Nf - beslutning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2009

Cris

LauraLW skriver:

Hej alle.

Har I truffet en beslutning om hvad der skal ske, hvis man får et dårligt resultat ved nf scanningen? Vi snakkede om det kort herhjemme igår, da jeg mener man skal være enige om en beslutning INDEN man ser lille bebs og hjerteblink etc.

Er det noget I har talt om derhjemme, eller tager I det som det kommer?

Laura

Vi tager tit, som det kommer. Der er self. mange ting som man skal have styr på i livet. Men meget tit gider vi ikke at tænke på problemer inden de kommer. Når de dukker op, så skal vi nok lave en akut møde og snakke om det   Ellers synes jeg, at man spiller meget energi. Men man er jo forskellige i de forskellige familier.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2009

Klumpe-dumpe

Nu er jeg en af dem der fik et dårligt NF tal. (1:44) og jeg fik først tallet 10 dage efter scanningen pga blodprøverne ikke virkede.

Inden selv scanningen var jeg sikker på der ikke var noget galt.
Da jeg så 10 dage senere kom hjem fra job og der lå et brev at jeg skulle kontakte dem, gik der mange tanker gennem hovedet på mig.
Da jeg derefter ventede på svar fra moderkagebiopsi, havde jeg valgt, alt afhæning af evt. kromosomfejl eller andet ville jeg beholde bebs.

Hvis det "bare" var downs syndrom, turner eller i den dur, skulle hun være hjertelig velkommen.

Var det der imod multihandicappet, eller noget i den stil, så jeg vidste a bebes ikke ville havde i min verden et værdigt liv, så ville jeg afbryde graviditeten.

Men jeg tror det er fornuftigt at ha´talt det igennem kort inden man skal til NF.

Anmeld

24. juli 2009

Lone Jakobsen

jeg synes den er rigtig svær.
vi havde nemlig på forhånd talt det hele godt igennem. og det var allerede inden vi begyndte på projekt baby.
hvis der var noget galt sku det fjernes. alt andet ku vi simpelthen ikke forsvare overfor vores i forvejen store (sammenbragte) børneflok.
men indrømmer blankt at jeg var ved at gå til af nerver dagen før....for var jeg virkelig parat til at afbryde et svangerskab pga. en evt. defekt....

Anmeld

24. juli 2009

Lise

Vi har ikke talt om det denne gang, men sidste gang var vi enige om at få barnet fjernet hvis den var syg. Og det gælder stadig for mit vedkommende. Vi skal til nf scanning d. 25. august, og bliver det et dårligt tal vil jeg helt sikkert tage imod en moderkagebiopsi, og efterfølgende få barnet fjernet hvis det viser sig at den har f.eks. downs.. Jeg er ikke parat til et liv med et sygt barn HVIS jeg KAN vælge

Anmeld

24. juli 2009

Mor.sander

Vi er meget enige om at hvis det skulle vise sig at der var noget galt, skal vi have det fjernet.. Vi har i forvejen et barn, der som tager mange resurser.. Og ved derfor at vi ikke ville kunne klare et handicapet barn mere og det ville heller ikke være hensyns mæssigt i forholdet til de børn der er her i forvejen.
Men vi ved også at sådan handicaps såsom ADHD eller autisme ikke ville kunne ses på en scanning.

Jeg syntes det er vigtigt at man tager stilling til netop dette emne tidligt i graviditeten og gerne før en evt. graviditet.
Da det aldrig er nemt at tage beslutningen når man står i situationen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.