Det tror jeg da helt sikkert også det gør... altså ændrer sig...
Der findes så mange mødre til skønne (handicappede) børn derude som elsker deres unger mindst ligeså højt som enhver anden mor.
Jeg ville elske mit barn præcis ligeså højt... Men jeg tror der ligger noget hjerteknusende i at vide at ens barn aldrig vil kunne komme til at leve et "normalt" liv med sodavandsdiskoteker, knallertkørekort, gymnasietid, kærestesorger, flytten hjemmefra, karriere, ægteskab og børn.
Har faktisk en moster som er 5 år ældre end mig - hun er udviklingshæmmet og bor i egen lejlighed med bostøtte. Hun er gift med en udviklingshæmmet mand og arbejder som servitrice på en cafe for handicappede. Så det er ikke alle der ikke får oplevelsen af "det normale". Men vejen derhen var lang og meget meget udmattende for hendes mor og søster som tog sig af hende... Hun er 31 nu, og hun har stadig brug for støtte og omsorg i en grad som virkelig tager hårdt på familien.... Og det er det der får mig til at vælge abort...
Jeg vil gerne se mine unger vokse op og blive selvstændige individer som kan klare sig selv og blive lykkelige i det projekt...
Anmeld