Teori

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2013

Rixer

mor:) skriver:

Hvis det er 5. Sem. flerfaglig opgaven hvor man skal lave feltarbejde, så ville jeg besøge alm. Institutioner og afteninstitutioner og gør mig klar inden besøgene hvad jeg vil kigge efter. Er det relationen, stemningen, indretningen osv. Og det er jo selvfølgelig mere end en ting. Og så ville jeh sammenligne

Det er 4. semester. Det kan være jeg har misforstået at det er måske kulturprojekt det skulle have været, med Schenis teori med artefakter, skueværdier og grundlæggende antagelser + det der med hemutikken med forforståelse også ny forforståelse. En kulturanalyse havde været lettere for at se på den andens perspektiv.

Den andens perspektiv er kernen her. Brugte forældre som infomanter også kunne jeg også have kigget på affodance + blød eller hård funktionalisme...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Hvilken påvirkning har aftenpasning på familielivet og børnenes hverdag?

Har du fået godkendt den? Den ikke særlig konkret

Anmeld

22. oktober 2013

Rixer

Ja, den er godkendt.

Som jeg skrev før ved jeg ikke helt om teorien omkring min problemformulering..

Jeg synes det er svært især når det handler om noget der er ikke skrevet om...

Men du skriver at jeg kan bruge teori om forældresamarbejde ?

Anmeld

22. oktober 2013

modesty

Rixer skriver:

Hvilken påvirkning har aftenpasning på familielivet og børnenes hverdag?

Nu er jeg på ingen måder akademisk mindet, men kommer lige med lidt input/spørgsmål:

Er der tale om at barnet skal være længere i institution end sædvanligt, eller at barnets institutionstimer rykkes i forhold til døgnet?

Jeg tænker at du ikke kan bruge forældrenes svar på hvordan det påvirker barnet til særlig meget, da forældre i en sådan situation sandsynligvis ofte vil fortrænge/bortforklare eventuelle negative reaktioner fra barnet, da de jo gør som de gør enten fordi de ikke har noget valg eller er egoistiske. 

Anmeld

22. oktober 2013

Rixer skriver:

Ja, den er godkendt.

Som jeg skrev før ved jeg ikke helt om teorien omkring min problemformulering..

Jeg synes det er svært især når det handler om noget der er ikke skrevet om...

Men du skriver at jeg kan bruge teori om forældresamarbejde ?

Jeg kan ikke forstå den er godkendt. Den er da for vag.

Anmeld

22. oktober 2013

modesty skriver:

Nu er jeg på ingen måder akademisk mindet, men kommer lige med lidt input/spørgsmål:

Er der tale om at barnet skal være længere i institution end sædvanligt, eller at barnets institutionstimer rykkes i forhold til døgnet?

Jeg tænker at du ikke kan bruge forældrenes svar på hvordan det påvirker barnet til særlig meget, da forældre i en sådan situation sandsynligvis ofte vil fortrænge/bortforklare eventuelle negative reaktioner fra barnet, da de jo gør som de gør enten fordi de ikke har noget valg eller er egoistiske. 

Enig

Anmeld

22. oktober 2013

Rixer skriver:

Det er 4. semester. Det kan være jeg har misforstået at det er måske kulturprojekt det skulle have været, med Schenis teori med artefakter, skueværdier og grundlæggende antagelser + det der med hemutikken med forforståelse også ny forforståelse. En kulturanalyse havde været lettere for at se på den andens perspektiv.

Den andens perspektiv er kernen her. Brugte forældre som infomanter også kunne jeg også have kigget på affodance + blød eller hård funktionalisme...

Men hvad er titlen omkring opgaven. Hvilket fag er det? Bare så jeg bedre kan hjælpe.

Anmeld

22. oktober 2013

Rixer

Det er bare generelt om aftenpasning, det handler mere om hvordan samfundet har udviklet sig i de forskellige familier.. Fag: Pædagogik, da det er det sociologiske har sat udgangspunkt i fremfor det kulturelle, Det handler også mere om hvad forældrene synes om ordningen, har de nogle forventinger til personale. Jeg har ikke om forældresamarbejde og hellere ikke om relationsdannelse og jeg ved hellere ikke hvor det kommer fra ??

Det er generelt om aftenpasning, hvilken indvirkning det har hos forældre.

Anmeld

22. oktober 2013

Rixer

modesty skriver:

Det handler om aftenpasning.

Nemlig, barnet skal være længere i institution end sædvanligt og det kan være pga. forældrenes arbejdstider, lukketider etc.

Anmeld

22. oktober 2013

modesty

Det handler om aftenpasning.

Nemlig, barnet skal være længere i institution end sædvanligt og det kan være pga. forældrenes arbejdstider, lukketider etc.

Okay, jamen så holder jeg mig til min tidligere kommentar. Du kan ikke bruge forældrenes svar til noget. De fleste vil sige at det er helt fint for børnene, at de er ih og åh så glade og hygger sig. Fordi de ikke har lyst til at konfronteres med deres egen dårlige samvittighed.

Jeg kan på ingen måde se hvordan det kan være godt for et lille barn at dets primære omsorgsperson er en pædagog der forsvinder ud af barnets liv efter max. tre år. Det må da om noget føre til tilknytnings- og tillidsproblemer.

Et smilende barn, skriver du i et af dine første indlæg. Børn er overlevere. De vil altid søge at skabe det bedste ud af en situation. Men det er bestemt ikke det samme som at den situation er det bedste for dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.