Jer med delvis fællesøkonomi...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2013

esioul

Nadia&Daniel skriver:

Samme her 

Vi har valgt at have fælles økonomi, fordi vi lever et fælles liv (sådan udtrykke min mand det en gang) 

Det har vi også.
Alt herhjemme er fælles, og vi gør det ikke op i hvem der tjener mest.

Og så er det rart med en privat konto, så man kan købe gaver og sådan til hiananden derfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg får 6000 kr.  mere udbetalt end min mand, og vi har 100 % fælles økonomi. Alt sættes ind på fælleskontoen, så går en stor sjat ind på budgetkontoen, og de tilbageværende penge går til os alle sammen. Har han eller jeg brug for noget til os selv, taler vi om det og tager det fra fælleskontoen. 

Jeg kunne ikke drømme om at lade ham få mindre end mig - vi  er gift og har tre børn sammen, og dermed deles vi selvfølgelig om alt her i livet. Penge er bare penge. 

Anmeld

12. oktober 2013

grinny

Her ryger det hele ind på budgetkontoen og så får vi hver især 1500 til lommepenge.

Han tjener mere end mig fordi jeg pt. er på KH, men når jeg så starter som elev september '14 vil jeg tjene mere end ham og ville ikke gide at hele tiden skulle lave det om efter hvem der tjener mest osv. 

Vi lever et fælles liv og derfor har vi også fælles udgifter 

Anmeld

12. oktober 2013

san

Vi har fælles lønkonti og derfra bliver der trykket til budget, mad, lommepenge og resten kommer ind på en fælles opsparing.

Vi har valgt at leve sammen, skabe en familie osv... så hvem der tjener mest osv er lige meget, for mine penge er også hans penge og omvendt... så alt er fælles her...

Anmeld

12. oktober 2013

AnthonsMor

Enirt skriver:

Hej derude

Til alle jer der ikke har 100% procent fællesøkonomi. Hvordan deler i udgiver osv mellem jer.

Her hjemme har vi i lang tid kørt 50/50 fordi det var det min kæreste ville og jeg kunne ikke argumentere godt nok til at det blev noget andet. Nu er jeg så blevet godt træt af det, efter vi fik vores søn.

Vi sidder i en ejerlejlighed og så er der jo alt det til ham den bette og alm udgifter oveni. Så på barselsdagpenge ar det bare svært at få det til at løbe rundt.

Jeg har så prøvet at åbne snakken om at skulle have en form for fællesøkonomi men ikke en 100%. Min tanke har gået lidt på at jeg synes jeg står for 70-80% af det huslige og så kunne han jo så stå for det samme økonomisk. Er det helt skørt.

Skal lige siges at han hader at lave noget der hjemme og hellere vil betale sig fra det hvis han kan. Det giver jeg jo ham så lidt muligheden for synes jeg og samtidig skal jeg ikke stresse og bekymre mig om økonomien hele tiden. For mig at se win/win

Men vil rigtig gerne høre hvordan i andre gør det derude. Så jeg har lidt at argumentere med og lidt at få inspiration af.

Her gør vi sådan at vi deler huslejen og maden..

madpengene går på en konto i min bank, hvor vi har et kort til, og det bruger vi så til mad, husholdning mM. 

Og resten af vores indkomster beholder vi selv, indtil videre

vi vil snart have samme bank og have vores lån lagt sammen så de hurtigere kan blive afviklet

Anmeld

12. oktober 2013

Lucky05

Enirt skriver:

Hej derude

Til alle jer der ikke har 100% procent fællesøkonomi. Hvordan deler i udgiver osv mellem jer.

Her hjemme har vi i lang tid kørt 50/50 fordi det var det min kæreste ville og jeg kunne ikke argumentere godt nok til at det blev noget andet. Nu er jeg så blevet godt træt af det, efter vi fik vores søn.

Vi sidder i en ejerlejlighed og så er der jo alt det til ham den bette og alm udgifter oveni. Så på barselsdagpenge ar det bare svært at få det til at løbe rundt.

Jeg har så prøvet at åbne snakken om at skulle have en form for fællesøkonomi men ikke en 100%. Min tanke har gået lidt på at jeg synes jeg står for 70-80% af det huslige og så kunne han jo så stå for det samme økonomisk. Er det helt skørt.

Skal lige siges at han hader at lave noget der hjemme og hellere vil betale sig fra det hvis han kan. Det giver jeg jo ham så lidt muligheden for synes jeg og samtidig skal jeg ikke stresse og bekymre mig om økonomien hele tiden. For mig at se win/win

Men vil rigtig gerne høre hvordan i andre gør det derude. Så jeg har lidt at argumentere med og lidt at få inspiration af.

Syntes slet ikke det lyder retfærdigt.. 

Man bidrager ikke kun til familien igennem penge. Der er mange andre ting i det. 

min mand tjener mere end det dobbelte af mig. men han arbejder på en boreplatform, og er væk 14 dage ad gangen. Og det kræver jo at jeg har et arbejde, hvor det kan passe med aflevering og hentning af vores datter. jeg arbejder kun 26 timer om ugen. jeg kunne tjene meget mere i en anden stilling. så vi er fælles om at få det til at fungere.  

du må have en snak med ham.. Håber i finder en anden løsning

Anmeld

12. oktober 2013

TR

Enirt skriver:

Hej derude

Her betaler vi næsten det samme .. Han betaler lidt mere da han har en gæld fra inden vi fandt sammen .. Og så har vi madkonto

Anmeld

12. oktober 2013

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Min kæreste har arbejde og jeg er på dagpenge .

Vi har 100 procent fælles økonomi ! Hvilket betyder vores begge nem konto hedder bugdet kontoen hvor lønnen går ind ..

Så har vi en forbrugs konto hvor vi overføre penge hvis vi mangler noget ( da det hele jo går ind på bugdet )

Her er der ikk noget der hedder hvem betaler mest eller hvem betaler hva . Ej heller lomme penge ..

Vi bruger de penge vi vil til trods for han betaler ca 15000 mere ind på kontoen mig .. Fungere det fint !

Anmeld

13. oktober 2013

Lukas&Liam<3

Vi får begge trukket 6000 til budget kontoen og derefter ligger vi alle pengene sammen. Ligger penge en i kuvert til mad, en til benzin, en til Lukas også har vi en til opsparing hvor resten kommer ind fra benzin og mad hvis der er penge. Og resten deler vi lige imellem os.
Så vi har lige mange penge her hjemme selv om min kæreste får 8000 og jeg får 14000

Anmeld

13. oktober 2013

Enirt

Mange tusind tak for alle jeres indput, råd og for inspiration til hvordan man kan gribe det an. Jeg synes jeg har et bedre grundlag at argementere og snakke ud fra. Så nu håber jeg vi kan finde en god køsning herhjemme også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.