Hej derude
Til alle jer der ikke har 100% procent fællesøkonomi. Hvordan deler i udgiver osv mellem jer.
Her hjemme har vi i lang tid kørt 50/50 fordi det var det min kæreste ville og jeg kunne ikke argumentere godt nok til at det blev noget andet. Nu er jeg så blevet godt træt af det, efter vi fik vores søn.
Vi sidder i en ejerlejlighed og så er der jo alt det til ham den bette og alm udgifter oveni. Så på barselsdagpenge ar det bare svært at få det til at løbe rundt.
Jeg har så prøvet at åbne snakken om at skulle have en form for fællesøkonomi men ikke en 100%. Min tanke har gået lidt på at jeg synes jeg står for 70-80% af det huslige og så kunne han jo så stå for det samme økonomisk. Er det helt skørt.
Skal lige siges at han hader at lave noget der hjemme og hellere vil betale sig fra det hvis han kan. Det giver jeg jo ham så lidt muligheden for synes jeg og samtidig skal jeg ikke stresse og bekymre mig om økonomien hele tiden. For mig at se win/win
Men vil rigtig gerne høre hvordan i andre gør det derude. Så jeg har lidt at argumentere med og lidt at få inspiration af.
Anmeld