætte sine egne behov til side, men stadig også huske sig selv.
Har du folk omkring dig som gerne vil dig og gerne vil dig barn, så kommer du forhåbentlig heller ikke til at føle dig alene. Du skal aldrig tøve når folk spørger dig om du har brug for hjælp, tag imod når folk til yder det, og spørg om hjælp hvis du får brug for det.
Det skal nok gå 
Anmeld