Teori

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.682 visninger
38 svar
24 synes godt om
21. oktober 2013

Rixer

Hey

Jeg vil spørge om et relevant spørgsmål hvilken positiv virkning har aftenpasning på familielivet?

Kender I noget teori til det ?

Jeg har ledt mange steder uden at finde noget teori om det.

mvh.

rixer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2013

Rixer

Jeg har selv et svar, men da jeg ikke har noget teoretisk bagland så ved jeg ikke hvor meget det kan bruges.

- Glade forældre der synes om en god ordning

-  At forældre kan komme på arbejde

- Forældre bliver tilbudt om aftenpasning

- Pædagogerne lærer børnene mere at kende

- Når forældrene skal til at hente barnet og barnet er smilende

- En mere tæt på "hjemmelig" ro på, institution

Anmeld

22. oktober 2013

Rixer

???

Anmeld

22. oktober 2013

mariamiss6

Rixer skriver:

Jeg har selv et svar, men da jeg ikke har noget teoretisk bagland så ved jeg ikke hvor meget det kan bruges.

Jeg tror du bliver nødt til at uddybe dit spørgsmål. 

Nogle af de svar du selv giver er urelevante, fordi de ikke hænger sammen med om det er aftenpasning eller formiddagspasning. 

For eksempel gør tidspunktet på dagen ingen forskel for hvor vidt en pædagog lærer barnet bedre at kende eller ej, eller hvor vidt barnet er glad når det bliver hentet af forældrene. 

Aftenpasning sikrer da heller ikke nødvendigvis en mere hjemlig atmosfære for barnet. Det kommer jo fuldstændig an på omgivelserne, og de voksne der tager sig af barnet. 

Prøv med et nyt indlæg hvor du forklarer hvorfor du tager emnet op, og hvad formålet med brugernes svar skulle være. 

Er det fordi du vil åbne en form for aftendagpleje? Er det fordi du gør reklame for en aftenpasningsordning? Er det en opgave i forbindelse med din uddannelse? Eller er det noget helt andet. 

Anmeld

22. oktober 2013

Rixer

Der er ikke noget der hedder urelevant.

Det handler om aftenpasning.

Det er til vores opgave i forbindelse med antropologiske feltarbejde..

Selv min underviser fandt ikke noget materiale da jeg spurgte og jeg har selv intet fundet teori til det..

Pædagogerne siger selv at de har mere tid til barnet om aftnen end dagligdagen.  Jeg så det også selv.

Jeg skal bruge brugernes svar til at dykke selv ind i teorien..

Anmeld

22. oktober 2013

Patriark

Rixer skriver:

Der er ikke noget der hedder urelevant.

Det handler om aftenpasning.

Det er til vores opgave i forbindelse med antropologiske feltarbejde..

Selv min underviser fandt ikke noget materiale da jeg spurgte og jeg har selv intet fundet teori til det..

Pædagogerne siger selv at de har mere tid til barnet om aftnen end dagligdagen.  Jeg så det også selv.

Jeg skal bruge brugernes svar til at dykke selv ind i teorien..

Hvilke teorier søger du? Skal de, specifikt, omhandle aftenpasning? Eller er det empiri du søger?

Jeg tænker, at du først og fremmest skal blive mere konkret og skarp på hvad du vil vide- Vil du vide noget om forældrenes behov? Om relationsskabelsen mellem pædagog og barn?

De oplevelser du har haft med aftenpasning, kan du uddybe hvor du har fået dem- special eller normalområdet, privat eller offentligt?

Jeg går udfra at det er pædagogisk teori du primært søger, på trods af, at det er antropologisk feltarbejde!? Mener faktisk at Carl Marx har beskrevet emnet, dog noget perifært. Jeg tror dog du får noget svært ved, at finde teori der omhandler "babysitting".

Anmeld

22. oktober 2013

Patriark

Rixer skriver:

Du svarer ikke rigtig på noget, du kommer med antagelser og formodninger.

Hvis de skal gøres gældende skal du have kilder på, så du skal ud og indhente empiri, lav f.eks. nogle interviews. 

Anmeld

22. oktober 2013

Rixer

Hvilke teorier søger du? Skal de, specifikt, omhandle aftenpasning? Eller er det empiri du søger?

Jeg tænker, at du først og fremmest skal blive mere konkret og skarp på hvad du vil vide- Vil du vide noget om forældrenes behov? Om relationsskabelsen mellem pædagog og barn?

De oplevelser du har haft med aftenpasning, kan du uddybe hvor du har fået dem- special eller normalområdet, privat eller offentligt?

Jeg går udfra at det er pædagogisk teori du primært søger, på trods af, at det er antropologisk feltarbejde!? Mener faktisk at Carl Marx har beskrevet emnet, dog noget perifært. Jeg tror dog du får noget svært ved, at finde teori der omhandler "babysitting".

Impiri har jeg hentet fra besøget af inst. jeg havde lavet spørgeskema med forældres svar på stillede spørgsmål

Og jo jeg svarer på det, og det jeg giver er svar efter at have reflekteret fra feltarbejde på selve institutionen.

Hvad der er positivt eller negativt ved aftenpasning for forældrene ?

Ja, selv min underviser sagde noget om forældresamarbejde men han kunne hellere ikke finde noget..

Anmeld

22. oktober 2013

Patriark

Rixer skriver:

Impiri har jeg hentet fra besøget af inst. jeg havde lavet spørgeskema med forældres svar på stillede spørgsmål

Og jo jeg svarer på det, og det jeg giver er svar efter at have reflekteret fra feltarbejde på selve institutionen.

Ja, selv min underviser sagde noget om forældresamarbejde men han kunne hellere ikke finde noget..

Har du lavet en kvantitativ eller kvalitativ undersøgelse?

Anmeld

22. oktober 2013

Patriark

Rixer skriver:

Er det dine svar eller forældrenes?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.