Jer med delvis fællesøkonomi...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2013

Nemesis

Her har vi delvis fælles.

Vi har en budget konto og en fælles opsparing men hver vores lønkonto.

Han indbetaler 6 x mere end jeg gør, mn han tjener også RIGTIG meget mere end mig.

Jeg indbetaler primært det børnene koster, i institution/skole, til min bil, fagforening osv. Derudover betaler jeg selv min mobil (er jeg først lige begyndt på) vores søns mobil, frisør osv. Derudover har jeg 3 opsparinger mere jeg betaler ind på.

Stod det til manden ville han gerne betale det hele så jeg kunne leve i sus og dus.:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2013

(august)

Vi har gjort det at den som tjener mest og har betalt mest, sådan at de penge som var tilbage til tøj, tant og fjas at det beløb nogenlunde var det samme.

Anmeld

13. oktober 2013

CroQuis

Vi har en fælles lønkonto hvor begge vores lønninger går ind. Det er også her vi har dankort til, og betaler mad, diesel osv fra.

Derfra overfører vi et ens fast beløb til budgetkontoen, hvorfra alle regninger bliver trukket og betalt fra.

Vi får 850 kr indsat på hver vores opsparing hver måned.

Han tjener ca 4000 kr mere om mig pr måned, og derfor får han også det der er tilovers på lønkontoen, når måneden er omme...

Vi har snakket om at lave fælles opsparing nu da vi venter barn, og alt alligevel er endnu mere fælles, men vi har ikke lige knækket nøden mht hvis jeg vil bruge 2000 kr på tøj, som han synes er dumt, eller han vil bruge 4000 kr på en ny xbox/computer eller lign. som jeg synes er unødvendigt.. Derfor beholder vi hver vores opsparing pt 

Det skal så lige siges, at hvis jeg tjener mere end ham, er det selvfølgelig mig der får overskuddet i slutningen af måneden. 

Men de sidste par år har det skiftedes rigtig meget vedr. hvem der havde arbejde, gik sygemeldt eller arbejdsløs.. 

Anmeld

13. oktober 2013

Aagaard

Enirt skriver:

Hej derude

Til alle jer der ikke har 100% procent fællesøkonomi. Hvordan deler i udgiver osv mellem jer.

Her hjemme har vi i lang tid kørt 50/50 fordi det var det min kæreste ville og jeg kunne ikke argumentere godt nok til at det blev noget andet. Nu er jeg så blevet godt træt af det, efter vi fik vores søn.

Vi sidder i en ejerlejlighed og så er der jo alt det til ham den bette og alm udgifter oveni. Så på barselsdagpenge ar det bare svært at få det til at løbe rundt.

Jeg har så prøvet at åbne snakken om at skulle have en form for fællesøkonomi men ikke en 100%. Min tanke har gået lidt på at jeg synes jeg står for 70-80% af det huslige og så kunne han jo så stå for det samme økonomisk. Er det helt skørt.

Skal lige siges at han hader at lave noget der hjemme og hellere vil betale sig fra det hvis han kan. Det giver jeg jo ham så lidt muligheden for synes jeg og samtidig skal jeg ikke stresse og bekymre mig om økonomien hele tiden. For mig at se win/win

Men vil rigtig gerne høre hvordan i andre gør det derude. Så jeg har lidt at argumentere med og lidt at få inspiration af.

Hos os betaler man alt hvad man får ind på madkontoen. Fra den går der så en sum over til budgetkontoen og 800kr til hver vores totalkonto, så vi hver har 800 til lommepenge.
hvis vi ellers havde mere end at vi kun liiiiige kunne få det til at køre rundt, så ville der gå en sum fra madkontoen til fællesopsparing - men det er der ikke til lige nu desværre

Sådan gør vi det 

Anmeld

13. oktober 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Enirt skriver:

Hej derude

Til alle jer der ikke har 100% procent fællesøkonomi. Hvordan deler i udgiver osv mellem jer.

Her hjemme har vi i lang tid kørt 50/50 fordi det var det min kæreste ville og jeg kunne ikke argumentere godt nok til at det blev noget andet. Nu er jeg så blevet godt træt af det, efter vi fik vores søn.

Vi sidder i en ejerlejlighed og så er der jo alt det til ham den bette og alm udgifter oveni. Så på barselsdagpenge ar det bare svært at få det til at løbe rundt.

Jeg har så prøvet at åbne snakken om at skulle have en form for fællesøkonomi men ikke en 100%. Min tanke har gået lidt på at jeg synes jeg står for 70-80% af det huslige og så kunne han jo så stå for det samme økonomisk. Er det helt skørt.

Skal lige siges at han hader at lave noget der hjemme og hellere vil betale sig fra det hvis han kan. Det giver jeg jo ham så lidt muligheden for synes jeg og samtidig skal jeg ikke stresse og bekymre mig om økonomien hele tiden. For mig at se win/win

Men vil rigtig gerne høre hvordan i andre gør det derude. Så jeg har lidt at argumentere med og lidt at få inspiration af.

vi har lavet sådan at vi ligger 50% hver til mad og husholdning og så sætter vi 50% hver ind på en budgetkonto til betaling af husleje, licens, forsikringer osv. da det er ting vi er fælles om at bruge og så betaler han selv for sin fagforening mens jeg selv betaler børnebidraget til min eks...

Anmeld

13. oktober 2013

C-Dog

De første mange år havde vi hver sin økonomi, Jeg tjente mest men.Vi betalte 50% hver, hvilket endte i Han ofte havde et minus og jeg havde et par tusinde, sådan levede vi i et par år fordi jeg ikke ville indse hvor egoistisk Jeg var. Nu kommer alle pengene i en pulje og vi deler overskuddet, og min mand er så meget gladere og vi skændes aldrig om økonomi mere. Hvis man har barn, kan det altså virkelig godt anbefales, og selv om den ene tjener 12000 mere end den anden. Vi gjorde det først i en prøveperiode på 3 mdr, og det blev altså uden at lyde dum, starten på noget nær det perfekte forhold. At være så low on Cash og altid skulle 'nasse' på mig, tog en masse glæde fra min mand, og det ønskede jeg jo ikke, Jeg så bare først det var sådan, da jeg gik med til at prøve fælles økonomi. Og hvad betyder penge mellem to mennesker der elsker hinanden, intet. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.