Teori

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2013

Rixer

Kvalitativ undersøgelse

Efter at have læst spørgeskemaerne er jeg kommet frem til det..

hvilken positiv virkning har aftenpasning på familivet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hey

Jeg vil spørge om et relevant spørgsmål hvilken positiv virkning har aftenpasning på familielivet?

Kender I noget teori til det ?

Jeg har ledt mange steder uden at finde noget teori om det.

mvh.

rixer

Dine svar er ikke anderledes end hvis der var tale om alm. institutioner. Hvis du skal bruge teori kan du bruge teori omkring relationsdannelse og hvordan den udmærker sig i de her institutioner der har aftenåbent, hvor du kan bruge dit empiri. Du kan skrive teori om forældresamarbejde generelt og bruge dit empiri til at se hvordan det hænger sammen ift. aftenpasning osv.

Anmeld

22. oktober 2013

Rixer

Du tænker Pierre Bordieu ?

Habitus ?

Anmeld

22. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Rixer skriver:

Jeg har selv et svar, men da jeg ikke har noget teoretisk bagland så ved jeg ikke hvor meget det kan bruges.

- Glade forældre der synes om en god ordning

-  At forældre kan komme på arbejde

- Forældre bliver tilbudt om aftenpasning

- Pædagogerne lærer børnene mere at kende

- Når forældrene skal til at hente barnet og barnet er smilende

- En mere tæt på "hjemmelig" ro på, institution

Hvordan kan pkt. 3 være relevant - det er jo bare forudsætningen for dine spørgsmål? Derudover kunne samtlige "svar" gælde for en hvilken som helst form for pasning - uanset tidspunkt. 

Jeg tvivler stærkt på, at nogen teoretiker har beskæftiget sig med dette emne, da der jo ikke er tale om nogen pædagogisk begrundet praksis, blot en udvidelse af det gængse pasningstilbud, begrundet i praktisk funderede behov fra nogle forældres side. 

Anmeld

22. oktober 2013

Rixer skriver:

Du tænker Pierre Bordieu ?

Habitus ?

Nu ved jeg ikke om svaret er til mig, men ville ikke blande habitus ind i det her.

Anmeld

22. oktober 2013

Rixer

Du har fuldstædnig ret.

Det kan også gælde den almindelige dagligdag og at det er en udvidet pasning der er tale om her.

men nu skrev du relationsdannelse, har du nogle teorier eller bøger du kan anbefale

Alt litteratur er jo teori.

Anmeld

22. oktober 2013

Rixer skriver:

Du har fuldstædnig ret.

Det kan også gælde den almindelige dagligdag og at det er en udvidet pasning der er tale om her.

men nu skrev du relationsdannelse, har du nogle teorier eller bøger du kan anbefale

Det kommer jo meget an på hvad du egentlig undersøger? Hvordan lyder din problemformulering?

Anmeld

22. oktober 2013

Rixer

Hvilken påvirkning har aftenpasning på familielivet og børnenes hverdag?

Anmeld

22. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Rixer skriver:

Du har fuldstædnig ret.

Var det til mig? 

Anmeld

22. oktober 2013

Du har fuldstædnig ret.

Hvis det er 5. Sem. flerfaglig opgaven hvor man skal lave feltarbejde, så ville jeg besøge alm. Institutioner og afteninstitutioner og gør mig klar inden besøgene hvad jeg vil kigge efter. Er det relationen, stemningen, indretningen osv. Og det er jo selvfølgelig mere end en ting. Og så ville jeh sammenligne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.