Hjemme hos os er det den der tjener mest der bidrager mest så det har været skiftende gennem årene afhængigt af hvem der har haft arbejde og hvem der har været studerende mv. Da alt står i mit navn og jeg har ansvar for økonomien generelt samt madindkøb, så er vi blevet enige om et beløb kæresten betaler til mig beregnet ud fra regningernes størrelse og hans indtægt. Det beløb er fast men kan justeres hvis regningerne stiger og han skal bidrage til ekstra regninger der dukker op.
Derudover betaler han vægtafgift, benzin og reparationer på bilen da det er ham der bruger bilen til hverdag. Jeg betaler bilforsikringen og indboforsikringen.
Hvad han ellers har tilbage af penge må han gøre med hvad han vil ligesom jeg kan gøre det med mine resterernde penge. Jeg modtager børnepengene så derfor er det også mig der sørger for alt til børnene og når vi begge får fast arbejde er det meningen vi skal oprette to ekstra kontoer som vi begge skal indbetale faste beløb til som omfatter at spare op til sommerferieoplevelser og en konto til uforudsete udgifter til fx bilen eller dyrlægeregninger til vores marsvin.
Vi blander os ikke i hvad vi går og køber til os selv sålænge vi opfylder vores ansvar for vores fællesskab og alle de betalinger er i orden. Så i princippet ka den ene have dobbelt så meget som den anden så vi ved faktisk begrænset om hinandens individuelle økonomi og det er en måde vi er glad for at gøre det på. 
Anmeld