Rixer skriver:
Det er bare generelt om aftenpasning, det handler mere om hvordan samfundet har udviklet sig i de forskellige familier.. Fag: Pædagogik, da det er det sociologiske har sat udgangspunkt i fremfor det kulturelle, Det handler også mere om hvad forældrene synes om ordningen, har de nogle forventinger til personale. Jeg har ikke om forældresamarbejde og hellere ikke om relationsdannelse og jeg ved hellere ikke hvor det kommer fra ??
Det er generelt om aftenpasning, hvilken indvirkning det har hos forældre.
Jeg har virkelig svært ved at forstå hvilket fag det er. Hvis det er pædagogik så burde du da vide en masse om relationsdannelse, både pædagog til barn, pædagog til forældre og barn til barn. Det er da alfa og omega i al pædagogens arbejde.
Nå men det er aftenpasning og hvilken virkning det har på familielivet. Hvordan vil du lave feltarbejde i det? Du kan da ikke komme ud og observere familier?
Jeg tænker at aftenpasning er til fordi nogle forældre har et job hvor de får sent fri og dermed et behov for pasning. De kan ikke se deres børn i lige så mange timer som andre forældre og må kompensere på anden vis. Jeg kan ikke se hvor meget mere du kan skrive om det.
Men jeg kommer lige med et bud alligevel:
Fra et samfundssyn kan du skrive om institutionalisering af børnene og dobbeltsocialisering samt selvsocialisering, men så bliver det mere over i faget iis. Måske også et historisk rids der lægger op til overgangen til institutionalisering.
det kan være du skal tale med pædagogerne om hvilke kompetencer det kræver af dem? Kræver det mere end institutioner med normal lukketid?
Har forældre andre forventninger end ved institutioner med normal lukketid, dvs. kom ind på forældresamarbejde. Er det vanskeligere end ved institutioner med normal lukketid? Er der andre udfordringer ift. børnene end institutioner med normal lukketid?
Måske kunne du også skrive lidt omkring de tre p'er (Erik Jappe eller Bent Madsen) omkring om der er en fare for at pædagogerne bliver for private eller personlige i deres arbejde netop fordi de er sammen med børnene i så mange timer.
Så af teorier vil jeg foreslå:
De tre p'er
Relationsdannelse (der er jo mange - Jesper Juul, Daniel Stern, Eva gulløv, Berit bae m.m. )
Dobbeltsocialisering - selvsocialisering (kan ikke huske navnet, men ham med sommerfuglemodellen)
Institutionalisering (der er masser)
Evt. Kan du skrive lidt om foucaults governmentality begreb som handler om diskurser.
Nå det var lige lidt. Men jeg ville tage et andet emne end aftenpasning hvis jeg var dig.
Men har i ikke fået et stykke papir hvor der står hvad opgaven skal indeholde?